Permalänk

Äntligen!

Hade tid att påbörja projektet idag! Jag har borrat och sågat ut två av hörnen samt frostat skivan som moderkortet ska sitta på.

Notera att jag fortfarande ska slipa den med finare slippapper så det färdiga resultatet kommer inte ha repor i plasten.

MSI Z87M Gaming är ett riktigt snyggt moderkort!

Permalänk
Inaktiv

Är det glas eller akryl som du har frostat?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon13728:

Är det glas eller akryl som du har frostat?

Plexi borde det vara då han skrev "plasten".

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

Ahh jag läste "plåten". Attans.

Det finns möjlighet att köpa färdigt på http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/sheet/plexiglas-satinice-...

inte så farligt dyrt heller om man inte vill slipa för hand, tänkte tipsa om det så du inte sandar hela bygget för hand.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Plexi borde det vara då han skrev "plasten".

Japp, det är 6mm Akrylplast.

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Ahh jag läste "plåten". Attans.

Det finns möjlighet att köpa färdigt på http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/sheet/plexiglas-satinice-...

inte så farligt dyrt heller om man inte vill slipa för hand, tänkte tipsa om det så du inte sandar hela bygget för hand.

Mycket ska vara vit akrylplast, inte matt så jag behöver inte sanda så mycket mer. Har eventuellt också en kontakt så att jag kan fräsa ut någon avancerad logga ex msi loggan.

Permalänk

Frostfärg?

Hade en burk spray för att frosta glas hemma, fungerar detta på akryl? Tänkte ha det på den slipade ytan för att få extra matthet.

För ett tag sedan hittade jag även ett bygge jag gillar, tänkte ta denna idé!

Bilderna tagna från Silent Flux, Egami Från Bit-Tech forum.

Permalänk
Medlem

Kan bli kul, följer detta bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Kan bli kul, följer detta bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar! Frakten tar för evigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Tackar! Frakten tar för evigt

Bra byggen tar tid. Är själv inne på 6 månader med mitt bygge. Går sakta men säkert framåt.

Visa signatur
Permalänk

Renderingarna såg ju så bra ut! Också blev det inget utav det.. Tråkigt