LG G2 eller Galaxy s4?

Permalänk
Medlem

LG G2 eller Galaxy s4?

Vilken mobil är bättre? Batteritid och kvalitén på skärmen samt processor är viktiga byggstenar.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

LG G2 rekommenderas starkt av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikita91:

LG G2 rekommenderas starkt av mig.

Kan bara hålla med. Batteriet på min G2 är snuskigt bra, tog av den på laddning runt halv 10 imorse och har lyssnat musik och använt chat appar och massor hela dagen och nu är den på 74%, dock kör jag ljusstyrkan på 60%, 100% är alldeles för ljust.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Årets enklaste fråga? G2 utan någon som helst tvekan och personligen skulle jag föredra den framför S5:an oxå...

Permalänk
Medlem

S4 har ganska dålig skärm och dålig prestanda och batteritid. S4 är inte en telefon jag skulle rekommendera om inte fokus verkligen ligger på kameran.
G2 är bättre på nästan allt utom kameran jämfört med S4.

En bättre telefon att jämföra G2 mot är Nexus 5.
Den huvudsakliga anledningen till att skaffa en Nexus 5 skulle vara mjukvaran och allmänt bra och smart design.
G2 och S4 har båda massvis med dålig design, som dedikerad menyknapp, inkonsekventa gränssnitt och mycket mer.
Nexus är Googles märke och innebär att du får uppdateringar direkt när de kommer och att du får mycket fler uppdateringar än andra märken. Nexus 5 har just nu Android 4.4.4, medan G2 har 4.4.2 och S4 fick Android 4.4.2 typ nu i veckan. Nexus 5 hade Android 4.4.2 månader innan andra tillverkare släppte det till deras telefoner. Kortfattat så kan du lita på att telefonen hänger med bättre och längre med en Nexus.
Samt att Nexus mobiler är helt fria från bloatware.
Den största nackdelen är utan tvekan att Nexus 5 har medioker batteritid. Den är ju i alla fall bättre än S4, men G2 har ca 25% bättre batteritid. På en vanlig dag med lätt användning (surf/SMS/samtal) så kan man räkna med ca 4timmar med N5 (med ~20h standby). Samma användning skulle vara ungefär 5timmar med en G2. Behöver du den extra batteritiden så är G2 det bättre valet, men om du tror du klarar dig med 4timmar användning så har Nexus 5 massvis med fördelar.

Permalänk

G2 utan tvekan

Permalänk

Jättenöjd med min G2.
Jämfört med S4 är den billigare och bättre på alla plan förutom möjligen kameran som är en smula trög i mörker. Men kameran är samma modell som sitter i flera andra telefoner, så det handlar bara om optimering i mjukvaran.
Själv har jag dock bara min gamla S2 och en Eos 600D att jämföra mot. Båda spelar i helt andra ligor, under och över, om man säger så

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″