Bra resultat på bredbandskollen fast extremt kasst i spel

Permalänk

Bra resultat på bredbandskollen fast extremt kasst i spel

Hej!. När jag spelar spel som LoL, Cs Go, CoD så är min Ping 100-600 hela tiden så det är ospelbart. Har ringt till insatnet som är min nätverksleverantör och man får jämnt samma svar "vi får lägga ett ärende på det" finns det något jag kan göra själv? förresten så har jag ungefär 25 ping på bredbandskollen.

Permalänk
Skrivet av Terrorkossan:

Hej!. När jag spelar spel som LoL, Cs Go, CoD så är min Ping 100-600 hela tiden så det är ospelbart. Har ringt till insatnet som är min nätverksleverantör och man får jämnt samma svar "vi får lägga ett ärende på det" finns det något jag kan göra själv? förresten så har jag ungefär 25 ping på bredbandskollen.

Använder du sladd eller WIFI?

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Använder du sladd eller WIFI?

har provat båda

Permalänk
Medlem

Prova utan router.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Prova utan router.

hur menar du nu?

Permalänk
Medlem

Koppla förbi routern. Dra ur sladden ur routern och sätt den direkt i väggen/modemet.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Koppla förbi routern. Dra ur sladden ur routern och sätt den direkt i väggen/modemet.

ska prova

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Prova utan router.

har provat, men exakt samma resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrorkossan:

har provat, men exakt samma resultat.

Har du någon annan dator att prova med, så att det går att utesluta att det inte är din dator?
Är det fortfarande så är det nog din ISP som problemet ligger hos, och det kan bara dom fixa.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Har du någon annan dator att prova med, så att det går att utesluta att det inte är din dator?
Är det fortfarande så är det nog din ISP som problemet ligger hos, och det kan bara dom fixa.

har provat, har även ringt min ISP flera gånger och mailat utan att få någon hjälp.. Vi har haft massa andra problem innan så det är väll bara dags att byta.

Permalänk
Medlem

Hej, i de spel du har möjlighet att välja server, gäller det samtliga servrar? Det vore intressant att se vilken svarstid du har, och även en traceroute för att se vart trafiken tar vägen när den ska ta sig till servern.

Använd dig utav CMD i Windows:

tracert <ip>

Permalänk
Medlem

Samma problem och förslag på felbegränsning finns i typ 792 st andra trådar. Kanske skulle söka och läsa?

Först måste du börja med att felbegränsa och försöka förstå om du har något nätverkslagg och var det i så fall uppkommer.

Tanka hem pingplotter, gör en mätning mot ping.sunet.se 1ping/sec och 3600 samples.

Permalänk
Skrivet av CloX:

Hej, i de spel du har möjlighet att välja server, gäller det samtliga servrar? Det vore intressant att se vilken svarstid du har, och även en traceroute för att se vart trafiken tar vägen när den ska ta sig till servern.

Använd dig utav CMD i Windows:

tracert <ip>

japp, alla server, samma sak. kan prova det också

Permalänk
Skrivet av CloX:

Hej, i de spel du har möjlighet att välja server, gäller det samtliga servrar? Det vore intressant att se vilken svarstid du har, och även en traceroute för att se vart trafiken tar vägen när den ska ta sig till servern.

Använd dig utav CMD i Windows:

tracert <ip>

får bara ett felmedelande när jag använder tracert "tracert is not recognized as an internal or external command, operable program or batchfile.