Permalänk
Medlem

Hejsan. Jag är inte insatt i detta med mobiler och dess OS. Jag vet bara att jag äger en Galaxy S4. Kommer det komma Lollipop till den också?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Hejsan. Jag är inte insatt i detta med mobiler och dess OS. Jag vet bara att jag äger en Galaxy S4. Kommer det komma Lollipop till den också?

Ingenting är bekräftat av Samsung men det mesta tyder på att S4:n får Lollipop. En sådan uppdatering bör i så fall landa någon gång i början av nästa år.

Här har du en försmak av vad som förhoppningsvis väntar din telefon:

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av milo_:

Ingenting är bekräftat av Samsung men det mesta tyder på att S4:n får Lollipop. En sådan uppdatering bör i så fall landa någon gång i början av nästa år.

Här har du en försmak av vad som förhoppningsvis väntar din telefon:
https://www.youtube.com/watch?v=C8qD_h6iL1g

Shiiit. Kollade på S5 videon som länkades i slutet. Samsung vet verkligen hur man fuckar upp Material Design. Gräsligt! Finner knappt ord...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Shiiit. Kollade på S5 videon som länkades i slutet. Samsung vet verkligen hur man fuckar upp Material Design. Gräsligt! Finner knappt ord...

Ja, det är ju inte mycket till Material Design till att börja med, bara ett omdesignat Touch Wiz. Tycker inte att de har förstört mycket med tanke på att det knappt är några inslag av Material Design.

Permalänk

hoppas lg g2 mini får lollipop köpte den nyligen...

Permalänk
Medlem

Känns som att jag har väntat i en evighet på 5.0, hoppas jag inte är en av de sista som får uppdateringen till min Nexus 5...

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Känns som att jag har väntat i en evighet på 5.0, hoppas jag inte är en av de sista som får uppdateringen till min Nexus 5...

http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/google-android/3527696/how-...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Tyvärr för mycket arbete för att intallera en uppdatering som inte är den slutgiltliga (enligt dem).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Phonearena listar 20 mindre kända tips & tricks för Lollipop:
http://www.phonearena.com/news/Tips---Tricks-20-hidden-or-lit...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Phonearena listar 20 mindre kända tips & tricks för Lollipop:
http://www.phonearena.com/news/Tips---Tricks-20-hidden-or-lit...

Hur kan det där räknas som "hidden or little known"? Allt är ju helt självklara saker som man märker på en gång när man får Lollipop.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nu har jag Android 5 på min Nexus 5. Så resten av er bör också ha fått den. Är Art på automatiskt eller? Hittar ingen inställning för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Shockwave:

Nu har jag Android 5 på min Nexus 5. Så resten av er bör också ha fått den. Är Art på automatiskt eller? Hittar ingen inställning för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ART används nu som standard. No more Dalvik och det är en bra sak (förutom för de som är beroende utav Xposed).

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Tankar ner det just nu! Gött

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Nu har jag Android 5 på min Nexus 5. Så resten av er bör också ha fått den. Är Art på automatiskt eller? Hittar ingen inställning för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte fått det till min Nexus 5. Kollar manuellt varannan timme typ!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Vilken version/rom av 5.0 bör jag ladda ner för min Samsung S4? Har läst igenom alla sidor men får ingen riktigt bra uppfattning om var jag kan hitta den bästa. Eller bör jag vänta ett par veckor tills det dyker upp något bättre?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett problem redan nu, jag har ingen inställning någonstans om automatisk skärmorientering. Det går inte att få någonting i portrait mode.

Edit: Hittade inställningen i ''Tillgänglighet'' varför den nu ligger där och inte finns bland de andra inställningarna. Nu finns den också med i drop down menyn tack och lov.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag har hittat ett problem redan nu, jag har ingen inställning någonstans om automatisk skärmorientering. Det går inte att få någonting i portrait mode.

Edit: Hittade inställningen i ''Tillgänglighet'' varför den nu ligger där och inte finns bland de andra inställningarna. Nu finns den också med i drop down menyn tack och lov.

Jag har inte den i min drop-down-meny (Nexus 5)...

Stör mig på lite saker i denna uppdatering. Den zoomar in när man skriver i textfält på hemsidor, så man måste zooma ut hela tiden. Gillar inte heller den vita bakgrunden i inställningarna, inte heller animationen som startar varje gång man nuddar något i inställningar. Att de tvingar en att gå över till den kassa Gmail appen gör det ju inte bättre heller.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Precis fått uppdateringen till min Nexus 10.
Har inte stött på så mycket som stört mig än, förutom notifikation/inställnings-drawern! Tidigare kunde jag dra ovanifrån och ned i högra hörnet för inställningar och i vänstra hörnet för notifikationer!

Nu hamnar en kombinerad drawer i mitten och jag måste dra två gånger för att komma åt inställningar.

Känns som ett urkasst design val. Förutom var det logiskt att om jag drog nedåt över batteri,wifi och bluetooth ikonerna så komåt deras inställningar och drog jag fingret över ikonerna för notifikationerna så fick jag upp en lista med notifikationerna!

Nu känns det sjukt primitivt!

/arg.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Precis fått uppdateringen till min Nexus 10.
Har inte stött på så mycket som stört mig än, förutom notifikation/inställnings-drawern! Tidigare kunde jag dra ovanifrån och ned i högra hörnet för inställningar och i vänstra hörnet för notifikationer!

Nu hamnar en kombinerad drawer i mitten och jag måste dra två gånger för att komma åt inställningar.

Känns som ett urkasst design val. Förutom var det logiskt att om jag drog nedåt över batteri,wifi och bluetooth ikonerna så komåt deras inställningar och drog jag fingret över ikonerna för notifikationerna så fick jag upp en lista med notifikationerna!

Nu känns det sjukt primitivt!

/arg.

Dra med två fingrar så rullar den mer till inställningarna direkt.
Men jag håller med, det var aningen smidigare tidigare.

Permalänk
Avstängd

Har kört den i två dagar och tycker inte om den. Visst är det kul med en ny design men det känns dummare och mängden bloatware från google som inte gick att ta bort (visst gick det till viss del med root) är löjligt.

Tillbaka till SlimRom för nu. Längtar tills custom romsen kommer byggda på detta.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Installerar på min Nexus 5 just nu. Kom OTA till telefonen för två timmar sedan. Köpt med ett 3 abonnemang.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Dra med två fingrar så rullar den mer till inställningarna direkt.
Men jag håller med, det var aningen smidigare tidigare.

Bra tips! - men känns fortfarande ur dumt att den är 40% bred och positionerad i mitten av skärmen. Jag måste ta ett nytt grepp om plattan för att nå inställningar/notifikationer!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Fick uppdateringen igår kväll på min Nexus 5, gillar 5.0 enormt mycket.
Gillar de snygga animationerna och de verkar hålla bra framerate även om man klickar runt snabbt.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Konabu;15023100"]Fick uppdateringen igår kväll på min Nexus 5, gillar 5.0 enormt mycket.
Gillar de snygga animationerna och de verkar hålla bra framerate även om man klickar runt snabbt.[/QUOTE

Håller helt med, har kunnat kläma ut lite mer ur batteriet också 😊

Permalänk
Medlem

Jag har också fått den dock tycker jag inte de t finns så många fler uppdateringar förutom grafisk vilket känns lite synd... Men det dom gjort gillar jag!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Ännu ingen slickepinne för den här gubbens Nexusfemma...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ännu ingen slickepinne för den här gubbens Nexusfemma...

Inte för min heller..

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

CM12 (unofficial) för G2 http://forum.xda-developers.com/lg-g2/development/rom-cyanoge...
Dock ingen daily driver än kanske..

Permalänk
Medlem

Hade totalt missat alla LP-ROMmar som poppat upp till Bacon. Dags att testa hela bunten.
Gotta flash 'em all

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Fick en notification att jag kunde installera 5.0 till min Nexus 4 igår, men när jag skulle köra installationen så försvann den. Sjukt störigt

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D