Internet explorerapp försvunnit

Permalänk
Medlem

Internet explorerapp försvunnit

Jag har tappat bort IE appen från win 8.1 . det finns installerat i datorn och går att skapa genväg till "skrivbordsversionen" men i modern ui finns det inget IE att starta.

Om jag klickar på en länk i ex mail så startar IE i modern ui ,men ingen startikon finns att finna någonstans. Har någon här en lösning på detta mysterium?

Kan tilläggas att om jag växlar till annan app och går till vänsterkanten för att återgå till IE så finns den inte med bland aktiva appar !! trots att jag inte stängt den.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Var glad för det!

Skämt åsido, du kan alltid ladda ner det på en annan dator och överföra med ett usb minne.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Var glad för det!

Skämt åsido, du kan alltid ladda ner det på en annan dator och överföra med ett usb minne.

Ja kanske, för jag försökte ladda åter på befintlig maskin och då blev det stopp. vill nog mest ha tillbaka för att det just har försvunnit ! och undrar förstås varför/hur.

Annars funkar ju Crome med så helt utan nät är jag ju inte, eller om jag så föredrar så kan jag ju ange explorer som standardläsare och klicka på nån länk så startar eländet! men ingen app att starta själv med och inte heller finns en öppen explorer i vänsterlisten ! och det är en smula irriterande hur detta är möjligt överhuvudtaget

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Så vitt jag minns kan man bara ha en webbläsare som app på startskärmen och när man installerar Chrome tar den över den platsen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CeciliaB:

Så vitt jag minns kan man bara ha en webbläsare som app på startskärmen och när man installerar Chrome tar den över den platsen.

Nej, det är kvar om du inte väljer att ta bort den själv. Kör själv med 8.1 update.

Till TS: har du inte kvar den ens i alla appar? Alltså den utökade där alla appar syns? Om inte kan du testa att ladda hem den på nytt igenom Store?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Så vitt jag minns kan man bara ha en webbläsare som app på startskärmen och när man installerar Chrome tar den över den platsen.

Citat:

Both of these problems occur when you install another web browser such as Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, etc in Windows 8 and you set the new browser as default or it automatically sets itself as default web browser in Windows 8. As soon as a new browser is set as default, Windows 8 replaces Internet Explorer metro tile with the Desktop version of IE and IE metro tile disappears from Start Screen.

To fix this problem, simply set Internet Explorer as the default web browser again using following steps:

http://www.askvg.com/fix-internet-explorer-tile-missing-from-...

Eller kanske http://support.microsoft.com/kb/2736598/en-us

Citat:

This problem can occur because the Internet Explorer icon is no longer pinned to the Start screen.