Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Funderar på att starta en liten importfirma...

Permalänk
Medlem

Funderar på att starta en liten importfirma...

Tjena nu är det så att jag nyligen blivit arbetslös och funderar nu på att starta eget och funderar på en importfirma som säljer grejer från Kina.
Tänkte börja med att ta in ett antal testprodukter och hårdtesta dem tills man hittar något som är billigt men ändå prisvärt och som går att lägga ett bra påslag på utan att det för den delen blir dyrt jämfört med produkter men normalt ser i Sverige.
I nuläget har jag endast hittat usb-minnen som ligger riktigt lågt i pris där borta om man jämför med priserna här och då kollar jag på minnen med märkeschip i sej från t ex Samsung och liknande inte billigaste möjliga.

Men ungefär där tog min fantasi slut så nu behöver jag er hjälp på andra produkter som helst inte är allt för dyra eller bulkiga till formatet man kan importera.
Vad skulle ni själva vilja se för produkter som finns på http://www.alibaba.com/ finnas hos en Svensk återförsäljare?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Tjena nu är det så att jag nyligen blivit arbetslös och funderar nu på att starta eget och funderar på en importfirma som säljer grejer från Kina.
Tänkte börja med att ta in ett antal testprodukter och hårdtesta dem tills man hittar något som är billigt men ändå prisvärt och som går att lägga ett bra påslag på utan att det för den delen blir dyrt jämfört med produkter men normalt ser i Sverige.
I nuläget har jag endast hittat usb-minnen som ligger riktigt lågt i pris där borta om man jämför med priserna här och då kollar jag på minnen med märkeschip i sej från t ex Samsung och liknande inte billigaste möjliga.

Men ungefär där tog min fantasi slut så nu behöver jag er hjälp på andra produkter som helst inte är allt för dyra eller bulkiga till formatet man kan importera.
Vad skulle ni själva vilja se för produkter som finns på http://www.alibaba.com/ finnas hos en Svensk återförsäljare?

bara för att det står ett känt märke så behöver det inte vara original kineserna är duktiga på att kopiera,
eller att det är fejk du tror det är 128GB / 256GB Kingston minnen. när dom bara gjort om ett 1GB och satt på ny plast.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Mobilskal, dom billigaste som säljs i sverige ligger runt 50 kr och det är dom mest basic hårdplastskalen. Medans man från kina kan få ett plånboksfodral i rätt bra kvalite för tjugo kronor.

Permalänk
Medlem

USB-sladdar, och sladdar överlag är sinnessjukt billigt när man köper från ebay eller liknande.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

köpte en sån här http://www.ebay.com/itm/Blue-Flexible-Mouse-Bungee-Cord-Clipp... istället för att ge Razer 250 eller vad dom nu ska ha. Mycket bra grej, men den stora frågan är väl varför jag ska köpa det dyrare av dig när det är så pass smidigt att beställa själv?

Permalänk
Medlem

USB-laddare och Iphoneladdare borde du får bra marginaler på, dock så kan det vara bra att säkerställa att de inte brinner upp efter att du sålt dem.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk

Powerbanks är ju oftast äckligt dyrt här i Sverige
USB-hubbar och laddningshubar
Skärmskydd, både i plast och glas
Mobilskal
Lite olika kabelhantering, sådana här och dessa.
Google Cardboard

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Oj jäklar vad många svar jag hade fått, tackar ödmjukast!
@jonatan80
Det är därför jag tänkte hårdtesta produkterna innan jag lägger en större order på någonting självklart är jag medveten om deras grymma förmåga att piratkopiera precis allt och därför tänker jag inte röra vid hårddiskar över huvud taget för vi alla har väll sätt bilder på diverse externa hårddiskar som visar sej vara usb-minnen och metallklumpar.
@Ynkrygg
Ja min perfekta kund är nog inte du som själv ger dej ut och importerar själv utan kanske en kund som kanske köper från en Svensk återförsäljare med enklare garantier mm.
Anledningen att jag vänder mej just till sweclockers annars är just att det är folk som vet vad som saknas på marknaden och vet vad som borde finnas här och kanske inte nödvändigtvis just för dem men för den stora massan.

@alla tack för alla svar och låt gärna fler idéer komma jag är överlycklig över alla som kommit redan och jag läser alla!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]