Clevermining, behöver klargörelse

Permalänk
Medlem

Clevermining, behöver klargörelse

Tjena!

Jag har läst på lite och det ser ju dystert ut men tänkte ändå ta och fråga.

När jag läser lite på forum så snackas det om khash/s, mhash/s ghash/s osv, jag läste att en kille med 2 bra grafikkort hade effekt på 670 mhash/s.
Det kändes som en rimlig summa vad jag läst, men sen går jag in på en sida, clevermining, som är en typ av pool som ändrar mellan olika valutor för bäst valuta för hashraten. Det som står är att du hos dom får 0,000431 btc per mhash/s och i vanlig matte blir det 0,28877 per dag, och det är (i dagens värde) 779 spänn per dag, jag kan inte se hur detta kan stämma så min fråga är, Är det så att jag läst fel, sett fel någonstans eller är det bara så att det är en väldigt bra investering?

Tack på förhand.

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Stonez0n:

Tjena!

Jag har läst på lite och det ser ju dystert ut men tänkte ändå ta och fråga.

När jag läser lite på forum så snackas det om khash/s, mhash/s ghash/s osv, jag läste att en kille med 2 bra grafikkort hade effekt på 670 mhash/s.
Det kändes som en rimlig summa vad jag läst, men sen går jag in på en sida, clevermining, som är en typ av pool som ändrar mellan olika valutor för bäst valuta för hashraten. Det som står är att du hos dom får 0,000431 btc per mhash/s och i vanlig matte blir det 0,28877 per dag, och det är (i dagens värde) 779 spänn per dag, jag kan inte se hur detta kan stämma så min fråga är, Är det så att jag läst fel, sett fel någonstans eller är det bara så att det är en väldigt bra investering?

Tack på förhand.

Du har missat att man kan få olika hash-mängder för olika kryptovalutor. kHash är mängden man får med grafikkort när man kör en algoritm, en annan kanske man får MHash. Beror helt på vad poolen används till men det är mer sannolikt att personen får närmare 0.7kr per dag i dagens svårighetsgrad.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin