AMD släpper Catalyst 14.2 Beta inför Thief

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Visst är det egentligen bra att de släpper en beta, synd bara att de inte har ballar mellan benen och kan släppa en färdig version.

Då hade istället folk gnällt skjortan av sig för att de lanserat en potentiell buggfylld drivrutin.

Skrivet av Brisse:

Hur kan de komma undan med att kalla varenda drivrutin de släpper för BETA? Det är ju bara för att avsäga sig ansvar! Förr släpptes det en uppdatering varje månad, sedan sades det genom ett uttalande från AMD att det var för ofta och de skulle göra färre men större uppdateringar, men det enda som har hänt är att de sätter BETA-stämpel på varenda uppdatering. Suck

Hade du istället nöjt dig med att de kallat den för "Pre-release"? Dessutom vadå sätter stämpel på varenda drivrutin? De har hänt 14.1 och 14.2.. Men sen då? Hade du hellre väntat till i maj för att få en WHQL som innehåller 99% samma sak som betan? Och nej? Hur kan de avsäga sig ansvar genom att sätta Beta i namnet? De måste ju fortfarande fixa ev. buggar.

Skrivet av daskedennis:

Och det baserar du på....?

Förbokade på GMG för några dagar sedan, var väldigt tveksam fram tills dess, men nu är jag riktigt förväntansfull istället.

Gillar du de tidigare spelen så kommer du att gilla detta med. Är själv inte direkt den smidigaste tjuven.. Lämnar typ kroppar överallt.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmm.
Jag vet inte om jag gillar AMDs nya strategi med att bara släppa betor.
14.1 blev horribelt försenad och enbart en beta släptes, i Februari.
Ingen skarp 14.1 version finns att ladda ner till dags dato.
Och nu, i slutet av Feb säger de att de skall släppa en beta på 14.2?
Jag vill se skarpa släpp, oavsett om de släpps någon ny AAA titel.

Kan ju ha och göra med att 14.1 ruschades ut för att få tyst på vissa kritiker som satt och skrek "Vaporware" och annat och även till hemsidor som Sweclockers så de kunde testa mantle. Något säger mig att "14.2" egentligen bara är vad 14.1 borde ha varit.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ska plocka hem och testa. Onödigt men kul, behöver ingen mer kräm från grafikkortet.

Är Thief en konsol-port eller? Kan inte kolla videos på jobbet, i så fall hoppar jag nog den, hatar sånt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Korrekt, och eftersom jag sitter på ett gammalt 6950 så är jag inte intresserad av Mantle
Blir lite förvånad över att ingen håller med om att det är fräckt av AMD att sätta BETA-stämpel på allt de släpper. De har ju inte ändrat något annars, de släpper fortfarande varje månad, precis som tidigare. Det känns bara som att de har satt dit BETA-stämpeln för att slippa ta kritik eller något :/

Eller är det så att ni som svarar här är så unga att ni inte var med på den tiden då man inte fick kalla vadsomhelst "BETA" eller "pre release" etc...
Jag stör mig på trenden. Snart kommer allt ha BETA-stämpel, och ingen kommer ta ansvar för sin mjukvara. Trist

AMD sätter BETA på allt de släpper? Gör inte nVidia rätt lika? Dessutom kostar det pengar att få Microsoft att sätta en WHQL-stämpel, en betamärkt drivrutin kan fortfarande fungera lika bra som en WHQL, ibland till och med bättre...

Permalänk
Medlem

And its out now

Feature Highlights of The AMD Catalyst™ 14.2 Beta V1.3 Driver for Windows®

Thief: Crossfire Profile update and performance improvements for single GPU configurations
Mantle: Multi-GPU configurations (up to 4 GPUs) running Battlefield 4 are now supported
Frame Pacing for Dual Graphics and non-XDMA configurations above 2560x1600 are now supported with Battlefield 3 and Battlefield 4
Dual graphics DirectX 9 application issues have been resolved
Minecraft: Missing textures have been resolved
3D applications no longer see intermittent hangs or application crashes
Resolves corruption issues seen in X-plane

Permalänk
Permalänk
Medlem

Drog ner beta drivaren för nån timma sedan och körde ett game metro med mantle. Det verkar funka precis likabra som DX för mig nu! DICE har tagit bort den konstiga gamman också.

Så det blir o köra mantle i fortsättningen!

Sitter på ett 7970 Ghz och lirar i 1440p så jag fick inte mycket till prestanda boost. Om ens något, har inte gjort något direkt test men det är ingen märkbar boost iaf.

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Drog ner beta drivaren för nån timma sedan och körde ett game metro med mantle. Det verkar funka precis likabra som DX för mig nu! DICE har tagit bort den konstiga gamman också.

Så det blir o köra mantle i fortsättningen!

Sitter på ett 7970 Ghz och lirar i 1440p så jag fick inte mycket till prestanda boost. Om ens något, har inte gjort något direkt test men det är ingen märkbar boost iaf.

Inte för mig heller sen tycker jag att det är lite ryckigt och så när man spelar.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Då hade istället folk gnällt skjortan av sig för att de lanserat en potentiell buggfylld drivrutin.

Nej.

Många företag har utbildade erfarna testare för att hitta buggar. Företag som inte känner sig säkra på sin produkt eller som försöker fega och undvika kritik och vill kunna hänvisa till att det bara är en beta, de släpper betaversioner.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade nyss till 14.2.

Med 14.1 så hade jag stora problem med cpu lagspikes (alla kvalitetsinställningar både mantal och dx), men med den nya uppdateringen så flyter allt på bra och jag får massor av fps.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Kan informera att jag fortfarande får dåliga resultat med 14.2, 7950 CFX och Mantle. Dx11 ger typ 20-30 fps mer med samma inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Nej.

Många företag har utbildade erfarna testare för att hitta buggar. Företag som inte känner sig säkra på sin produkt eller som försöker fega och undvika kritik och vill kunna hänvisa till att det bara är en beta, de släpper betaversioner.

Citat:

Beta drivers are provided by NVIDIA as preview releases for quick bug fixes and access to new features. Beta drivers are under qualification testing, and may include significant issues. It is the end user's responsibility to protect system and data when using Beta drivers with NVIDIA products. It is strongly recommended that end users back up all the data prior to using Beta drivers from this site. Please ensure that newer Recommended/Certified drivers are not already posted on NVIDIA.com prior to installation and usage of Beta drivers. Beta drivers posted do not carry any warranties nor support services.

  • GeForce 334.67 Beta Driver BETA 334.67 January 27, 2014

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Mantle 14.2: Enorma mängder FPS. En olustig känsla av att netcoden är mycket sämre, helt uppåt väggarna. Det känns som det laggar fast man har 193 FPS. Muspekaren ÄR uppåt väggarna!
DX 14.2: Mer FPS än jag behöver. Netcoden känns lika bra (läs: kass) som 13.12 DX. Inga problem med muspekaren.

Inte ensam om problemen med muspekaren. Väldigt sjuk bugg!

EDIT: Hittade en lösning för musproblemen.
Sätt Taskbar (aktivitetsfältet) i windows på dölj automatiskt! Fattar inte varför den skulle påverka menyerna i spelet. men men....

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk

14.2 ger ~400 poäng mindre i firestrike,
14.2 ger 5 fps mer i theif, NA utgåvan.
14.2 ger lägre fps i andra spel jag testat.

Så blir 13.12 igen för min del.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Nej.

Många företag har utbildade erfarna testare för att hitta buggar. Företag som inte känner sig säkra på sin produkt eller som försöker fega och undvika kritik och vill kunna hänvisa till att det bara är en beta, de släpper betaversioner.

Så du menar att bara för att man är utbildad så kommer man hitta buggar som tex. kan uppkomma pga. din hårdvara? Snälla.. Sitter du seriöst och tror att AMD har tid att testa sina drivrutiner mot VARENDA typ av hårdvara som finns där ute? Du kan tycka att de är lata och försöker undvika kritik genom att släppa beta drivrutiner men i grund och botten är det en nödvändighet för AMD att få till de flesta buggarna som kan vara relaterad till en serie inom AMDs sortiment eller en kombination av hårdvara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Mantle 14.2: Enorma mängder FPS. En olustig känsla av att netcoden är mycket sämre, helt uppåt väggarna. Det känns som det laggar fast man har 193 FPS. Muspekaren ÄR uppåt väggarna!
DX 14.2: Mer FPS än jag behöver. Netcoden känns lika bra (läs: kass) som 13.12 DX. Inga problem med muspekaren.

Inte ensam om problemen med muspekaren. Väldigt sjuk bugg!

EDIT: Hittade en lösning för musproblemen.
Sätt Taskbar (aktivitetsfältet) i windows på dölj automatiskt! Fattar inte varför den skulle påverka menyerna i spelet. men men....

tror ej du kan ändra spelets uppbyggnad med hjälp av grafikdrivrutiner.. då e de bättre du testar netsmoothingfactor kan ju ändras lite men den inbyggda 100ms lagget som är inbyggt ovanpå pingen gör alla dessa trades och att man blir skjuten runt hörn

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att bara för att man är utbildad så kommer man hitta buggar som tex. kan uppkomma pga. din hårdvara? Snälla.. Sitter du seriöst och tror att AMD har tid att testa sina drivrutiner mot VARENDA typ av hårdvara som finns där ute? Du kan tycka att de är lata och försöker undvika kritik genom att släppa beta drivrutiner men i grund och botten är det en nödvändighet för AMD att få till de flesta buggarna som kan vara relaterad till en serie inom AMDs sortiment eller en kombination av hårdvara.

Bara för att det finns sådana som dig som tycker det är omständigt att testa ordentligt så innebär det inte att seriösa företag anser det samma.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Med 14.2 och 7990 så kommer man bara till loading screen i bf4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Bara för att det finns sådana som dig som tycker det är omständigt att testa ordentligt så innebär det inte att seriösa företag anser det samma.

Sådana som jag? Har du ens tänkt till hur många olika kombinationer av hårdvara det finns? Ser mer ut som att du inte givit det du säger en tanke ens utan bara är ute för att gnälla.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av CityHasse:

Med 14.2 och 7990 så kommer man bara till loading screen i bf4

Stäng av Intels inbyggda grafik.

Ett annat tips.

Citat:

1. Go into your game directory (dir:\Program files(x86)\Origin Games\Battlefield 4)
2. If you have a “user.cfg” file, open it in notepad.
3. Delete the command line “UI.DrawEnable 1”
4. Save the file
5. Start the game

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2955064...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vet inte om Thief är en flopp.
Total Biscuit gillar spelet och portningen.

Som de sagt i flera intervjuer redan så är Thief ingen port, därför är det ju tekniskt sett omöjligt att ogilla "portningen".

Själv gillar jag också Thief, men det är ju inget sånt där "wow, awesome!" spel, utan något man kan spela lite då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sådana som jag? Har du ens tänkt till hur många olika kombinationer av hårdvara det finns? Ser mer ut som att du inte givit det du säger en tanke ens utan bara är ute för att gnälla.

Du saknar uppenbarligen en inblick i industrin och hur företag arbetar samt marknadsför sina produkter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hjälpsam

AMD eller Nvidia kan självklart inte testa varenda kombination av moderkort, CPU, grafikkort och programvara.
I nästan alla fall är de rutiner som kallas beta, validerade av Nvidia eller AMD i deras egna testriggar, men inte validerade av Microsoft.
Orsaken till att de släpps innan de validerats av MS, är nog främst för att spara tid, nu var 14.1 lite av en äkta Beta, den hade uppenbarligen skyndats fram, 14.2 är däremot ganska stabil.

Jag ser många som gnäller över drivrutinerna när det inte är de som är problemet.
Orsaken är ofta en annan, instabil överklock, buggiga program (tex BF4), problem med hårdvaran (inte nödvändigtvis grafiken ofta tex minne PSU och moderkort), crackad verison av Windows osv.
De vanligaste riktiga buggarna drabbar de som kör med CF eller SLI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Du saknar uppenbarligen en inblick i industrin och hur företag arbetar samt marknadsför sina produkter.

Så trots din "insyn" i industrin så förstår du inte grundläggande orsaker varför man släpper en beta..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av IceDread:

Du saknar uppenbarligen en inblick i industrin och hur företag arbetar samt marknadsför sina produkter.

Senior software engineer eller inte, sådan "argumentation" får mina varningsklockor för skitsnack att ringa.
Klarar du inte av att diskutera utan att försöka dumförklara andra, är det bättre att du låter bli.

Alla drivrutiner som inte validerats av Microsoft kallas alltså Beta, även om de passerat AMD:s validering.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Senior software engineer eller inte, sådan "argumentation" får mina varningsklockor för skitsnack att ringa.
Klarar du inte av att diskutera utan att försöka dumförklara andra, är det bättre att du låter bli.

Alla drivrutiner som inte validerats av Microsoft kallas alltså Beta, även om de passerat AMD:s validering.

Det nämndes att all hårdvara i alla kombinationer skulle testas annars är det inte en riktig version. Ingen gör det.

De testar en mängd hårdvara och program och kör stabilitetstester.

Det är marknadsföring att släppa som beta, de kan chanca lite utan att ta ansvar och om någon då påpekar bugg så kan de lita på att ingen tar kritik seriöst för att det trotts allt bara är en beta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Det nämndes att all hårdvara i alla kombinationer skulle testas annars är det inte en riktig version. Ingen gör det.

De testar en mängd hårdvara och program och kör stabilitetstester.

Det är marknadsföring att släppa som beta, de kan chanca lite utan att ta ansvar och om någon då påpekar bugg så kan de lita på att ingen tar kritik seriöst för att det trotts allt bara är en beta.

Så du menar att det är bättre att släppa en "skarp version" (Som ibland bara är certifierad av microsoft som den enda skillnaden) som är bugfylld? Låter mer som det är ordet "Beta" i namnet som stör dig och inte direkt de funktioner som kommer med sagda beta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att det är bättre att släppa en "skarp version" (Som ibland bara är certifierad av microsoft som den enda skillnaden) som är bugfylld? Låter mer som det är ordet "Beta" i namnet som stör dig och inte direkt de funktioner som kommer med sagda beta.

Att garantera att något är fritt från buggar idag är extremt svårt. Hur många spel eller program har du inte köpt genom tiderna som har buggar? Folk räknar tråkigt nog med att det alltid är buggar som patchas. Förr var programmen och spelen mindre, var lättare att kontrollera. Vissa släpper applikationer med buggar de känner till andra minimerar det till deras känndedom totalt. Jag tror ni alla vet exempel av vardera.

Att göra en release och släppa den då står företaget bakom versionen och säger att det här är bra grejer, kör på det. I vart fall tolkar de flesta en release så.

När de släpper en beta däremot, då garderar de sig och säger lek med det här, vi tar inget ansvar, vi sa ju att det var en beta vi släpte. För mig ser det då ut som att företaget inte står helt bakom sin produkt. I vart fall inte när så många versioner som offentliggörs är betor. Det är där när det blir konsekvent en beta nästan hela tiden då standard och folk tar det för vad det är och företaget håller ryggen fri, enligt många, går ju inte att klaga på något som är en beta anser tydligen många. Jag håller inte med. Ett företag släpper inte något som de inte vill att deras kunder skall använda, så bör man se på det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Att garantera att något är fritt från buggar idag är extremt svårt. Hur många spel eller program har du inte köpt genom tiderna som har buggar? Folk räknar tråkigt nog med att det alltid är buggar som patchas. Förr var programmen och spelen mindre, var lättare att kontrollera. Vissa släpper applikationer med buggar de känner till andra minimerar det till deras känndedom totalt. Jag tror ni alla vet exempel av vardera.

Att göra en release och släppa den då står företaget bakom versionen och säger att det här är bra grejer, kör på det. I vart fall tolkar de flesta en release så.

När de släpper en beta däremot, då garderar de sig och säger lek med det här, vi tar inget ansvar, vi sa ju att det var en beta vi släpte. För mig ser det då ut som att företaget inte står helt bakom sin produkt. I vart fall inte när så många versioner som offentliggörs är betor. Det är där när det blir konsekvent en beta nästan hela tiden då standard och folk tar det för vad det är och företaget håller ryggen fri, enligt många, går ju inte att klaga på något som är en beta anser tydligen många. Jag håller inte med. Ett företag släpper inte något som de inte vill att deras kunder skall använda, så bör man se på det.

Det roliga är att det hade funnits fler buggar om de inte släppt en Beta. Visst finns det inga garantier för att de ska fixa buggar som rapporteras däremot ska man vara medveten om att en Beta gör det enklare att identifiera och fixa diverse buggar. Sedan var har AMD påstått att de inte kommer ta ett ansvar? Att släppa en beta är inte på något sätt ett alternativ för att komma undan ev. ansvar.. Snarare är det så att det visar att AMD försöker. Nvidia gör exakt samma sak. De släpper en hel det betor även de i sina försök att fixa buggar. Det är ett enkelt och effektivt sätt att få respons från communityn men även testa mot olika hårdvaror.. Detta hade de inte haft en chans att göra om de inte släppt en beta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att det hade funnits fler buggar om de inte släppt en Beta. Visst finns det inga garantier för att de ska fixa buggar som rapporteras däremot ska man vara medveten om att en Beta gör det enklare att identifiera och fixa diverse buggar. Sedan var har AMD påstått att de inte kommer ta ett ansvar? Att släppa en beta är inte på något sätt ett alternativ för att komma undan ev. ansvar.. Snarare är det så att det visar att AMD försöker. Nvidia gör exakt samma sak. De släpper en hel det betor även de i sina försök att fixa buggar. Det är ett enkelt och effektivt sätt att få respons från communityn men även testa mot olika hårdvaror.. Detta hade de inte haft en chans att göra om de inte släppt en beta.

Ja visst hittar du mer om du släpper det till användare och låter en gigantiskt stor massa testa. Nu har jag inte specifik koll på hur mycket tex amd eller nvidia missar i detalj, men de torde ha hög kvalitet om de vill det. Att släppa beta och tycka att kunderna ska testa, vad skickar det för budskap? Att andra företag gör samma sak är inte ett berättigande? Om ett företag puttar och pokar sina kunder lite så är det inte ett berättigande till andra företag att göra det samma.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av IceDread:

Det nämndes att all hårdvara i alla kombinationer skulle testas annars är det inte en riktig version. Ingen gör det.

De testar en mängd hårdvara och program och kör stabilitetstester.

Det är marknadsföring att släppa som beta, de kan chanca lite utan att ta ansvar och om någon då påpekar bugg så kan de lita på att ingen tar kritik seriöst för att det trotts allt bara är en beta.

Ja då förstår jag nog vad du menar, de kan givetvis inte testa allting, men de borde testa så pass mycket att de tror på att produkten fungerar för nästan alla.
Håller med om att många tenderar att släppa något halvfärdigt för att sen låta konsumenterna ta smällen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |