Koppla hårddiskkabinett till TV

Permalänk

Koppla hårddiskkabinett till TV

Hej,

Ska sälja min dator plockar därför ut mina två 3.5"-hårddiskar. Nu undrar jag om man kan koppla dessa till TVn på något sätt?
Vill kunna välja HDD som källa och därigenom se på lagrade filmer och bilder på TVn.

Funkar det om man helt enkelt kopplar en usb från ett hårddiskkabinett till usb-kontakten på TVn?

ty

Permalänk
Medlem

Bäst är att läsa TV manualen vad det står om USB porten och testa hur det går.

Har funnit TV där det inte funkade för att porten bara varit för att uppdatera TV.

Ett vanligare problem är dock att vissa apparater har formaterat diskar (och USB minnen) så man förlorade det som var på dom eller krypterat dom så att man inte kommer åt innehållet när dom sen kopplats till en dator igen.

Permalänk

Den borde inte formatera enheten om du inte väljer att spela in på den. Men beroende på om den visas som en stor lagringsenhet eller två kan det kanske bli problem. På mina två samsungar (C & HU) har hårddisk som mediakälla funkat bra. Har dock inte provat kabinett där man har fler än en disk per kabel.

Bara att testa läsa manual eller forum. Alternativt ringa deras support först men tror inte de kan svara på en sådan "avancerad" fråga...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W