Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Infästningen är gjord med dubbelhäftande fästkuddar, en basic installation alltså. Var först lite sugen på att ha glaset på utsidan fäst med skruvar, men det blev knepigt eftersom det inte går att gänga i 1mm aluminium. Det ser riktigt cleant ut så här också.
http://i.imgur.com/WohTdyyh.jpg

Edit: Här ser ni även min synd, alla paneler var först lackade på båda sidorna. Men efter dubbelt acetonbad på den här biten så orkade jag helt enkelt inte, det syns ju ändå inte.

Det duger, men du skulle ju kunna fästa med muttrar på insidan om du ska ha plexit på utsidan?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

En tanke, hur bra är det att dra kablarna så tight i hålet på nätagget, voredet inte bättre att göra hålet något större och sätta någon form av mindre gummilist i hålet sen dra kablarna genom det. Får du vibrationer i chassit s ålär väl en vass metalkant äta sig igenom kablarna efter ett tag?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Det duger, men du skulle ju kunna fästa med muttrar på insidan om du ska ha plexit på utsidan?

Jag var nog lite trött när jag gjorde det där, blev mest att jag cyklade iväg till biltema när jag hade tid.
Tycker ni det är värt att ha glaset på utsidan då? Det blir ju ytterligare en tur runt biltema för att köpa riktigt plexiglas och insexskruv.
Vad tycker ni är snyggast?

Skrivet av FlashTec:

En tanke, hur bra är det att dra kablarna så tight i hålet på nätagget, voredet inte bättre att göra hålet något större och sätta någon form av mindre gummilist i hålet sen dra kablarna genom det. Får du vibrationer i chassit s ålär väl en vass metalkant äta sig igenom kablarna efter ett tag?

Hålet är väl tilltaget, och dessutom så skyddar ju sleeven!

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Jag var nog lite trött när jag gjorde det där, blev mest att jag cyklade iväg till biltema när jag hade tid.
Tycker ni det är värt att ha glaset på utsidan då? Det blir ju ytterligare en tur runt biltema för att köpa riktigt plexiglas och insexskruv.
Vad tycker ni är snyggast?

Utsidan tycker jag e snyggast, men om du redan e klar så skulle inte jag ändra, det är ju absolut inget fel med hur du gjort, ser bra ut!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Marticus:

Utsidan tycker jag e snyggast, men om du redan e klar så skulle inte jag ändra, det är ju absolut inget fel med hur du gjort, ser bra ut!

Jag tycker utan tvekan att det är snyggast på insidan, så det blir jättebra som det är!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

En kort liten update
Tyvärr så har min mobil gett upp och är på väg till Kina, ni får klara er med sämre bilder idag. Pappa införskaffade snabbt en Lumia 520 eftersom vi ändå behövde en extramobil, bilderna är tagna med den.
Igår så damp det ner ett paket i brevlådan innehållande min nya startknapp, gjorde den i ordning och sleevade de båda kablarna. Den fungerar utmärkt!

Chassit är i alla fall färdigställt och moderkort på väg hem, blev ett 970M Pro från Asrock eftersom jag inte har råd att gå över till Intel. Spelar inte så mycket ändå, blir mer att jag pluggar eller snackar med polare.
Fötterna är på plats nu

Ni får även en bild på startknappen på plats i chassit.

Vi får se när nästa, som kanske är den sista, updaten kommer. Då blir det finalbilder tagna med en bra kamera och ett galleri.
Ha en trevlig sommar

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Kort skriftlig update, datorn är nu byggd.
Tyvärr har jag inga bilder så ni är tvungna att vänta, tyvärr ganska länge. Imorgon åker jag till Göteborg för att spela handboll, sedan åker jag direkt till vårt sommarställe. Tillslut kommer jag hem i början av augusti, tills dess ska jag skaka fram en ordentlig kamera så kommer bilder och galleri då.
Tog lite bilder med min lumia 520, men de blev helt enkelt för dåliga för att jag ska kunna visa upp dem. Ni får hålla till godo så ses vi i augusti.

Mvh William

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Kort skriftlig update, datorn är nu byggd.
Tyvärr har jag inga bilder så ni är tvungna att vänta, tyvärr ganska länge. Imorgon åker jag till Göteborg för att spela handboll, sedan åker jag direkt till vårt sommarställe. Tillslut kommer jag hem i början av augusti, tills dess ska jag skaka fram en ordentlig kamera så kommer bilder och galleri då.
Tog lite bilder med min lumia 520, men de blev helt enkelt för dåliga för att jag ska kunna visa upp dem. Ni får hålla till godo så ses vi i augusti.

Mvh William

Hej Wille,

Jag väntar ju spänt på att få se bilder på iallafall slutresultatet, kan du inte låna någons kamera eller bättre mobil med bra kamera så att vi får se lite iallafall?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Hej Wille,

Jag väntar ju spänt på att få se bilder på iallafall slutresultatet, kan du inte låna någons kamera eller bättre mobil med bra kamera så att vi får se lite iallafall?

Jodå, det är på gång.
Det återstår några bilder att fixa till i photoshop, men här ska du få ett smakprov.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Microalus är nu avslutat. Jag vill tacka alla som följt projektet och även tacka för all kritik jag fått under byggets gång.

Galleriet finner ni här

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD