Windows 8.1 Update 2 ersätts av vanliga uppdateringar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Har du missat hela hybridkonceptet som sprider sig som en löpeld? Alltså en laptop där hela datorn sitter i skärmen så du kan montera loss tangentbordet och därmed då en platta? Finns i alla prisklasser med till exempel Asus T100 med Atom och 64 GB eMMC plus valbar hårddisk i tangentbordet. Börjar på typ 3500 kr. Sedan går det hela vägen upp till mobila i7, alltså kraftiga laptopar fast som kan användas som surfplatta också. Se till exempel Lenovo Helix, Asus Transformer Book och Microsofts egna Surface Pro. Alla de stora tillverkarna har hybrider i alla prisklasser nu och de verkar sälja bra. Jag är själv väldigt sugen på en.

Sen har Android gått om Apple även bland surfplattorna och det är inte bara för prisets skull. Tro det eller ej men Apple är inte alltid bäst för alla i alla lägen utan det är inte så svårt att välja bort dem av andra anledningar. Framförallt är jämförelsen Ipad och platta med Windows lite lurig eftersom Windows är ett komplett OS med en x86-CPU bakom sig så du kan köra exakt alla program som fungerar på en vanlig dator. Går inte lika bra att köra alla program från OSX på en Ipad. Så de är helt enkelt i grunden olika produkter. Nu ryktas det iof att Apple ska försöka slå ihop sina OS, i alla fall i de lägre segmenten. Får se hur bra det går. Om det stämmer har de extremt mycket jobb framför sig och en massa huvudvärk för de som utvecklar mjukvara för plattformen.

Jag är väl bekant med dessa men som jag skrev, jag har aldrig sett någon använda en eller hört någon i min umgängeskrets äga en.

Apple produkter har blivit en trend. Android produkter känns som att det har blivit ett billigare och därav ett vanligare alternativ.

Surface är till synes en trevlig produkt - bortsett från att det ligger Windows 8 på den (min åsikt). Jag hoppas bara att Windows 9 tilltalar massan bättre än vad Windows i sin nuvarande form gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Jaaaa ännu en orsak att lämna sk*ten och gå tillbaka till OSX, jag lääääängtar

Eftersom du saknar startmenyn i W8; har du en sådan i OSX?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Saknar XP-tiden, där man faktiskt väntade på att nästa Service Pack skulle komma. Lättare att göra egna custom installationsmedium också. Tycker att Win 7 är vida överlägsen för den vanlige Svensson är Win 8. Funkar allt alltid, och man absolut inte gör något annat än sätta på datorn, surfa lite och stänga ned, så är väl inte Win 8 något direkt dåligt, men det är sällan verkligheten ser ut så.

Modern UI är lite för plottrigt, och det är lite jobbigt att hitta apparna, om man inte använder dem dagligen. Det enda jag ibland kommer åt via Modern, är sport-appen. Sedan att inställningarna är utspridda på diverse ställen är ju ett riktigt stolpskott enligt mig. Finns flera punkter jag retar mig på i Win 8, men det är ju jag.

Många nämner att det går otroligt fort att boota in i Win 8. På min laptop är det precis motsatsen. Tyvärr kommer ju lappisen med just Win 8, så då får man köra med det. Har endast så många licenser för 7:an, och de körs på de andra burkarna i hemmet.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Saknar XP-tiden, där man faktiskt väntade på att nästa Service Pack skulle komma. Lättare att göra egna custom installationsmedium också. Tycker att Win 7 är vida överlägsen för den vanlige Svensson är Win 8. Funkar allt alltid, och man absolut inte gör något annat än sätta på datorn, surfa lite och stänga ned, så är väl inte Win 8 något direkt dåligt, men det är sällan verkligheten ser ut så.

Modern UI är lite för plottrigt, och det är lite jobbigt att hitta apparna, om man inte använder dem dagligen. Det enda jag ibland kommer åt via Modern, är sport-appen. Sedan att inställningarna är utspridda på diverse ställen är ju ett riktigt stolpskott enligt mig. Finns flera punkter jag retar mig på i Win 8, men det är ju jag.

Många nämner att det går otroligt fort att boota in i Win 8. På min laptop är det precis motsatsen. Tyvärr kommer ju lappisen med just Win 8, så då får man köra med det. Har endast så många licenser för 7:an, och de körs på de andra burkarna i hemmet.

Om Windows är slött på din laptop kan bero på många saker, program som Asus skickat med eller en långsam hårddisk, jag bytte till SSD på laptopen så det kan göra en del.
Annars kan det vara något problem med din dator för Windows 8 är inte känt för att starta långsamt med en i7a.

Permalänk
Medlem

"Vanlige svensson" tycker nog inga datorer är lätta att ha att göra med oavsett system så jag vet inte varför 8.1 Säger som Leo Leporte på Twit brukar säga
- Många hade klarat sig med en surfplatta, datorer är för entusiaster och de som gillar att lära sig-
Jag kör bara skrivbord och det är mycket sällan jag är i modern UI, har kanske använt det några gånger bara för att "pinna" program till aktivitetsfältet om ett program inte gjort detta direkt.
Man kan se start som startmenyn fast modell stor lite grovt jämfört.

Permalänk
Medlem

Wuuuut? Vem har nämnt startmenyn? Det är en sak som jag personligen inte saknar alls varken i windows eller OSX. Jag önskar att windows fortsatte utveckla sökfunktionen likt den i OSX "spotligiht", för mig är startmenyn värdelös använder den sällan och då sitter jag hela dagarna med windows 7 på jobbet.

Skrivet av martinot:

Eftersom du saknar startmenyn i W8; har du en sådan i OSX?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Hela världen gillar Win7 skarpt och ser fram emot hur 9:an blir.

Marknadsandelarna fortsätter att öka för Windows 7, två år efter att dess efterföljare släpptes. Microsoft har insett att efterföljaren suger elefantballe och undviker alltså nu ytterligare dyrbara ansträngningar på den.

Windows 7 och Windows 9 är framtiden.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAAb:

Hela världen gillar Win7 skarpt och ser fram emot hur 9:an blir.

Marknadsandelarna fortsätter att öka för Windows 7, två år efter att dess efterföljare släpptes. Microsoft har insett att efterföljaren suger elefantballe och undviker alltså nu ytterligare dyrbara ansträngningar på den.

Windows 7 och Windows 9 är framtiden.

Förutom gamers då som verkar älska Windows 8/8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Finns en enkel anledning till varför windows 8 "snabb-skrotas" och det är för att windows 7 börjar närma sig slutet och enterprise-världen har inga större planer på att byta från windows 7 till windows 8...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad folk har för problem? Har kört Win 8 sedan release och tycker det funkar galant.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag gillar Windows 8.1! Förstår inte alla som klagar...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas att folk som köpt Win8 får ett rabatterat pris på Win9.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Chamoxzqt:

Absolut inte. Jag tycker Windows 8.1 är grymt! Varför ha ett gammalt operativsystem när det finns nyare? Sen kan man ju fixa Start menu själv hur lätt som helst för de som gnäller.Windows 9 ser riktigt bra ut än så länge!

Skrivet av Rossi46:

Nej da, det är dom andra som har lite otur när dom tänker bara 8.1 är det bästa sedan dom kolsyrade Fanta.(finns ju många andra goda drycker oxå)

Skrivet av Arvoton:

Du är inte ensam, älskar det faktiskt. Är inte i något behov av starmenyn, vill man hitta allt så trycker man bara på windows tangenten, hur enkelt som helst.
Sen är det extremt snabbt oxå, hinner knappt trycka igång datorn innan man är inne. Kommer säkerligen köpa w9 sen ändå men det är alldeles för mkt skitsnack om W8.1.

Skrivet av TonyB4ngZ:

Nejdå jag är helnöjd med Win 8.1 har vart det sen dag 1 så du är absolut inte ensam. Snabbt / lite mer resurssnålt till skillnad från Win 7 som jag fortfarande kör på min andra dator.

Fan vad härligt att höra! Förstår mig inte på allt hat som windows 8 får. Ser fram emot windows 9!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av sAAb:

Hela världen gillar Win7 skarpt och ser fram emot hur 9:an blir.

Marknadsandelarna fortsätter att öka för Windows 7, två år efter att dess efterföljare släpptes. Microsoft har insett att efterföljaren suger elefantballe och undviker alltså nu ytterligare dyrbara ansträngningar på den.

Windows 7 och Windows 9 är framtiden.

Marknadsdelarna för Windows 7 har inte ökat sedan Windows 8 släpptes november 2012 utan ligger och guppar runt 50 %. Det betyder att det inte är Windows 8 som säljer dåligt utan att PC-marknaden som helhet har saktat ned. Var får du din data ifrån?

http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-200807-201408

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hur hårt knutet är WinRT till Metro/Modern? Kan man använda det även för "vanliga desktopapplikationer" eller måste man använda Win32 där?

Rent tekniskt kan man anropa WinRT från desktop/win32,men dom är få och fullständig dokumentation saknas, samt att MS har valt att sätta artificiella gränser för WinRT och desktop appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Marknadsdelarna för Windows 7 har inte ökat sedan Windows 8 släpptes november 2012 utan ligger och guppar runt 50 %. Det betyder att det inte är Windows 8 som säljer dåligt utan att PC-marknaden som helhet har saktat ned. Var får du din data ifrån?

http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-200807-201408

Det är svårt att jämföra olika mätningar för marknadsandelar eftersom dom inte mäter på samma sätt, men när jag läser artiklar som skriver om detta ämne så använder majoriteten NetMarketShare som källa http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Finns ingen vettig anledning att lära sig Metro, det är bara onödigt, i vägen, ej önskvärt samt jättefult, samt både Android och IOS är många hästlängder bättre, bort med tramset

Lustigt hur du kallar det trams i ett inlägg som framför en åsikt som om den vore fakta och inte känns speciellt seriös.

Jag kan dock hålla med på ett sätt att det inte finns så mycket anledning att lära sig Metro, om man inte vill, eftersom man sällan behöver komma i kontakt med det. Om man är en användare på nivån som klarar av kortkommandon och sökningar så är det sannolikt mest i sökresultat som man får se Metro, och det är en del som ändå fungerar intuitivt i 8.1 (i Win 8 var det lite långsamt med de tre separata kategorierna, vilket nog var systemets största brist enligt mig).

Vad gäller artikeln så låter det rimligt att släppa uppdateringarna som de blir klara istället för att vänta på att skapa en stor uppdatering. Sedan får man hoppas att de kan fortsätta utveckla systemet till Windows 9. För mig är återkomsten av startmenyn inte speciellt viktig då jag inte planerar minska min effektivitet genom att återinföra den i mitt användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Wuuuut? Vem har nämnt startmenyn? Det är en sak som jag personligen inte saknar alls varken i windows eller OSX. Jag önskar att windows fortsatte utveckla sökfunktionen likt den i OSX "spotligiht", för mig är startmenyn värdelös använder den sällan och då sitter jag hela dagarna med windows 7 på jobbet.

Ok. Då är jag med.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte alls att dom avstår från Update 2 för att spara några utvecklingstimmar. Det troligaste är att Microsoft inte vill att användarupplevelsen i Windows 8 ska bli för bra så att det minskar försäljningen av Windows 9.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Hur hårt knutet är WinRT till Metro/Modern? Kan man använda det även för "vanliga desktopapplikationer" eller måste man använda Win32 där?

Det går att blanda helt friskt, du kan köra "vanlig" Windows UI med WinRT, Modern UI med win32 etc.

Men Modern UI och WinRT bygger på samma grundtanke och den skiljer sig fundamentalt from win32 och GDI i att WinRT helt bygger på tanken att alla anrop ska vara asynkrona (de som håller på med Dotnet, tänk async/await på i stort sätt alla anrop) medan win32 normalt sett alltid har blockande anrop.

Finns flera Modern UI applikationer som del i Win8 som helt klart använder win32, men en sådan applikation skulle man aldrig få publicera på Market då de applikationerna måste enbart använda WinRT.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Förutom gamers då som verkar älska Windows 8/8.1

Det håller jag då rakt inte med om. Gräsligt är vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det håller jag då rakt inte med om. Gräsligt är vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Det håller inte jag med om. W8 är förbättrat på alla punkter. Startskärmen/menyn har jag ändå inte använt på flera år, vare sig i W7 eller W8, jag använder max 20 program regelbundet och de fäster jag i listen längst ner. Spelen öppnar jag i Steam, så de behöver ingen ikon utöver just Steam. För mig att gå tillbaka till aktivitetshanteraren och filöverföraren i W7 skulle kännas som Familjen Flinta.

Ändrar förresten det där om att jag aldrig använder startmenyn, i min HTPC är den guld värd att skapa ett fåtal stora ikoner för att enkelt starta från soffan.

Permalänk
Skrivet av janee:

Det är svårt att jämföra olika mätningar för marknadsandelar eftersom dom inte mäter på samma sätt, men när jag läser artiklar som skriver om detta ämne så använder majoriteten NetMarketShare som källa http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

OK, jag vet inte vad jag ska tycka om de siffrorna. Kolla på Windows 7, helt ologiskt. I nästan ett helt år(efter windows 8 har släppts) ligger det still på ca 44 % för att sedan börja stadigt öka i ett år upp till 51 %. Jag har inte sett en dator i butik med Windows 7 på väldigt länge och majoriteten vet inte hur man installerar nytt OS. Finns någon förklaring?

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

OK, jag vet inte vad jag ska tycka om de siffrorna. Kolla på Windows 7, helt ologiskt. I nästan ett helt år(efter windows 8 har släppts) ligger det still på ca 44 % för att sedan börja stadigt öka i ett år upp till 51 %. Jag har inte sett en dator i butik med Windows 7 på väldigt länge och majoriteten vet inte hur man installerar nytt OS. Finns någon förklaring?

Nu har jag ingen säker förklaring men jag har läst att många företag och då speciellt stora företag vill ha Windows 7 på alla nya datorer och att Både HP och Lenovo fortfarande säljer nya datorer med Windows 7, och för några veckor sedan läste jag att den amerikanska försvarsindustrin migrerar från Windows XP till Windows 7 under detta år 2014, dessutom har Kinas regering förbjudit alla myndigheter och statliga företag i Kina att använda W8 eller W8.1 så även dom migrerar från Windows XP till Windows 7 under år 2014.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Förstår inte riktigt vad folk har för problem? Har kört Win 8 sedan release och tycker det funkar galant.

Tror mer att det är "en principsak" det ska hatas bara för att.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det håller jag då rakt inte med om. Gräsligt är vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av strejf:

Förutom gamers då som verkar älska Windows 8/8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, både ja och nej. Skulle säga att merparten föredrar nog Windows 7 baserat på att de flesta inte hetsbyter till 8 eller 8.1. Vad man ser av Steams Hårdvaru undersökning. Det är inte alla demografer av "gamers" så att säga att samtliga älskar Windows (åttan eller inte) är väl att ta i.
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Marknadsdelarna för Windows 7 har inte ökat sedan Windows 8 släpptes november 2012 utan ligger och guppar runt 50 %. Det betyder att det inte är Windows 8 som säljer dåligt utan att PC-marknaden som helhet har saktat ned. Var får du din data ifrån?

http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthly-200807-201408

Försök med

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pewtah:

Nja, både ja och nej. Skulle säga att merparten föredrar nog Windows 7 baserat på att de flesta inte hetsbyter till 8 eller 8.1. Vad man ser av Steams Hårdvaru undersökning. Det är inte alla demografer av "gamers" så att säga att samtliga älskar Windows (åttan eller inte) är väl att ta i.
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Samtidigt ser man att Windows 8 är betydligt vanligare på Steam än på andra sidor som samlar statistik. På Steam har 60,6 % Windows 7 och 26,92 % Windows 8. Netmarketshare säger 51,22 % Windows 7 och 12,48 % Windows 8. Statcounter säger 50,49 % Windows 7 och 14,96 % Windows 8.

Så det verkar som om gamers är dubbelt så benägna att köra Windows 8 än "vanliga" användare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zotamedu:

Samtidigt ser man att Windows 8 är betydligt vanligare på Steam än på andra sidor som samlar statistik. På Steam har 60,6 % Windows 7 och 26,92 % Windows 8. Netmarketshare säger 51,22 % Windows 7 och 12,48 % Windows 8. Statcounter säger 50,49 % Windows 7 och 14,96 % Windows 8.

Så det verkar som om gamers är dubbelt så benägna att köra Windows 8 än "vanliga" användare.

Tror förklaringen är mycket tråkigare/banalare än att gamers skulle fördra Win8.

  • Vad har hemanvändare som köper ny dator idag för alternativ? Win8.

  • Vilken grupp användare tenderar att köpa ny dator oftare än andra? Gamers.

  • Vilken grupp har möjlighet att välja Win7 i stället? Företagsanvändare.

  • Vilken väldigt stor grupp har princip noll representation på Steam? Företagsanvändare då det lär strida mot de flesta företags IT-policy att köra spel på jobbdatorn.

Så man kan säga att Win8 är vanligare bland den grupp som tenderar att relativt frekvent byta system och som inte har någon valmöjlighet att köra något annat

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Entusiast

[QUOTE=Yoshman;14785342]Tror förklaringen är mycket tråkigare/banalare än att gamers skulle fördra Win8.

  • Vad har hemanvändare som köper ny dator idag för alternativ? Win8.

  • Vilken grupp användare tenderar att köpa ny dator oftare än andra? Gamers.

  • Vilken grupp har möjlighet att välja Win7 i stället? Företagsanvändare.

  • Vilken väldigt stor grupp har princip noll representation på Steam? Företagsanvändare då det lär strida mot de flesta företags IT-policy att köra spel på jobbdatorn.

Så man kan säga att Win8 är vanligare bland den grupp som tenderar att relativt frekvent byta system och som inte har någon valmöjlighet att köra något annat :)[/QUOTE]

Fast många gamers är tillräckligt tekniskt kunniga för att kunna göra ett aktivt val när det gäller OS. Om det så är att köra en gammal nyckel eller helt enkelt pirata ett OS. Just gamers har en förmåga att köra på den hårdvara och mjukvara som de vill ha och inte bara det de råkar få med. Vanliga surfdatorer och den typen av enheter, den typen som säljer sämre och sämre, där tar folk vad de får och använder knappt Windows update.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24