Permalänk
Skrivet av zoqi:

Ja han ska inte stoppa fingret på fläktbladen.

Jag läste lite för snabbt och misstolkade ditt svar, ursäkta mig Zoqi!
Du menar naturligtvis att TS skall lägga tryck i mitten av fläkten för att på så sätt reglera varvtalet/stoppa fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Ja han ska inte stoppa fingret på fläktbladen.

Så du vill att jag skall starta ett random spel och sedan in-game ta och trycka på den grönvita ikonen av ett klöver och se om ljudet uppstår?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Så du vill att jag skall starta ett random spel och sedan in-game ta och trycka på den grönvita ikonen av ett klöver och se om ljudet uppstår?

Ja.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Så du vill att jag skall starta ett random spel och sedan in-game ta och trycka på den grönvita ikonen av ett klöver och se om ljudet uppstår?

Starta CS:S så du får ljudet igen, stoppa fläkten hörs det fortfarande? Om ja så är det nog inte grafikkortet, om nej så gissar jag på att fläkten har lossnat/kullager gått sönder på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Starta CS:S så du får ljudet igen, stoppa fläkten hörs det fortfarande? Om ja så är det nog inte grafikkortet, om nej så gissar jag på att fläkten har lossnat/kullager gått sönder på den.

ljudet hörs fastän jag håller i fläkten och slutar direkt när jag har slutat spelet. Ideer?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Equilibrium:

ljudet hörs fastän jag håller i fläkten och slutar direkt när jag har slutat spelet. Ideer?

Spoltjut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Låter det så här: https://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc ? Eller så kan det vara cpu fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Låter det så här: https://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc ? Eller så kan det vara cpu fläkten.

Nå enligt vad jag nu kan höra så är mitt ljud typ 5x starkare än det där.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Ja då är det coilwhine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Ja då är det coilwhine.

och kan man få garanti på det?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Equilibrium:

och kan man få garanti på det?

Kanske, du får reklamera, det svåra är att det uppstår oftast pga kombinationen av delar och inte specifikt grafikkortet, kortet kan vara tyst i en annan dator men reklamera och se om det går igenom.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kanske, du får reklamera, det svåra är att det uppstår oftast pga kombinationen av delar och inte specifikt grafikkortet, kortet kan vara tyst i en annan dator men reklamera och se om det går igenom.

Alright nå kontaktade just butiken, så man får hålla tummarna uppe.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kanske, du får reklamera, det svåra är att det uppstår oftast pga kombinationen av delar och inte specifikt grafikkortet, kortet kan vara tyst i en annan dator men reklamera och se om det går igenom.

Känner ni till om man kan fixa coil whine själv, utan proffs hjälp?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Equilibrium:

Känner ni till om man kan fixa coil whine själv, utan proffs hjälp?

Det kan du om du verkligen vill men det är inte så lätt om du inte har rätt prylar/verktyg, man kan fixera spolarna genom att gjuta in dem, helst ska man ha utrustning så att du kan skapa undertryck så att gjutmasann sugs in "överallt" så... ja det går men troligen är det för dyrt och för bökigt att göra det i praktiken, speciellt om det bara handlar om ett kort och inte om att själv tillverka spolar till nått hobbyprojekt.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=19114&name=I...
En del hempulare använder även epoxylim, men om du börjar gjuta själv så kan du inte reklamera kortet och det är förmodligen bäst att reklamera kortet i stället för att kladda med att försöka gjuta fast det som vibrerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kan du om du verkligen vill men det är inte så lätt om du inte har rätt prylar/verktyg, man kan fixera spolarna genom att gjuta in dem, helst ska man ha utrustning så att du kan skapa undertryck så att gjutmasann sugs in "överallt" så... ja det går men troligen är det för dyrt och för bökigt att göra det i praktiken, speciellt om det bara handlar om ett kort och inte om att själv tillverka spolar till nått hobbyprojekt.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=19114&name=I...
En del hempulare använder även epoxylim, men om du börjar gjuta själv så kan du inte reklamera kortet och det är förmodligen bäst att reklamera kortet i stället för att kladda med att försöka gjuta fast det som vibrerar.

Hm, I see said the blind man.

Nå har nog tänkt uppgradera ville bara veta vad jag kan göra med detta kort, känns ju lite snopet om det bara går i slasken :/

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.