Kanske köpa GTX 980, datorn flaskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Får ta och kolla på det då. Menar du att min rigg bör ha 60 fps konstant? Den brukar gå ner när det blir intensivt på skärmen eller så men oftast flyter det bra.

Ditt kort borde ju vara lite snabbare än min 670. Nog för att mitt kort är bland de värre 670:orna, men 770 borde ju slå det, pga nyare arkitektur.
Jag kör BF4 i 1920x1080 med Ultra på allt utom på någon enstaka parameter och har som lägst 50 i någon enstaka dip per match, annars ligger kortet runt 60-100+ fps konstant, vilket jag tycker ditt borde slå.

Satsa inte på nytt kort innan du vet vad som flaskar, är mitt tips...

Jag kan kolla mina BF4 parametrar, om du vill. Vissa kostar mer än det smakar att ha på Ultra...

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Jag spelade med 2x XFX HD7970 tills nyligen. Hörlurar var ett måste om du inte tyckte om att ständigt ha ett brumm i bakgrunden. Det är ju subjektivt hur lättstörd man är dock.

mjo, är man som mig lite trasig av att jobba i server rum å server hallar vid nyinstallation och drift underhåll så blir man nog lite trasig, även om jag själv drar gränsen vid att ha min HP ProLiant DL380 G4 igång hemma, den låter för mycket för att den skall få vara igång i mitt kontor/datarum, den behöver stå så långt bort som möjligt för den pallar jag inte med att ha i kontorsrummet alls...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag köper ditt 770 om du köper ett 980

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Ditt kort borde ju vara lite snabbare än min 670. Nog för att mitt kort är bland de värre 670:orna, men 770 borde ju slå det, pga nyare arkitektur.
Jag kör BF4 i 1920x1080 med Ultra på allt utom på någon enstaka parameter och har som lägst 50 i någon enstaka dip per match, annars ligger kortet runt 60-100+ fps konstant, vilket jag tycker ditt borde slå.

Satsa inte på nytt kort innan du vet vad som flaskar, är mitt tips...

Jag kan kolla mina BF4 parametrar, om du vill. Vissa kostar mer än det smakar att ha på Ultra...

//Lasse

Kolla gärna om du orkar. Jag är dock rätt känslig mot såna saker. Spelet flyter ju BRA, säger inget annat. Men händer det en massa eller du har utsikt över hela kartan så är det inte 60 fps hela tiden utan kanske ner mot 50. Men som sagt, ska kika när jag är hemma.

Skrivet av PointMan:

Jag köper ditt 770 om du köper ett 980

Hur mycket?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Kolla gärna om du orkar. Jag är dock rätt känslig mot såna saker. Spelet flyter ju BRA, säger inget annat. Men händer det en massa eller du har utsikt över hela kartan så är det inte 60 fps hela tiden utan kanske ner mot 50. Men som sagt, ska kika när jag är hemma.

Testade Rush på Rouge Transmission i 32 players, då jag tänkte att du skulle få en FPS på en bana med relativt stora avstånd. Som lägst hade jag 61 FPS.

Kör MSI afterburner eller dyligt och kolla om någon av dina 4 CPU trådar går max, när FPSen dippar. Jag tror att det är där du har problemet, inte på GPU sidan, då du "bara" kör 1920x1080 som mej.

PS. monterade 8 GB till ikväll, totalt 16 nu.

Här kommer mina settings:
Texture Quality (Q): Ultra
Texture Filtering: Ultra
Lighting Q: Ultra
Effects Q: Ultra
Post process Q: High
Mesh Q: Ultra
Terrain Q: Ultra
Terrain Decor: Ultra
AA Deferred: 2xMSAA
AA Post: High
Ambient Occ: HBAO

FOV 64 (80)
Motion blur: 0%
Weapon DOF: off

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Hur mycket?

Ja, jösses... bra fråga. Vad är det värt?!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Testade Rush på Rouge Transmission i 32 players, då jag tänkte att du skulle få en FPS på en bana med relativt stora avstånd. Som lägst hade jag 61 FPS.

Kör MSI afterburner eller dyligt och kolla om någon av dina 4 CPU trådar går max, när FPSen dippar. Jag tror att det är där du har problemet, inte på GPU sidan, då du "bara" kör 1920x1080 som mej.

PS. monterade 8 GB till ikväll, totalt 16 nu.

Här kommer mina settings:
Texture Quality (Q): Ultra
Texture Filtering: Ultra
Lighting Q: Ultra
Effects Q: Ultra
Post process Q: High
Mesh Q: Ultra
Terrain Q: Ultra
Terrain Decor: Ultra
AA Deferred: 2xMSAA
AA Post: High
Ambient Occ: HBAO

FOV 64 (80)
Motion blur: 0%
Weapon DOF: off

När jag menar att fpsen går ner så är det inte på tajta instängda banor som Metro. Utan banor där du har utsikt över hela banan. Finns nån bana där man springer runt på taken en massa och hela staden är fallfärdig, DÄR kan fpsen gå ner om man blickar ut över allt och alla.

Testade nu en random inomhusbana med dina inställningar och det var 80-90 fps hela tiden så jag kanske ska lugna mig med ett nytt graffe då

Skrivet av PointMan:

Ja, jösses... bra fråga. Vad är det värt?!

Vi får se

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1