Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HP med Windows Vista begränsad åtkomst

Permalänk
Medlem

HP med Windows Vista begränsad åtkomst

Jag har en HP med Vista Pro, har tidigare kört MBB via Tele2. Fick hem mitt ADSL modem häromdan och kopplade upp mig mot det vilket inte var några problem. Jag kom tyvärr inte in i setup då datorn hela tiden ville koppla upp sig med gamla anslutningen via Tele2.
Trots att jag skrev in adressen till modemet så sa den att jag var offline och frågade om jag ville ansluta genom att ringa upp.

Nu har jag raderat alla gamla uppkopplingar och plockade hem jobbadatorn. Modemet är rätt inställt (inte bryggat) och jag kan surfa med jobbdatorn utan problem. Tyvärr inte med min privata trots att den är ansluten till modemet som är ett trådlöst Zyxel.
Vad i helvete skall man göra? Har provat reparera anslutning osv, döpt om nätverket från publikt till privat.
IP och DNS är inställt på att hämtas automatiskt.

Åtkomst endast lokalt står det.

Tips?

Permalänk

Sprängmedel har alltid varit min favorit metod mot nätverksproblem men ska du ha kvar grejerna så kan du testa att installera om nätverksdrivrutinerna.

Öppna Device Manager och sen Network Adapters.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN