Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair K70, K95 eller ska man köra på ett ducky tangentbord?

Permalänk

Corsair K70, K95 eller ska man köra på ett ducky tangentbord?

Som rubriken lyder så ska jag byta ut mitt tangentbord mot ett annat mekaniskt. Valet än så länge står mellan Corsair K70, K95 och ducky shine 3 eller någon annan form av duckybord.

Någon som har några bra förslag? gärna motivera också.

Permalänk
Medlem

Har själv ett K90 har varit mycket nöjd med det, några +/-

+ Volume scrollen är grymt bra!
+ Wristresten som kommer med är bra

- Är väldigt brett och tar mycket utrymme på skrivbordet
- Makroknapparna ligger lite väl långt åt vänster och i min användning blir dom oanvända
- Har ingen keycap remover

Idag om jag skulle byta tangentbord skulle de nog bli ett k70, enda orsaken som jag skulle välja det över ett Ducky är Volume scrollen.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem

Väljer K70 över alla andra mekaniska pga dedikerade mediaknappar, något ingen annan har typ.
Störigt något så fruktansvärt när man byter låt ingame hela tiden o hålla på o kladda med FN skräp.

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om macroknappar och steglös volymkontrollering så är Ducky helt klart bättre. It's the shit.

Permalänk
Medlem

Jag har haft K60 och har Ducky G2pro numera, så inte exakt lika som TS, men någorlunda i samma härad

- Volymkontrollen på K60 är väldigt smidig och är ett köpargument IMO (mediaknappar som kräver funktionstangent är inte alls lika smidiga i praktiken tycker jag.. Jag saknar K60 på den fronten)

- Designen på K-serien med "öppna" tangenterna är lite både och tycker jag. Det är i teorin enklare att komma åt att städa, men i praktiken så är det ändå bökigt att komma åt, och jag tycker snarare tangenbordet har en tendens att på sikt se sunkigare ut än en normal layout. (kanske jag som är lat och inte tar mig tid att städa )

- Duckys design på basen är å andra sidan inte särkilt spännande. Den är kompakt och stilren vilket inte ska underskattas, och plastkvaliteten är mycket robust, men den är väldigt understated och rätt anonym. Man kan sakna lite alu och lite bling ibland beroende på humör

- Åtminstone gamla K60 keycapsen blev skitiga och nötta väldigt fort. Vet ej hur mycket bättre de nya är. Ducky PBT tål defintivt stryk iallafall

- Makroknappar verkar det väldigt olika hur mycket folk utnyttjar i praktiken. Min erfarenhet från mitt Microsoft Sidewinder jag hade förut är att de kan störa hela fingersättningen när de sitter där vid sidan av vanliga tangenterna. Man liksom känner sig fram på tangentbordet, och då blev iallafall mina fingrar förvirrade när inte kanten på vänstra sidan låg där den brukar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTobbe:

- Har ingen keycap remover

säker på det? mitt k70 kom med en, konstigt att k90 inte skulle göra det.

jag är jättenöjd med mitt vengeance k70. de röda tangenterna är lite lätta att trycka på och jag märker att jag håller nere min spacebar när jag spelar men det är nog mest för att jag hade svarta innan. tangentbordet är riktigt snyggt (älskar att tangenterna ligger "ovanpå") och mediaknapparna är jättetrevliga. jag har inte använt mina röda tangenter utan bara vanliga.

om jag ska gnälla på något så är plastsakerna som handledsstödet sitter fast med inte stabila alls, jag har brutit av 2st. den ena tappade jag bort och den andra limmade jag fast igen som har fungerat bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

säker på det? mitt k70 kom med en, konstigt att k90 inte skulle göra det.

jag är jättenöjd med mitt vengeance k70. de röda tangenterna är lite lätta att trycka på och jag märker att jag håller nere min spacebar när jag spelar men det är nog mest för att jag hade svarta innan. tangentbordet är riktigt snyggt (älskar att tangenterna ligger "ovanpå") och mediaknapparna är jättetrevliga. jag har inte använt mina röda tangenter utan bara vanliga.

om jag ska gnälla på något så är plastsakerna som handledsstödet sitter fast med inte stabila alls, jag har brutit av 2st. den ena tappade jag bort och den andra limmade jag fast igen som har fungerat bra.

Jag är 100 på det, WASD keyboard hade dock till ett bra pris och nu har jag städat mitt k90 så de är finfint igen!
Handledsstödet har jag inte haft några problem alls med k90.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X