Skiljer mycket poäng i syntet-test

Permalänk
Medlem

Skiljer mycket poäng i syntet-test

Hej!

Tog fram ett av mina gamla resultat av ett 3DMark-test som jag är väldigt nöjd över http://www.3dmark.com/3dm/1357012
Jag hade inget för mig utan fick lust att återskapa ett liknande resultat. Så jag ställde in mitt kort på exakt de inställningar som jag haft under det testet som var länkat. Följande resultat blev http://www.3dmark.com/3dm/2825081?

Jag vet att man inte ska stirra sig blind på syntet-tester, och att det kan skilja några procent hit och dit, men detta är ju enligt mig en enorm skillnad då båda testerna utgår ifrån samma inställningar med exakt samma grafikkort. Hur är detta möjligt??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Detta kan bero på många saker men framförallt på vilken drivrutin du har använt. Även om systemet är någorlunda rent och nystartat kan göra skillnad. Dessutom kan värme spela roll på både GPU och CPU-sidan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Kör du med senaste beta drivrutinerna? Jag får mycket lägre poäng (graphics) med 14.3 beta än med 13.x

Permalänk
Medlem

Är du säker på att inställningarna för processorn är identiska då? På det andra testet står det ju att CPU:n agerar flaskhals.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icegrin:

Är du säker på att inställningarna för processorn är identiska då? På det andra testet står det ju att CPU:n agerar flaskhals.

Jo, jag ser det nu jag med... Men hur definierar man att min CPU agerar flaskhals? I mina ögon är en 3570K på 4,5Ghz långt ifrån en flaskhals tillsammans med ett singel 7970??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Ser ju även att det är olika vesioner av "Fire Strike"
1.
SystemInfo Version: 4.20
UI Version: 1.1.11 64
Test Version: 1.1
October 8 2013
Id: 959974

2.
SystemInfo Version: 4.26
UI Version: 1.2.362 s
Test Version: 1.1
April 6 2014
Id: 1975566

Kanske spelar någon roll?

Permalänk

Jag benchar ganske ofta(typ 90%) av tiden. Det finns mängder av faktorer som påverkar, när man benchar försöker man eliminera dessa. På "proffs" nivå har dom i princip en custom Win install till varje bench.

Basic tweaks är att köra i diagnostik läge,(minimalt med bakgrunds processer, enorm skillnad.), stänga av tesselering osv i CCC(gör stor skillnad) Minnes timings/OC(eg enda gången snabbt minne verkligen behövs)

EDIT: Din cpu flaskar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag benchar ganske ofta(typ 90%) av tiden. Det finns mängder av faktorer som påverkar, när man benchar försöker man eliminera dessa. På "proffs" nivå har dom i princip en custom Win install till varje bench.

Basic tweaks är att köra i diagnostik läge,(minimalt med bakgrunds processer, enorm skillnad.), stänga av tesselering osv i CCC(gör stor skillnad) Minnes timings/OC(eg enda gången snabbt minne verkligen behövs)

EDIT: Din cpu flaskar inte.

Wow!

Jag körde en snabb recovery som jag hade liggandes, satte grafikklocken på default och benchade i Valley. Nu får jag samma resultat i stock som jag innan "formatering" fick med rejäl överklockning. Jag slog även personligt rekord i valley på mitt 7970 med 50,0 FPS och 2089 poäng! Vet inte hur mycket det är för dig "Thereal twisted", men för mig är det mer än jag fått förut

Sedan så undrar jag lite "off topic" så undrar jag varför mitt kort inte går högre än 1140mhz på core? Så fort jag höjer volten från stock så får jag artefakter i Valley har t.ex. testat med 1175Mhz tillsammans med 1325mV, fungerar icke!. Kan jag verkligen ha fått ett så dåligt exemplar som inte vill mer än till 1140Mhz utan att få artefakter??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Wow!

Jag körde en snabb recovery som jag hade liggandes, satte grafikklocken på default och benchade i Valley. Nu får jag samma resultat i stock som jag innan "formatering" fick med rejäl överklockning. Jag slog även personligt rekord i valley på mitt 7970 med 50,0 FPS och 2089 poäng! Vet inte hur mycket det är för dig "Thereal twisted", men för mig är det mer än jag fått förut

Sedan så undrar jag lite "off topic" så undrar jag varför mitt kort inte går högre än 1140mhz på core? Så fort jag höjer volten från stock så får jag artefakter i Valley har t.ex. testat med 1175Mhz tillsammans med 1325mV, fungerar icke!. Kan jag verkligen ha fått ett så dåligt exemplar som inte vill mer än till 1140Mhz utan att få artefakter??

Benchar inte valley, ger inga poäng på hwbot. Benchar Unigine Heaven, det ger poäng

Ställ in ditt CCC som följer för boost i alla bench:

Oj det var riktigt dåliga klocks. Hade inte du ett 7970 DC2? Mitt benchar gladeligen 1350Mhz, när jag spelar kör jag på 1300Mhz. Vattenkylning då förstås.

Permalänk
Medlem

Följde din lilla "guide", och nog fan gav det resultat! Var tvungen att vrida upp klocken rejält för att sedan testa eftersom jag var så nyfiken på vad jag kunde åstadkomma för poäng. Mäkta imponerad måste jag säga http://www.3dmark.com/3dm/2845708?

Men klocken jag använder är som sagt inte stabil........ Om det är till någon nytta att veta:

Core: 1160Mhz (Varför i helvete har 3DMark rapporterat 1100Mhz??)
Core Voltage: 1300mV
Memory: 6700Mhz
Mem Voltage: 1600mV

Jag håller med dig om att detta med tanke på hur hög volt jag använder ska vara stabilt! Men icke... Alla klocks över 1150Mhz OAVSETT volt håller EN runda i Valley, sedan går det utför med tydliga artefakter... Kunde dock inte se några i testrundan i 3DMark..

Sedan så undrar jag även varför Mem Voltage envisas med att sänka sig från 1600MmV till 1500mV VARJE gång jag starta om datorn.... Är det bioset jag använder? (Matrix Platinum)

Vet att du hjälpt mig otroligt mycket med just mitt Asus 7970, vilket jag är sjukt tacksam för! Du har bl.a hjälpt mig med hur man flashar BIOS etc. Men har du inget för dig någon gång så får du hemskt gärna ta en närmare titt på mitt kort För som du säger så är 1140Mhz väldigt lite för ett 7970 TOP

EDIT: nnu ett resultat http://www.3dmark.com/3dm/2845848? Känns bra detta, även om det inte är en 24/7 klock

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Jag tror matrix bioset begränsar dig till 1256mV, även om du i gpu tweak kan dra på mer så går det inte högre i praktiken. Och det är ganska så mitt i prick för en klock på 1170Mhz ca.

Det finns två versioner av 7970 DC2 top, den äldre som jag har och den nyare som du har. Din funkar med matrix bios, det gör inte min. Min version kräver en speciell version av gpu tweak och ger då max 1,4V på gpu, och mitt klockar ganska så bra.

Tror att du skall använda dig av ett non top bios för att få ut fulla 1,4V på riktigt. Det finns även bios editor för 7970 numera.

Kolla denna tråden för all info om DC2 och bios:
http://www.overclock.net/t/1390275/wip-asus-7970-dc2t-crossfl...

Riktigt bra bench scores, du har grymt hög effektivitet. Om du jämför med ett resultat från mig, 1350/1850 och 3770k @5,3Ghz. Så ligger du inte långt efter.

http://www.3dmark.com/3dm/2837804?

Angående tweaks till benchmarks så finns det mängder med tweaks och inställningar som hjälper. Du tjänar enormt mkt på att stänga ner alla onödiga processer i windows, kör i diagnostik läge.

Permalänk
Medlem

http://www.3dmark.com/fs/1736541

Jag ska komma ifatt en dag!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Överklocka cpu så högt det bara går(och ni törs:) ) Physics framförallt är helt cpu beroende, och även combined till viss del.

Med AMD cpu är det svårt att hänga med då physics score blir såpass låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Överklocka cpu så högt det bara går(och ni törs:) ) Physics framförallt är helt cpu beroende, och även combined till viss del.

Med AMD cpu är det svårt att hänga med då physics score blir såpass låg.

Med kylaren jag har just nu så blir det svårt. Kan max klocka till 4.1 med stock volten. Ökar jag volten blir tempen för hög. Blir att skaffa en ordentlig kylare, troligen NH-U14S eller kanske NH-D15 nu när den är ute

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Överklocka cpu så högt det bara går(och ni törs:) ) Physics framförallt är helt cpu beroende, och även combined till viss del.

Med AMD cpu är det svårt att hänga med då physics score blir såpass låg.

Jag har överklockat min så mycket det bara går (4,5Ghz) Tyvärr har jag för snål strömförsörjning på mobot, så det går icke något högre

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag tror matrix bioset begränsar dig till 1256mV, även om du i gpu tweak kan dra på mer så går det inte högre i praktiken. Och det är ganska så mitt i prick för en klock på 1170Mhz ca.

Det finns två versioner av 7970 DC2 top, den äldre som jag har och den nyare som du har. Din funkar med matrix bios, det gör inte min. Min version kräver en speciell version av gpu tweak och ger då max 1,4V på gpu, och mitt klockar ganska så bra.

Tror att du skall använda dig av ett non top bios för att få ut fulla 1,4V på riktigt. Det finns även bios editor för 7970 numera.

Kolla denna tråden för all info om DC2 och bios:
http://www.overclock.net/t/1390275/wip-asus-7970-dc2t-crossfl...

Riktigt bra bench scores, du har grymt hög effektivitet. Om du jämför med ett resultat från mig, 1350/1850 och 3770k @5,3Ghz. Så ligger du inte långt efter.

http://www.3dmark.com/3dm/2837804?

Angående tweaks till benchmarks så finns det mängder med tweaks och inställningar som hjälper. Du tjänar enormt mkt på att stänga ner alla onödiga processer i windows, kör i diagnostik läge.

Begriper mig inte på Bios-databasen längre eftersom det verkar tillkommit massa 7970 referens?? Skulle du kunna vara så himla snäll och länka ett bios som bör fungera med den "nya" versionen av 7970 TOP du pratade om

Vad är diagnostikläge? felsäkert läge m.m vet jag däremot vad det är

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Begriper mig inte på Bios-databasen längre eftersom det verkar tillkommit massa 7970 referens?? Skulle du kunna vara så himla snäll och länka ett bios som bör fungera med den "nya" versionen av 7970 TOP du pratade om

Vad är diagnostikläge? felsäkert läge m.m vet jag däremot vad det är

Detta tror jag det är(det är non top så 925Mhz är stock det ska va så, på luft gick mitt DC2T till ca 1270 bench stabilt. På vatten(bara universal GPU block) så gör det 1350-1370 helt bench stabilt. Spel stabilt @1330Mhz), http://www.techpowerup.com/vgabios/133941/asus-hd7970-3072-12...

Sen behöver du sannolikt Gpu tweak ver. 2.2.1.4

Länk(ladda ner filen setup): https://drive.google.com/file/d/0B4ZiF3QhSUosZUR1YURVTE5sM2c/...

Diagnostikläge:

Sen kan du behöva aktivera vissa services som futuremark systeminfo service för att 3dmark mm ska funka. Och kanske aktivera nätverks prylarna om du vill ha internet. Det ovan är för win7, har inte provat samma sak på win8.

Och klocka cpu så högt det går, 3dmarks physics test är inte speciellt krävande så det behöver inte vara nån primestabil klock. 4,9-5Ghz ger mooar poäng om din kylning fixar det.

Permalänk
Medlem

Tack! Ska prova ovanstående. Angående bioset så fungerar det, såväl som gpu tweak Dock blir jag inte av med dedär jädrans artefakterna...

samt 20% på offset

Hög volt? Jag vet... Men det vill ändå inte funka Är det fel på mitt kort, är det dåligt exemplar eller ägs kortet av en väldigt dålig överklockare?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack! Ska prova ovanstående. Angående bioset så fungerar det, såväl som gpu tweak Dock blir jag inte av med dedär jädrans artefakterna...

http://s28.postimg.org/lxczsg6mx/dfsdf.jpg

samt 20% på offset

Hög volt? Jag vet... Men det vill ändå inte funka Är det fel på mitt kort, är det dåligt exemplar eller ägs kortet av en väldigt dålig överklockare?

Du får inte ut volten du matar in, det är max 1256mV med matrix bioset. Thats why

Alla mina tre 7970's(2 matrix och ett dc2t, gör cm 1170-1200Mhz på 1256mV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du får inte ut volten du matar in, det är max 1256mV med matrix bioset. Thats why

Alla mina tre 7970's(2 matrix och ett dc2t, gör cm 1170-1200Mhz på 1256mV.

Men nu kör jag ju med bioset som du rekommenderade?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Men nu kör jag ju med bioset som du rekommenderade?

Prova att säka mem volt till 1500mV och mem OC till 5600Mhz.

Sen testa oc på gpu utan att röra mem eller nåt annat. Och kör fläkten på 100%

Vart får du artefakter?

Ibland(ovanligt dock) kan det artefakta å bugga vid vissa klocks men funka med högre. Prova att smälla på 1250Mhz 1350mV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Prova att säka mem volt till 1500mV och mem OC till 5600Mhz.

Sen testa oc på gpu utan att röra mem eller nåt annat. Och kör fläkten på 100%

Vart får du artefakter?

Ibland(ovanligt dock) kan det artefakta å bugga vid vissa klocks men funka med högre. Prova att smälla på 1250Mhz 1350mV?

Testat, kanske gick något högre än 1175Mhz. Testade även 1200Mhz tillsammans med 1350mV, fortfarande artefakter...

Dessa uppstår till en början i slutet på den tredje scenen. Ju längre testet får gå desto fler scener kommer att fyllas med artefakter.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Testat, kanske gick något högre än 1175Mhz. Testade även 1200Mhz tillsammans med 1350mV, fortfarande artefakter...

Dessa uppstår till en början i slutet på den tredje scenen. Ju längre testet får gå desto fler scener kommer att fyllas med artefakter.

Blir det som kvadrater med röda/blå fyrkanter i? Dessa får jag om kortet går för varmt och/eller vid för hög minnes OC. Låter som värme då det blir värre ju längre benchet går.

Glöm inte fläktarna på 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Blir det som kvadrater med röda/blå fyrkanter i? Dessa får jag om kortet går för varmt och/eller vid för hög minnes OC. Låter som värme då det blir värre ju längre benchet går.

Glöm inte fläktarna på 100%

Blåa kvadrater som blinkar väldigt "hyper-intensivt", ibland är de vita också Kan mycket väl vara värme då jag upplevde att artefakterna avtog något med fläktarna på 100%

EDIT: Vad är "för varmt" egentligen? För med fläktarna på 100% och core på 1175Mhz så låg tempen runt 65 - 70 grader. i vanliga fall brukar jag ligga runt 70 - 80.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Det är inte för varmt/skadligt, men ju varmare kortet går ju lägre klocks kommer vara stabila. Tycker dock 65-70C låter varmt med fläkarna på fullt ös. Men det kan bli så i ett chassie.

Det är helt klart värmen som begränsar dig iaf, får du ner kortet till 20-30C bör det lätt göra 1250Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det är inte för varmt/skadligt, men ju varmare kortet går ju lägre klocks kommer vara stabila. Tycker dock 65-70C låter varmt med fläkarna på fullt ös. Men det kan bli så i ett chassie.

Det är helt klart värmen som begränsar dig iaf, får du ner kortet till 20-30C bör det lätt göra 1250Mhz.

Och DÄR äntligen anledningen till att köra kortet på vatten! hehe, när jag frågat förut på forumet så har inte folk tyckt att jag skulle tjäna så mycket på vatten med tanke på att det är ett asus-kort jag har.

Finns det någon closed loop till mitt kort ens? För jag vill verkligen inte bygga eget

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Finns många anledningar till att köra vatten Lite körde en Antec 620 på ett matrix för längesedan.

Det gick svalare och mkt tystare, hade typ max 55C i load om jag minns rätt.

Om du vill prova om bättre temps gör skillnad så ställ datorn vid ett fönster med öppet chassie så du får in kall luft, och testa om OC funkar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Finns många anledningar till att köra vatten Lite körde en Antec 620 på ett matrix för längesedan.

http://i919.photobucket.com/albums/ad33/thereal_twisted/IMG_2...

Det gick svalare och mkt tystare, hade typ max 55C i load om jag minns rätt.

Om du vill prova om bättre temps gör skillnad så ställ datorn vid ett fönster med öppet chassie så du får in kall luft, och testa om OC funkar bättre.

Haha, dedär såg rätt avancerat ut att få till Det finns inga färdiga fästen alltså?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, dedär såg rätt avancerat ut att få till Det finns inga färdiga fästen alltså?

NZXT Kraken G10 med en passande slutet system.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/188517-nzxt_k...
http://www.prisjakt.nu/search.php?s=nzxt%20kraken%20g10

Slutna kylare som passar:

NZXT : Kraken X60, Kraken X40
Corsair : H105, H110, H90, H75, H55 , H50
Antec : KUHLER H2O 920V4, KUHLER H2O 620V4, KUHLER H2O 920, KUHLER H2O 620
Thermaltake : Water 3.0 Extreme, Water 3.0 Pro, Water 3.0 Performer, Water 2.0 Extreme, Water 2.0 Pro, Water 2.0 Performer
Zalman : LQ-320, LQ-315, LQ-310

Källa: https://www.nzxt.com/product/detail/138-kraken-g10-gpu-bracke...

Dold text
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Skynda och beställ! Det där är den enda i lager i Sverige typ.

Funkar med en sån AIO som jag har på bilden där. Köpte min för typ 450:- eller nåt sånt. Finns en grymt prisvärd Antec med 240 rad, 690:- bara. Kan låta som mkt pengar men det går ju som cpu kylare också och passar de flesta socklar osv.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/170704-antec_...