CSGO jag möter bara ryska personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Åhh ryssar i cs go, du är inte ensam om att störa dig på dom!
CYKA BLYAT, pang pang, två skott i nacken för att man inte ger dom bomben.
fokin idjåt, noop, noop go lonk! they kome LONGK! två skott i nacken nästa runda.

This.

Trodde det skulle försvinna när jag nådde LEM och högre men nej.

Permalänk
Medlem

Om du inte kan engelska så är du lika jobbig som ryssarna.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

om du inte kan engelska och inte vill köra med ryssar får du väl köra premade med 4 andra

Ofta är det snarare tvärt om att ryssarna själva vägrar prata engelska. I fallen jag varit med om så är det i princip alltid så.

Annars så rekommenderar jag dig att köra FaceIT istället för Valve's usla MM-system med 64 tick servrar. Folk är mer seriösa där och är mycket mer samarbetsvilliga.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Ofta är det snarare tvärt om att ryssarna själva vägrar prata engelska. I fallen jag varit med om så är det i princip alltid så.

Annars så rekommenderar jag dig att köra FaceIT istället för Valve's usla MM-system med 64 tick servrar. Folk är mer seriösa där och är mycket mer samarbetsvilliga.

Skrivet av phreec:

Om du inte kan engelska så är du lika jobbig som ryssarna.

Skrivet av Zippeer:

Nu vet jag inte hur gammal du är eller varför du inte kan engelska men det kanske är dags att börja lära sig?
Väldigt bra språk att kunna om man ska ut att resa t.ex.

Och om du bara vill spela med svenskar så skulle ju en start vara att lira med folk på din friendslist.
Här kanske du hittar lite folk att spela med: http://www.sweclockers.com/forum/128-counter-strike/1260764-o...

Det är ju viktigast att kunna prata språk som gäller där man rör sig, så eftersom det är så pass mycket ryssar som det är på CS är det dags att lära sig ryska.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Det är ju viktigast att kunna prata språk som gäller där man rör sig, så eftersom det är så pass mycket ryssar som det är på CS är det dags att lära sig ryska.

finns inte så mycket man kan säga till dom!! är ju samma sak i nästan alla spel och personer som vägrar lära sig engelska. kineser, ryssar, stora delar av Sydeuropa är ju för fina för att lära sig ett extra språk.

man lär sig dom vanligaste fraserna. lite svordomar. förolämpningar, osv
kan själv både lite ryska & förolämpningar på kinesiska var rätt kul när man spelade WoW

men till hjälp? nej inte direkt Ryska är ett väldigt svårt språk att lära sig, inte så att det är värt för att bli bättre på CS

Skrivet av Wh1spY:

Åhh ryssar i cs go, du är inte ensam om att störa dig på dom!
CYKA BLYAT, pang pang, två skott i nacken för att man inte ger dom bomben.
fokin idjåt, noop, noop go lonk! they kome LONGK! två skott i nacken nästa runda.

som sagt bara svordomar med såna neandertalare går det inte ha en konversation

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Inte ens ryssarna själva tål andra ryssar

Det är faktiskt så, spelar man på den ryska servern är (nästan)alla jävligt trevliga och sköna. Medans rötäggen som blivit fullständigt utskällda av sina ryska medspelare börjar spela på andra servrar istället.

Permalänk
Skäggig legend

när jag spelar med ryssar och inte svarar eller tar mina råd (springer runt och leker CoD) talar jag om detta i brittisk accent: you sir are a total wanker and your breath smells like vodka, now please take my advice and do as I say!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Min uppfattning om ryssar i csgo: högljudda, pratsamma och (i public) ofta okunniga.

Däremot vet jag inte om jag tycker att dom är så speciellt mycket bittrare än andra nationaliteter. Ja dom svär, men oftast är det inte riktat mot någon. Jag har också träffat många ryssar som är riktigt sköna, fast det sker oftast på helgerna, och jag misstänker att vodka/krupnik har ett finger med i spelet.

Och om du spelar med ryssar som inte pratar engelska är det oftast för att dom inte kan, snarare än att dom inte vill. Är dom under ~25 år är chansen större att dom kan prata engelska, men är dom 30+ så är det fullt möjligt att deras engelska är minst sagt begränsad till ord som "retard/idiot/noob/go long/A/B", etc. Om ni hör en ryss börja svära på engelska så märker ni att det ofta övergår till ryska...deras engelska tar slut.

Nu när jag tänker efter så är min ryska ungefär lika bra som deras engelska - det enda jag kan på ryska är just svärord och "ja/nej/skål".

Nä, folk jag helst undviker i cs:go är fan finnar och andra svenskar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

De mest omogna, intolleranta och arga spelarna i cs-go är ju svenskarna enligt min uppfattning. Att ryssarna "vägrar" lära sig ett andra språk, kan väl ha med att göra bland annat att dom har ett helt annorlunda alfabet och det försvårar en hel del, och dessutom är dom ju inte speciellt glada i usa heller för den delen.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cimlite:

Detta är också något jag har problem med, spelade nästan uteslutande med Ryssar ett tag.

Enda saken jag vet som gör det hela lite bättre är att blockera EU North och EU East matchmaking servrarna i brandväggen. Då tvingar spelet in en på EU West servrarna istället... vilket ger något högre ping för oss Svenskar men avsevärt också mindre Ryssar.

Lättaste sättet är att köra CS:Go Matchmaking Server Picker för att blockera olika servrarna, men det går även att göra manuellt om man vill. Då är det bara att köra kommandona här nedan som admin.

@Blockera EU North netsh advfirewall firewall add rule name=blockcsnorth dir=out action=block protocol=any remoteip=146.66.156.0-146.66.156.255,146.66.157.0-146.66.157.255,185.25.180.0-185.25.180.255,185.25.181.0-185.25.181.255 @Blockera EU East netsh advfirewall firewall add rule name=blockcseast dir=out action=block protocol=any remoteip=146.66.155.0-146.66.155.255,185.25.182.0-185.25.182.255 @För att ta bort blockeringarna netsh advfirewall firewall delete rule name="blockcsnorth" netsh advfirewall firewall delete rule name="blockcseast"

Dold text

Tackar, fungerar detta program även för andra spel eller är det låst till cs:go på något sätt?

Det som står i spoilertexten gäller för Windows egna brandvägg och adresserna är IP-rangen för Ryssland? Har jag fattat rätt?

Lirar lite Hots och Ryssarna där vägrar ju skriva på engelska, så dom vill jag inte spela med, helt enkelt. "It´s ok"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Spelar ingen roll om dem får en egen eller inte. Bara kolla på t.ex Dota 2, Dem har en egen server men dem spelar ändå på alla andra servrar.

För att "Russia" ligger i stockholm, dom får bättre ping på EUW/EUE än dom får på Stockholm

Permalänk
Medlem

Blocka match making servern, lär dig engelska *kommer vara otroligt värt* börja spela med vänner på friend list eller leta rätt på folk här i swec

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Avstängd

Jag vart kickad från ett game nu bara för att jag inte prata ryska när alla i mitt team kunde prata ryska. Och då har jag även blockad ip adress till dom server och ändå får man många ryska ändå.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle vilja se att man skulle kunna klicka i någon ruta typ med namn "mature players". Spelare som klickar i den anser sig inte orka med folk som bara skriker, härjar m.m m.m. Visst det kommer komma folk som klickar i det och härjar gärnet men dessa kommer troligen då blir utsparkade av andra ganska omgående och blir man utsparkad 2 gånger på kort tid kan man få en veckas ban ifrån mature players.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag personligen skulle vilja se att man skulle kunna klicka i någon ruta typ med namn "mature players". Spelare som klickar i den anser sig inte orka med folk som bara skriker, härjar m.m m.m. Visst det kommer komma folk som klickar i det och härjar gärnet men dessa kommer troligen då blir utsparkade av andra ganska omgående och blir man utsparkad 2 gånger på kort tid kan man få en veckas ban ifrån mature players.

Bra idé. Jag spelar inte CS längre, spelar uteslutande Dota 2. Är så jävla less på ständigt whine, folk som skriver FF direkt när någon på laget dör för att senare om matchen "vänder" och laget vinner så skriver de såklart "ez" osv osv. Det vore smidigt att, som du föreslår, ha en högre och valbar nivå än vad som godkänns i spelet utan att bli bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jag personligen skulle vilja se att man skulle kunna klicka i någon ruta typ med namn "mature players". Spelare som klickar i den anser sig inte orka med folk som bara skriker, härjar m.m m.m. Visst det kommer komma folk som klickar i det och härjar gärnet men dessa kommer troligen då blir utsparkade av andra ganska omgående och blir man utsparkad 2 gånger på kort tid kan man få en veckas ban ifrån mature players.

Typ världens bästa idé i alla sorters onlinespel..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Jag personligen skulle vilja se att man skulle kunna klicka i någon ruta typ med namn "mature players". Spelare som klickar i den anser sig inte orka med folk som bara skriker, härjar m.m m.m. Visst det kommer komma folk som klickar i det och härjar gärnet men dessa kommer troligen då blir utsparkade av andra ganska omgående och blir man utsparkad 2 gånger på kort tid kan man få en veckas ban ifrån mature players.

Skrivet av Oaky:

Typ världens bästa idé i alla sorters onlinespel..

ja skulle det finnas ett sånt filter så skulle man ju orka ta upp WoW igen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ja skulle det finnas ett sånt filter så skulle man ju orka ta upp WoW igen.

Ja det är ju tyvärr inte enbart CS som lider av detta ;/
Tråkiga är att spelvärlden verkar göra extremt lite åt detta.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Ja det är ju tyvärr inte enbart CS som lider av detta ;/
Tråkiga är att spelvärlden verkar göra extremt lite åt detta.

men det skulle väl räknas som en form av Rasism, mobbing, utfrysning, vi lever ju en värd där det finns lättstötta personer som kan ta illa upp.
lille Oskar petolv som köpt sitt acc ska väl också få spela även fast han bara lajar runt och inte kan nån engelska.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

men det skulle väl räknas som en form av Rasism, mobbing, utfrysning, vi lever ju en värd där det finns lättstötta personer som kan ta illa upp.
lille Oskar petolv som köpt sitt acc ska väl också få spela även fast han bara lajar runt och inte kan nån engelska.

Misstänker lite ironi i detta svaret
Klart lille Oskar Skriker Petolv skall få spela. Han skall till och med få spela med de som är likasinnade honom. Han kommer få spela med alla andra som skall gnälla, skrika, förstöra etc etc. På detta vis slipper han oss andra som vill spela i lugn o ro och kanske hjälpa varandra och inte kalla varandra för NOOB eller något annat trevlig ord bara för att det känns bra för att boosta deras ego/"intelligens".

Permalänk
Medlem

Varför ska lille Oskar petolv få spela ett spel med 16 (18?) års åldersgräns öht? Börjar misstänka åldersgränsen på shooters är så hög pga alla små petolvor som blir fittiga och alla som blir fittiga tibax, och inte på våldet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tycker bara det är synd att det finns folk som bara vill förstöra för oss andra som bara vill spela seriös. Och dom som inte kan vara seriös a är inte redo att använda internet och får vänta tills dom är redo att använda internet igen.

Är det bara jag som tycker det var bättre för i tiden?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Tycker bara det är synd att det finns folk som bara vill förstöra för oss andra som bara vill spela seriös. Och dom som inte kan vara seriös a är inte redo att använda internet och får vänta tills dom är redo att använda internet igen.

Är det bara jag som tycker det var bättre för i tiden?

Dramhack 98,99 var grejor det. Avslappnat o chill med glimten i ögat. Idag är det jätte stort o känslan har helt försvunnet (min egna tanke).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Varför ska lille Oskar petolv få spela ett spel med 16 (18?) års åldersgräns öht? Börjar misstänka åldersgränsen på shooters är så hög pga alla små petolvor som blir fittiga och alla som blir fittiga tibax, och inte på våldet

Skickades från m.sweclockers.com

ja vet en 10åring som lurat i sin morsa att GTA san andreas var ett äventyrs spel, med 12års gräns inte alls farligt.
hon frågade mig vad man gör i "dessa spel" ?

Citat:

ja spelet heter för det första Grand Theft Auto: San Andreas och är ett sandlåde spel man kan göra vad som helst. det handlar om droger, vapen, horor, avrätta folk, sno bilar, osv och det är inte rekommenderat 12 år utan 18år gräns.

hennes ögon var stora som tallrikar hon sa ingenting, ja sa det varför frågar du inte nån som spelar det förutom din son innan du köper ett spel.

curling föräldrar som skiter i vad deras barn spelar, så länge dom inte stör dom. har själv sett farsor släppa av 2-3st på kids på 9-10år på nattgibb inne i stan. han frågade mig om ja kunde kolla att dom inte stack hem själva. ja fråga om ja fick ge dom en lavett om dom försökte ? och om det ingick timmlön?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Kommer det att funka? Då jag inte kan engelska så vill jag bara spela med svenska personer. Jag hade en ide på att dra igång en vpn tunnel för att kunna blir av med ryska personer.

Jag har provat det men får ändå bara ryska personer.

Väldigt OT och personlig fråga, svara endast om du känner för det.
Hur gammal är du och varför kan du inte engelska?

Permalänk
Medlem

Förstår dig ryssar är rena pesten, de förstör i stort sätt alla spel de kommer till, och talar endast sitt egna språk.

Om han inte kan engelska kan han väl inte det, spelar väl ingen roll hur gammal han är?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Förstår dig ryssar är rena pesten, de förstör i stort sätt alla spel de kommer till, och talar endast sitt egna språk.

Om han inte kan engelska kan han väl inte det, spelar väl ingen roll hur gammal han är?

världen blir rätt liten om man inte kan något annat språk än svenska. väldigt få personer även dom som gått ut grundskola & gymnasium med ofullständiga betyg (jag tex) kan fortfarande göra mig förstådd & kan förstå Engelska.

att lära sig ryska innan man lär sig engelska, ja om man har svårt med eng så lär man ha svårt med ryska. ja mala gavarijo pa russki. det är ett extremt svårt språk och inte bara alfabetet det lär man sig på några dagar. grammatiken är ett helvete. finns helt enkelt ingen logik.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Vilken rank liggger du på? Ju högre rank du hamnar på ju bättre är folk på att begripa nått, och ha bra kommunikation. Ligger själv på EAGLE och mer ofta än sällan så spelar jag både med och mot ryssar, men dessa har jag inga problem med. Är ju dock inga småkids/noobs som spelar där uppe, så kanske därför jag slipper ditt problem

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Väldigt OT och personlig fråga, svara endast om du känner för det.
Hur gammal är du och varför kan du inte engelska?

Jag har haft svårt med att prata sen när jag födes och då tycke min skolan att jag skulle lära mig prata bättre och lära mig svenska och jag fick inte lära mig engelska för att det var en stor risk att jag skulle blanda ihop språken men sen när jag börja i 6an då lärde jag mig att läsa och skriva och fick även lära mig små engelska ord men nu har jag gått ut skolan och ska börja på särvux för att lära mig det som jag inte kunde då.

Skrivet av Jaegrlicious:

Vilken rank liggger du på? Ju högre rank du hamnar på ju bättre är folk på att begripa nått, och ha bra kommunikation. Ligger själv på EAGLE och mer ofta än sällan så spelar jag både med och mot ryssar, men dessa har jag inga problem med. Är ju dock inga småkids/noobs som spelar där uppe, så kanske därför jag slipper ditt problem

Jag har 71 vinn och nu är jag silver 2. Nästan alla gånger jag spelare så möter jag folk som kör med hacks eller hög ping.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Jag har 71 vinn och nu är jag silver 2. Nästan alla gånger jag spelare så möter jag folk som kör med hacks eller hög ping.

Silver 2 säger du, skulle nog tippa på att du knappt mött en fuskare ännu, troligtvis har du mött smurfkonton alternativt bättre spelare, det finns knappt fuskare i lägre rankerna. Vänta tills du kommer upp till nova 3-dmg.