Permalänk
Hedersmedlem

Klagomålen på batteritid får mig att fundera på om det finns appar som går bananas efter den nya uppdateringen. Min egen erfarenhet - två stycken Nexus 5 - är att batteritiden förbättrats oerhört mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Antingen är det du eller jag som missförstår. Det jag vill är att telefonen beter sig precis som vanligt fast utan vibrationer. Detta går inte att återskapa med det handikappade prioritetsläget. Jag vill ha alla notifikationer precis som förut, vissa tänder LED, vissa tänder skärmen osv. Detta fungerar inte med prioritetsläget.

Nu var det ett tag sedan jag rörde Nexusen eftersom den är oanvändbar (dessutom fungerar inte mikrofonen när man använder ett par hörlurar som inte har mikrofon...), men då vibrerade facebook-messenger och whatsapp trots prioläge.

Citerar mig själv, ang. problemet med att mikrofonen inte fungerar när man använder ett par hörlurar som inte har mikrofon. Har bekräftat detta på 2st Nexus 5 med Lollipop, någon som kan tänka sig att ta ett samtal med hörlurar utan mikrofon för att bekräfta? Dvs. med hörlurar inkopplade så hör inte samtalsmottagaren något, drar man ur hörlurarna så fungerar mikrofonen igen.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Uppdaterade nyss till 5.0 på min Nexus, grymt flyt! Någon som vet hur man bäst gör om notislampan på stock rom med root?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haellgren:

Uppdaterade nyss till 5.0 på min Nexus, grymt flyt! Någon som vet hur man bäst gör om notislampan på stock rom med root?

Appen Light Flow använder jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Klagomålen på batteritid får mig att fundera på om det finns appar som går bananas efter den nya uppdateringen. Min egen erfarenhet - två stycken Nexus 5 - är att batteritiden förbättrats oerhört mycket.

Kan nämna om ni använder Hola free VPN med 5.0 så äter den upp batteriet på typ en timme om inte mindre.
Verkar ha kommit en update men har inte provat själv än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Som sagt, om du går in i priority menyn (kugghjulet) så kan du ställa in om du vill att 'Events and reminders' ska störa i priorityläge eller inte. Angående LED:en så kan jag inte svara på det, har aldrig förstått funktionen med den.

LED notis är gött, speciellt så slipper man tända skärmen för att se SMS eller e-post meddelande (två olika färger), jag hör inte alltid telen eller har den långt borta eller om det är dåligt batteri.

Så nytta finns, sen är det upp till var och en om man känner själv nyttan av det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har till slut fått Android 5 (5.0.1) till min Nexus 7 (2013). Nästan 1 månad senare efter att Google officiellt gick ut med att de släppt uppdateringen till Nexus enheterna?

Permalänk
Medlem

Kört 5.0 på min Nexus 5 några dagar nu.

Lyssnade på Podcast á 45 minuter imorse. Inga samtal och begränsat med skärmtid under dagen. Lyssnade på 65 minuter podcast på eftermiddagen innan jag var hemma och la ifrån mig telefonen. Pratade sen i telefon i cirka 30 minuter.

Tog telefonen från den trådlösa laddplattan vid cirka 8.30, då med 100% batteri.

Nu är den på 64%.

Jag tycker mig se en försämring, men är en novis i sammanhangen, tänkte mer bidra med vad jag noterat och om höra om någon annan tycker att min procent är rimlig?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Fick tillslut Lollipop till min Nexus 7:a (2013) för några dagar sedan och håller på och kollar hur den beter sig. So far är allt bra:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet nått om hur det går med lollipop till Galaxy S5?

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Har upptäckt ett otroligt störande bugg i Android 5.0 på min Nexus 5. Är det bara jag tro?
Bugg: #15084127

Permalänk
Medlem

Har ännu inte sett röken av Lollipop trots att jag har en nexus 7 som borde vara en av de enheter som borde få det först.
Inte för att det verkar vara mycket att hurra för ändå.
Dock ser jag det lite som att Google är på dekis om de inte har bättre koll än så på sin planering. Om man strax före släpp säger att det ska rullas ut under de närmaste veckorna och det sedan tar månader så har man rent ut sagt usel planering och koll på sin verksamhet.

Men som sagt, jag bryr mig inte speciellt mycket och jag vet att jag kan hämta det manuellt genom att roota enheten om jag nu skulle vilja ha lollipop.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag vet inte om jag är den enda som haft problemet med SÄMST batteritid på min Nexus 5 efter 5.0, men jag hittade lösningen till det. Det som slukade batteri visade sig vara en synkronisering (exchange-tjänster) mellan mailapplikationer. För att av-toggla den: Gå till inställningar -> Konton -> Exchange -> (Tre prickarna i högra övre hörnet) -> Avbryt synkronisering. Det gav mig ca 50 % bättre batteritid.

Visa signatur

Jag kan om jag vill.

Rigg: | Gigabyte GA-930-D | AMD FX-8150 @ 3.6 GHz (original) | Corsair H64 Hydro CPU Cooler | 2x Samsung 840 Pro 128GB in Raid-0 | PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC | XFX ProSeries 650W | CoolerMaster HAF X 912 Midi-Tower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Klagomålen på batteritid får mig att fundera på om det finns appar som går bananas efter den nya uppdateringen. Min egen erfarenhet - två stycken Nexus 5 - är att batteritiden förbättrats oerhört mycket.

Jag håller med dig. För mig så har batteritiden inte försämrats iallfall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Funderade på att Flasha 5.0 stock till min Nexus 4 men såg att jättemånga haft problem med en wifi bugg som tar slut på batteriet direkt, så tror jag väntar ett tag.

Permalänk
Medlem

Får knappt ut 2h skärmtid med min nexus 4 längre. Speciellt när jag inte har wifi. Avstår från att använda mobilen för mycket pga detta när jag inte har tillgång till laddare. Förr räckte det lätt en hel dag...
"mobilradio" och exchange tjänster drar väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Längtar till lollipop kommer till LG G3.

Ni som fått uppdateringen; vad tycker ni om UI:t och allt vad Googles Material Design innebär? Fungerar det bra?

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludapepe:

Hej. Jag vet inte om jag är den enda som haft problemet med SÄMST batteritid på min Nexus 5 efter 5.0, men jag hittade lösningen till det. Det som slukade batteri visade sig vara en synkronisering (exchange-tjänster) mellan mailapplikationer. För att av-toggla den: Gå till inställningar -> Konton -> Exchange -> (Tre prickarna i högra övre hörnet) -> Avbryt synkronisering. Det gav mig ca 50 % bättre batteritid.

Ville prova och ändra det, även fast jag inte vet om den är påslagen eller inte, men jag kommer bara till inställningar.. Konton hittar jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Klagomålen på batteritid får mig att fundera på om det finns appar som går bananas efter den nya uppdateringen. Min egen erfarenhet - två stycken Nexus 5 - är att batteritiden förbättrats oerhört mycket.

Jag håller med.
Har en nexus 5 som jobbmobil. innan uppdateringen så hade jag knappt kvar nått batteri alls när jag gick hem för dagen, ca 20-30%.
Nu är det inte ovanligt att jag ligger en bit över 50%.
Men är inte så skärmintensiv utan har den mest till röstsamtal, nånstans mellan 1 och 4timmar per dag.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Funderade på att Flasha 5.0 stock till min Nexus 4 men såg att jättemånga haft problem med en wifi bugg som tar slut på batteriet direkt, så tror jag väntar ett tag.

Jag kör 5.0 på min Nexus 4. Flyter på hur bra som helst. Bättre prestanda över lag, samt bättre batteritid. Med Wifi påslaget... gjorde dock en fabriksåterställning direkt efter uppdateringen.

Red. Fick precis dessutom 5.0.1 just nu till min N4. Beskrivning: "Performance and stabilty updates"

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem

Har ännu inte fått Lollipop på Nexus 7 2012. Vissa sidor påstor även att Google stoppat uppdateringen för att fixa problemen men vet inte om det kan stämma.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har ännu inte fått Lollipop på Nexus 7 2012. Vissa sidor påstor även att Google stoppat uppdateringen för att fixa problemen men vet inte om det kan stämma.

Var glad för det, 5.0 är ingen höjdare på N7 2012.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Var glad för det, 5.0 är ingen höjdare på N7 2012.

Yupp, morsans är helt "förstörd" hon och farsan har haft sina sedan den släpptes och aldrig haft problem. Känns sjukt kasst att den blir obrukbar utan att Google krutar ut en uppdatering. Farsan hade tur nog att inte få uppdateringen till sin..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Kört Lollipop en månad nu på min LG G2. Det är helt fantastiskt! För första gången känner jag att Android flyter lika bra och är nästan lika smidigt som iOS (notiser på låsskärmen gjorde mycket!). Enormt stort steg framåt för Android. Inte hittat en enda bugg ännu (kör 5.0.1 numera) och batteritiden är lika bra som innan, om inte bättre (ca 5h SOT av 20h standbytid med ett par korta samtal och någon timme Spotify).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som verkar få helt knasig batteriförbrukning när det är någon notis på låsskärmen under längre tid? Har kanonbra standbytid på min Nexus 5 normalt, men om jag till exempel får en notis om en uppdatering för en app så försvinner allt batteri på några timmar trots att telefonen bara ligger på ett bord hemma.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Nästa månad får jag Lollipop till min Xperia Z3

Sony Mobile SE

Hej!

Vi planerar att börja rulla ut den nästa månad.

/Rickard
Sony Mobile

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av foxzox7:

Får knappt ut 2h skärmtid med min nexus 4 längre. Speciellt när jag inte har wifi. Avstår från att använda mobilen för mycket pga detta när jag inte har tillgång till laddare. Förr räckte det lätt en hel dag...
"mobilradio" och exchange tjänster drar väldigt mycket.

Nytt batteri?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nytt batteri?

Funkade utmärkt med 4.4.4
Dessutom är det endast när jag är på 3g nätet. Kan försvinna 50% på några minuter. På Wifi får jag ut ganska bra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Nästa månad får jag Lollipop till min Xperia Z3

Sony Mobile SE

Hej!

Vi planerar att börja rulla ut den nästa månad.

/Rickard
Sony Mobile

De gäller kanske även Z2 då?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

De gäller kanske även Z2 då?

Tror det men jag är inte säker om det kommer samtidigt som till Z3 Compact och vanliga Z3