Hyper-V med RAID 5 eller 1+0?

Permalänk

Ett annat tips på vägen är att RDS med 2012 och 2012 R2 där användarna jobbar inne i RDS-miljön med Office, LOB-appar och surfar drar rätt så bra med CPU och minne. Hur många användare kommer det vara på RDS:en? Om det är mellan 20-30 så kommer det gå åt 6-8 vCPU:er och 16-26gb ram och det är inte fel om de underliggande CPU:erna har vettig frekvens.

Vad jag är ute efter är att det är en tydlig skillnad mellan säg en 2008 R2 RDS med Office 2010 och 2012R2 med Office 2013 vad gäller både CPU och minnesanvändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty Harry:

Ok, men behöver ett företag i denna storlek en E-plan? ADFS-snurra kan du väl lägga på en befintlig server? Jag köper absolut argumentet med kontroll över datan. Men om du räknar ekonomi så har jag svårt att se att den inte skulle landa i fördel för O365, framförallt över längre tid. Det gäller att man som konsult är ärlig i rådgivningen gentemot kund och inte landar i lokal server bara för att man själv vill ha mer att göra, nej absolut ingen anklagelse i detta fall då jag inte har någon aning om förutsättningarna här, bara att man generellt ser det rätt ofta i branschen.

Du har rätt, O365 är billigare. Jag hade glömt bort vad jag räknade på... vilket var enbart på Exchange, inte resten av miljön. När diskussionen kom på tal så föreslog jag faktisk själv O365, så det är inte så att jag alltid ser till mina intressen i första hand bara för att jag ger uttryck för dem här

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty Harry:

Ett annat tips på vägen är att RDS med 2012 och 2012 R2 där användarna jobbar inne i RDS-miljön med Office, LOB-appar och surfar drar rätt så bra med CPU och minne. Hur många användare kommer det vara på RDS:en? Om det är mellan 20-30 så kommer det gå åt 6-8 vCPU:er och 16-26gb ram och det är inte fel om de underliggande CPU:erna har vettig frekvens.

Vad jag är ute efter är att det är en tydlig skillnad mellan säg en 2008 R2 RDS med Office 2010 och 2012R2 med Office 2013 vad gäller både CPU och minnesanvändning.

Ja, detta är något jag förträngt lite. Har laddat ner Remote Desktop Load Simulation Tools som jag ännu inte kört för att just få ett bättre förståelse. Vi får se hur det går

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net