Permalänk

VäskModds funderingar...

köpte en fin aluväska från ÖB för 200kr:)
men jag skulle vela förlänga vissa kontakter från mobot till sidan av väskan men finns d några färdiga förlängningar ? asså e både hone o hane i ett... o fortfarande likadan kontakt... skulle isf behöva till COM-portern/arna, keyboards kontakten, USB:n kan kanske ta en hona o en panel monterad hona o dra en kort sladd emelan där samma med ljuden... har tittat på hur andra har löst d men jag hittar inga lämpliga kontakter o prylar..

har änsålänge bara gjort nätaggs hålet i väskan..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk

Ser bra ut, posta fler bilder sen ju längre du kommer

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag köpte några förlängningssladdar till ps/2, kostade typ 20kr styck på sekvencia.

Permalänk

VGA-adapter DB9ha-HD15ho vad e DB9ha för kontakt? tänkte om man kunde förlänga skärm kontakten en aning...

sedan Tangentbordsadapter MD6ha-DIN5ho e d com-port ---> Tangentbord ?

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Soldierboy har exakt samma problem.... bygger själv en dator i en aluväska. Det finns en hel del kontakter på www.biltema.se .

Kolla även kjell.se och CO.

biltema har även lista över kontakter med namn och så... fast inte det du sökte. (alltså i katalogen)

btw: säg till om du hittar några bra ställen att köpa det på

Visa signatur
Permalänk

funderar nästan på att göra en fin liten lucka som man kan dra genom sladdarna.. sen har lagom mellanrun så att jag kan få i kontakterna.. gör så om jag inte hittar en bättre lösning.. blir lite klurit om man ska förlänga alla...

hålet skulle funka som luft ingång samtidigt ifs.. men vill gärna kunna stänga luckan oxå o den ska se snygg ut:) ska leta lite..

en bild till.. fixa cd-rom hålet ida..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Någonting som skulle vara tufft, var om man antingen körde slot in på CD:n eller stealthmoddade den så att man har gångjärn och fjäder och CD:n bara syns när man ejektar. (vet inte om det är möjligt men det skulle vara behändigt

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

men väskan består av typ 6mm träskiva som d ligger tunn svart färgad aluskiva på.. och den ligger typ löst ovanpå träet.. men nu trycker cd_rommens fronts sidor ner aluplåten.. så den får nog sitta som den gör

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Någonting som skulle vara tufft, var om man antingen körde slot in på CD:n eller stealthmoddade den så att man har gångjärn och fjäder och CD:n bara syns när man ejektar. (vet inte om det är möjligt men det skulle vara behändigt

japp det är tufft, har det på min, stealth-moddad pioneer slot-in:

Det blir ju finfint din dator SoldierBoy!

Visa signatur

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Permalänk

ok kommit lite längre... fattas bara en liten beställning från elfa med krympslang o kabelstrumppa o sånt så ja kan löda ihop min förlängning till vga kontatket.. o sen ska ja löda färdigt lcd:n sen e den klar:) lite bilder oxå.. ska ta bättre sen när allt e klart.. låna en digikamera...

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk

Klart snyggt o häftigt.. ska nog försöka mig på något liknande när jag får pengar..

Permalänk
Medlem

SoldierBoy köp ett bärbart tangent bord men mus istället och sät sendaren i lådan. jag har ett logitech tangent bord och det går genom väggar och allt möjligt. Föresten jag skall oxå göra en aluväska var finns det snygga start knappar jag såg en som hade någon men ljus i och grejer.

Visa signatur

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.