Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

LoL, Spiklagg vid fights?:S

Permalänk
Medlem

LoL, Spiklagg vid fights?:S

Hej. Var och varannan fight encounter med andra spelare i lol orsakar ett fryslagg på ca 1 sek vilket förstör ganska mycket som ni kanske förstår.
brukar alltid ligga på ca 34ms och fps låst på max 144 vilket den ligger på i princip hela tiden.

Någon annan som upplever detta? Någon som har något tips på vad man kan pröva.
ingen av dom jag spelar med som har sämre till liknande datorer och samma internetuppkoppling upplever samma lagg.

Jag har googlat lite grann men hittar bara dom vanliga "HOW TO REMOVE LOL LAGG!!" som jag antar är till för lite sämre datorer med sämre uppkoppling. avinstalerade pando media booster och div som dessa videos föreslår, ingen skillnad.

tvivlar på att att datorn och uppkoppling inte pallar med lol.
Kör på dubbla skärmar. en med lol och en med div.(skype,chrome osv)

-----------------------------
i5 4670k proc.
zotac 770 amp 2GB
8GB ram
120GB SSD
2TB HDD(LoL instalerat på denna)
700amp nätagg
nått moderkort.

interwebz hastighet uppmätt på bredbandskollen ca 98 mb/s ned och ca 15 mb/s upp

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på datorn, prova dra ner kvaliten på effekterna och skuggor och kolla om det blir samma. Det borde inte vara nätverks relaterat. Annars så kan AVG antivirus orsaka lagg problem i spel om du använder det men osäker om det relaterar till LoL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Skulle gissa på datorn, prova dra ner kvaliten på effekterna och skuggor och kolla om det blir samma. Det borde inte vara nätverks relaterat. Annars så kan AVG antivirus orsaka lagg problem i spel om du använder det men osäker om det relaterar till LoL.

tror du verkligen det? känner folk med sämre som aldrig upplever detta lagg.
det är ingen skillnad om det är teamfights eller 1v1 och det är inte varje fight heller.(tycker teamfights borde dra mer)
prövar att sänka iallafall.

inget extra antivirus. btw

Permalänk
Medlem

Hej, svarade på en liknande tråd tidigare idag och det är lite samma svar som kan lämnas här.

Din HÅRDVARA är inte problemet här, eftersom den är mer än tillräcklig för att maxa LoL. (Spelar på max settings i 1440p medan jag streamar och då har jag bara ett 5870 och en i7 2700k tillsammans med 4gb ram.)

Ta ett printscreen (f12) på dina in-game settings och ladda upp bilden här så att jag kan se

Här är en regedit man kan göra för att få ner pingen, du kan ju alltid testa men det låter inte riktigt som detta är lösningen på ditt problem: https://www.youtube.com/watch?v=5rhWeL4L_pI
(Sänkte min ping från att ha pingspikar medan jag streamar (60ms som studsade upp mot 120ms till att stabila 44ms.)

Det jag skulle ta och göra (Du har snabb nedladdningshastighet, tar bara nån minut!) är att ladda ned LoL på nytt. Då det verkar som att det enbart är i detta spel du upplever detta?

Får du även dessa lagg om du INTE har skype öppet? (Hade en annan dator som fick lag när någon loggade in på skype och meddelandet ploppar upp i hörnet. Men den datorn var betydligt sämre , så antagligen hårdvaran som satte käppar i hjulet då)

LoL tar så liten plats så om du spelar det hade jag gjort rum åt det på SSDn, guld värt vid DC och reconnects.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Hej, svarade på en liknande tråd tidigare idag och det är lite samma svar som kan lämnas här.

Din HÅRDVARA är inte problemet här, eftersom den är mer än tillräcklig för att maxa LoL. (Spelar på max settings i 1440p medan jag streamar och då har jag bara ett 5870 och en i7 2700k tillsammans med 4gb ram.)

Ta ett printscreen (f12) på dina in-game settings och ladda upp bilden här så att jag kan se

Här är en regedit man kan göra för att få ner pingen, du kan ju alltid testa men det låter inte riktigt som detta är lösningen på ditt problem: https://www.youtube.com/watch?v=5rhWeL4L_pI
(Sänkte min ping från att ha pingspikar medan jag streamar (60ms som studsade upp mot 120ms till att stabila 44ms.)

Det jag skulle ta och göra (Du har snabb nedladdningshastighet, tar bara nån minut!) är att ladda ned LoL på nytt. Då det verkar som att det enbart är i detta spel du upplever detta?

Får du även dessa lagg om du INTE har skype öppet? (Hade en annan dator som fick lag när någon loggade in på skype och meddelandet ploppar upp i hörnet. Men den datorn var betydligt sämre , så antagligen hårdvaran som satte käppar i hjulet då)

LoL tar så liten plats så om du spelar det hade jag gjort rum åt det på SSDn, guld värt vid DC och reconnects.

Lycka till!

video 1920x1080 fullscreen. very high på allt. shadows, anti-aliasing,wait for vertical sync är avstängt

som sagt hårdvara är inte problemet, hade uppe aktivitets hanteraren och zotacs monitor program, aldrig maxat på någon och ingen skillnad vid laggen.
ska exprimentera med att stänga av skype och div annat under game, och instalera om på ssd istället.