Permalänk

Kasst Internet!

Hej! Fick inte hjälp med förra tråden så testar en sista gång! LÄS HELA!

Fick hem min speldator igår kopplade in den och allt var klart, men internet var så kass så att inte ens sidan laddar?

Har två stationära datorer hemma, en jobb dator och en speldator. Jobbdatorn ligger i rummet var routern ligger, speldatorn ligger i det rummet som är cirka är 8-9m från routern. På jobb datorn funkar internet perfekt, medan på speldatorn funkar den inte alls bra. Det är samma med laptopen och mobiltelfefonen om jag är i det rummet speldatorn ligger funkar det inte så bra. Jag har en Netgear Router, sen har jag också Wireless Wifi. Jag vet för spel är det inte wireless som gäller, men det är som det är!

Testade Internethastigheten på jobbdatorn och fick upp den till:
Ping: 9ms, brukar vara 12.
Nedladdningshastighet: 21.45 Mbps
Uppladdningshastighet: 1.18 Mbps

Är en Wifi Range Extender lösningen eller t.ex en Powerline?

Snälla, inge onödiga kommentarer tack!

Permalänk
Medlem

Till en stationär dator drar man en nätverkskabel. Trådlöst nätverk kan jag förstå att man vill ha till mobila enheter såsom bärbara datorer, mobiltelefoner och surfplattor, men till en dator som står stilla finns det ingen anledning att inte dra en nätverkskabel.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.