Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

Åå, de har jag. Skulle det bli bättre med SP fläkten som CPU kylare än 212 evo's stock?

jag hade nog satt SP fläkten som push på 212:an och sedan fläkten du fick med 212 som pull ^^ och sedan AF fläktarna som utblås i toppen.

Eller ta de två AF fläktarna sätt dem som insug i fronten och plasera de 2 som satt där i toppen som utblås (toppen längst bak på chassit inte fram)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

jag hade nog satt SP fläkten som push på 212:an och sedan fläkten du fick med 212 som pull ^^ och sedan AF fläktarna som utblås i toppen.

Eller ta de två AF fläktarna sätt dem som insug i fronten och plasera de 2 som satt där i toppen som utblås (toppen längst bak på chassit inte fram)

AF fläktar fungerar inte bra i utrymmen med mindre än 3cm, så man ska ha dem antingen i toppen eller bak

Att jag inte tänkte på o göra push n pull...

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotum:

AF fläktar fungerar inte bra i utrymmen med mindre än 3cm, så man ska ha dem antingen i toppen eller bak

Att jag inte tänkte på o göra push n pull...

push pull gör inte så stor skillnad på 212:an

I toppen är det också otroligt trångt ju? eller hur menar du

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

push pull gör inte så stor skillnad på 212:an

I toppen är det också otroligt trångt ju? eller hur menar du

Enligt LinusTechTips så gör inte Push Pull så stor skillnad alls rent generellt. Vet inte vart jag ska ställa mig i det påståendet. Men jag har för mig att han sa att det liksom inte kan flöde mer luft genom fläkt nr 2 än vad fläkt nr 1 kan ta in.

Dock ser det betydligt roligare ut med en fläkt på vardera sida, så jag kör alltid Push Pull där det finns möjlighet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Enligt LinusTechTips så gör inte Push Pull så stor skillnad alls rent generellt. Vet inte vart jag ska ställa mig i det påståendet. Men jag har för mig att han sa att det liksom inte kan flöde mer luft genom fläkt nr 2 än vad fläkt nr 1 kan ta in.

Dock ser det betydligt roligare ut med en fläkt på vardera sida, så jag kör alltid Push Pull där det finns möjlighet

i vattenkylning ja, för där är det "låst" mellan fläktarna. men i en tornkylare kan fläkten ta från sidorna ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

i vattenkylning ja, för där är det "låst" mellan fläktarna. men i en tornkylare kan fläkten ta från sidorna ^^

Så kanske det kan vara ja, men du skrev ju själv att "push pull gör inte så stor skillnad på 212:an"

Och 212:an är väl vad jag vet en tornkylare..?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Så kanske det kan vara ja, men du skrev ju själv att "push pull gör inte så stor skillnad på 212:an"

Och 212:an är väl vad jag vet en tornkylare..?

jojo, men just 212:an är en väldigt liten tornkylare så att den andra fälkten hjälper inte till såmycket med luftflödet. har själv testat, sänktes kanske 1-2 grader (om jag kommer ihåg rätt)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini