Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ostabilt grafikkort!

hej jag köpte en acer predator g3-605 i januari och när jag köpte den så gick allting jättebra, jag kunde köra far cry 4 på ultra utan problem. men nu om jag ska spela lätta spel t.ex. minecraft så får jag 58-60fps de första 2-3 minutrarna sen så går det ner till 10-20fps.
några förklaringar varför?

tack på förhand /Fredrik

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem

mitt grafikkort är ett nvidia geforce gtx760 1,5gb

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem

1. kolla virus, addware etc.
2. blås om windows.

Permalänk
Medlem

Har du kollat temperaturen på kortet? Om du kör MSI Afterburner i bakgrunden medans du spelar minecraft kan du se vad GPUn håller på med, om den jobbar som den ska, om fläktarna kör igång osv.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Låter nästan som processorn throttlar.
Kolla temperaturer (borde inte vara det för så mycket damm borde man inte hinna fylla en burk med på den korta tiden).
Kan ju vara bristfälligt montage av kylare.

Minecraft är väldigt ramminneskrävande och har du ex låst minnet till 1gb för minecraft så får du pissfps när minecraft slår i 1gb taket som går väldigt snabbt.

Är minnemängden till spelet "rätt" och tempen är rätt så låter det som att du kan ha något problem med drivisar osv.

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredde02:

mitt grafikkort är ett nvidia geforce gtx760 1,5gb

gtx 760 med 1.5gb minne? En anledning att inte köpa OEM antar jag.. :/

Permalänk
Medlem

tack för alla svar! ska kolla om det går att fixa

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma