Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Antar du gjort en full återställning efter uppdateringen.
Sambons s5a har absolut 0 problem med LP. Fungerar utmärkt.

Fungerar utmärkt på min gamla S4a också :>

Får du inte upp meddelandet "kontakter har stoppas" i tid och otid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Fler som har fått 5.1 till sin Nexus 5? Är det stabilt eller buggigt? Hur upplever ni det?

Installerade 5.1 på både min o mammas Nexus 5 o vi har inte haft några problem, rullar på väldigt bra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Efter uppdateringen till 5.0.2 så är batteritiden åt helvete på min Sony Z3. Tidigare har den hållit i 2 dagar, nu är det närmare 9 timmar. Då¨med stamina mode på delvis...

Någon med samma problem på sin Z3?

Nollställt telefonen efteråt?

Min Z3c håller nu ännu längre efter 5.0.2
Har inte på telefonen på natten, så den håller 5-6 "dagar".

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Fler som har fått 5.1 till sin Nexus 5? Är det stabilt eller buggigt? Hur upplever ni det?

förutom att jag råkat ut för memoryleak på 5.1 så har jag inget annat och klaga på. tycker den flyter på hur bra som helst annars

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Får du inte upp meddelandet "kontakter har stoppas" i tid och otid?

Aldrig fått några FC's sen jag uppdaterade till LP på varken S5an lr S4an.
Men som sagt, full återställning som man ska göra. Inte provat att köra det rakt över det gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razor199:

förutom att jag råkat ut för memoryleak på 5.1 så har jag inget annat och klaga på. tycker den flyter på hur bra som helst annars

Jo Memoryleaken är störig bugg för alla LP atm.
Men det är fixat i nästa version verkar det som, så bara hoppas de kommer snart

Permalänk
Medlem

Versionen 5.1 lollipop vart ingen höjdare för min telefon..

Får ordentlig memoryleak nu jämfört med 5.0, speciellt Instagram även om man har startar om telefonen.
Och batteritiden försvinner nästan dubbelt så snabbt nu...

Trodde 5.1 skulle åtgärda problemen som redan fanns, men istället förvärrar den problemet.

Någon mer som är med om detta?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Versionen 5.1 lollipop vart ingen höjdare för min telefon..

Får ordentlig memoryleak nu jämfört med 5.0, speciellt Instagram även om man har startar om telefonen.
Och batteritiden försvinner nästan dubbelt så snabbt nu...

Trodde 5.1 skulle åtgärda problemen som redan fanns, men istället förvärrar den problemet.

Någon mer som är med om detta?

Blev bättre på min Nexus 5

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Versionen 5.1 lollipop vart ingen höjdare för min telefon..

Får ordentlig memoryleak nu jämfört med 5.0, speciellt Instagram även om man har startar om telefonen.
Och batteritiden försvinner nästan dubbelt så snabbt nu...

Trodde 5.1 skulle åtgärda problemen som redan fanns, men istället förvärrar den problemet.

Någon mer som är med om detta?

5.1 har inte åtgärdat memory leak.

"The good news is Android SDK manager pushes the new Android 5.1.1 Lollipop update as part of the SDK package. For now it nests under the development platform and also ensures a quick release to the devices running Android 5.1 for now."

5.1.1 borde göra det. Men den är inte ute än.
http://www.gsmarena.com/googles_android_511_lollipop_in_works...

Tycker det är dålig av google att dom inte kommit ut med någon bra lösning ända sen 5.0 dock, det är liksom rätt big deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Nollställt telefonen efteråt?

Min Z3c håller nu ännu längre efter 5.0.2
Har inte på telefonen på natten, så den håller 5-6 "dagar".

batteriet tog slut igår efter att jag hade laddat den 3 gånger på samma dag...

Men efter en omstart på telefonen verkar den fungerar ganska så bra.
Tror inte att det bättre batteritid nu än innan updateringen dock, har användt den lite hela dagen idag och ligger just nu på 54% med stamina mode på.

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen till 5.1 upplever jag att min Nexus 5 tappar nätkontakten flera gånger om dagen. Någon annan som har samma problem? Använder inte 4G.

Hmmz, kanske var just 4G som var problemet. Efter uppdateringen hade den ställt om till att föredra 4G, vilket jag märkt inte funkar så bra då jag inte har ett 4G abb.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL