VLC hackar och får grå skärm

Permalänk

VLC hackar och får grå skärm

Hej, sedan en månad sedan ungefär så har VLC media player krånglat riktigt rejält på mig laptop. Vissa filmer händer det mer på, andra mindre. I vilket fall. Det som händer är att när som helst kan bilden hänga sig fast ljudet fortsätter, sen blir det gråskärm, och sen hackar den lite och man får tillbaks bild och ljud som vanligt igen efter några sekunder. Ibland går det så långt att VLC stänger ner spelningen och säger att filen är kaputt. Ibland så stannar både ljud och bild samtidigt men då får jag gråskärm ändå. Vissa gånger kan jag spela filmen i nästan en halvtimme utan problem, ibland är det tillbaks efter bara några sekunder. Det blir inte en helt blank gråskärm utan den liksom spränger sig in i bilden som spelas för tillfället. Det är alltså inte alltid exakt samma ordning på hur det händer.

Jag har använt VLC i flera år och har inte haft problem någon gång förns nu. Och dom första månaderna på en ren installation av Win 7 så har det inte krånglat alls. Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Testa mpc-hc istället, om det blir samma sak där.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Testa mpc-hc istället, om det blir samma sak där.

Det ska jag göra, återkommer efter jag testat

15/10 Funkade alldeles utmärkt tack så mycket.