Annan kylare till Sapphire Radeon R9 280 Dual-X?

Permalänk
Avstängd

Annan kylare till Sapphire Radeon R9 280 Dual-X?

Tjao, har ett Sapphire 280 som jag gärna skulle vilja byta kylare på eftersom jag vill ha ett lite tystare system, tänkte först skaffa ett ljuddämpat chassi men då ökar ju värmen och så snurrar fläktarna ännu fortare!.. Jag vet att man kan ändra hur mycket fläktarna ska snurra osv. men jag tycker att det blir lite för varmt om jag har dom inställda på en acceptabel ljudnivå, den ligger då på ca 80-85 grader så jaaa.. Finns det nåt alternativ så man kan vattenkyla skiten eller byta till en tystare kylare?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Tjao det går ju att vattenkyla datorn, och den kan potentiellt bli lite tystare. Det känns dock som en dyr lösning för ett R9 280? Låter verkligen grafikkortet så högt? Hur högt är det i jämförelse med äldre kort du har haft, så att vi vet att det inte är ett måndags-ex som låter som innifan oavsett? Det finns andra kylarlösningar från Arctic eller Gelid till exempel, men notera att garantin försvinner om du byter kylare.

Om du vill sitta med full vattenkylning så blir det nog dyrt om du inte har existerande delar, och vill bygga en full loop. Det finns fina experter på sånt här på forumet och jag antar att dom poppar upp snart!

Permalänk
Medlem

Detta kan kanske vara ett alternativ.

NZXT Kraken G10

Vet ej om den funkar bra, men har läst några reviews och den verkar bra.

Permalänk

Kolla upp accelero extreme, förbannat tysta och kyler bättre än din nuvarande kylare.

Visa signatur

CM Silencio 600 | 9900ks@ 5.2ghz | Nh-d15 | 2080ti med morpheus II | 16gb 3200mhz ddr4 | Lepa G1600 | maximus xi hero | 840 evo 128gb, M500 240gb x 2, 860 1tb | Lagring: 3tb |