Samsung s6 edge, hålla på kanterna hela tiden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011

Samsung s6 edge, hålla på kanterna hela tiden?

På edge så är de ju skärmar på båda sidorna, då kommer man i kontakt med skärmen hela tiden när man håller i telefonen, kan de vara så nyttigt?
Man får ju liiiite lite ström i sig varje gång man knappar på mobilen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

http://samsungrumors.net/galaxy-s6-edge-360-degree-view/
Där kan du se att den har vanliga kanter också så du kommer inte hålla i skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Är du så rädd, så ska du nog inte ha en telefon ändå. Har du tänkt på strålningen? Och du får nog flytta till en grotta i Kina eller Afrika också, eftersom alla runt omkring dig har en mobiltelefon med en massa strålning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av m4gnify:

Är du så rädd, så ska du nog inte ha en telefon ändå. Har du tänkt på strålningen? Och du får nog flytta till en grotta i Kina eller Afrika också, eftersom alla runt omkring dig har en mobiltelefon med en massa strålning.

skiter i strålningen tänker på strömmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av bert1l:

Vad exakt menar du med strömmen? Det som händer när du rör en skärm är att du ändrar det elektrostatiska fältet på skärmen. Våra fingrar är ledande, ja, men det är inte så att du får en massa elchocker av skärmar när du rör vid dem?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av bert1l:

Så små elpulser kan väl knappast vara skadlig eller har du någon länk eller något där du sett det?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Alligatorn:

Så små elpulser kan väl knappast vara skadlig eller har du någon länk eller något där du sett det?

Nej ja har aldrig sett eller hört att de är farligt men de borde ju inte vara så bra om man tänker på de, ja använder min mobil hela dagarna, har inte hänt eller märkt nåt än men om 10 år kanske, ja vet inte, bara började tänka på dehär när ja såg edge, konstigt att ingen annan brytt sig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av LeVvE:

http://samsungrumors.net/galaxy-s6-edge-360-degree-view/
Där kan du se att den har vanliga kanter också så du kommer inte hålla i skärmen.

Aa ja ser dom vanliga kanterna men på youtube såg de ut som att man fick lite kontakt hela tiden för att kanten är så tunn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av bert1l:

Nej ja har aldrig sett eller hört att de är farligt men de borde ju inte vara så bra om man tänker på de, ja använder min mobil hela dagarna, har inte hänt eller märkt nåt än men om 10 år kanske, ja vet inte, bara började tänka på dehär när ja såg edge, konstigt att ingen annan brytt sig?

Nej inte konstigt alls att ingen har brytt sig, Förstår inte riktigt varför man ska bry sig och om man nu bryr sig så bör man inte ha en mobil och flytta till någon grotta som någon föreslog tidigare.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011

varför blir alla så defensiva så fort man tar upp nåt sånt här, lite roligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av bert1l:

varför blir alla så defensiva så fort man tar upp nåt sånt här, lite roligt

Kan ju kanske vara för att du är överdrivet nojjig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av niclasc:

Kan ju kanske vara för att du är överdrivet nojjig

Ja tänker lite för djupt bara kanske hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av bert1l:

På edge så är de ju skärmar på båda sidorna, då kommer man i kontakt med skärmen hela tiden när man håller i telefonen, kan de vara så nyttigt?

Det är inte överhuvudtaget något farligt. Oroar du dig över att du kommer bli förlamad när du nuddar en person och får en stöt också?
Skulle säga att den risken är större, var på din vakt, kom inte i kontakt med någon person!

i7 6700K | MSI GTX 1080 Armor OC

BenQ XL2411Z 24" | D-Link DIR-655 | Razer Deathadder |
CM Storm QuickFire Rapid MX Red | Audio Technica ATH-M50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Kerus3:

Det är inte överhuvudtaget något farligt. Oroar du dig över att du kommer bli förlamad när du nuddar en person och får en stöt också?
Skulle säga att den risken är större, var på din vakt, kom inte i kontakt med någon person!

Får akta mig!
Ne men bara av nyfikenhet, borde vi inte få i oss lite ström när vi rör varanndra oxå? Eller funkar de så? Menar inga riktiga stötar utan de vi genererar från kroppen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av bert1l:

Får akta mig!
Ne men bara av nyfikenhet, borde vi inte få i oss lite ström när vi rör varanndra oxå? Eller funkar de så? Menar inga riktiga stötar utan de vi genererar från kroppen

Vad är det egentligen du menar med ström?
Electricitet? Energi? Voodoo?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
på landet
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av bert1l:

Får akta mig!

din kropp genererar ingen elektrisk energi på det sättet. hur menar du?
En stöt uppstår på grund av att 2 objekt har annorlunda positiv eller negativ laddning, men det genereras inte av kroppen.

Din telefon genererar inte heller någon elektronströmmande energi som du tar skada av. jag skulle varit mer orolig för strålningen dina händer utsätts för än för elektronströmmningen dina händer utsätts för, om jag skulle vara orolig för min telefon av någon konstig anledning.

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011

Bara nyfiken, nej ingen voodoo. Men jag vet att de finns ström naturligt i kroppen, mer kan jag inte om de

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av bert1l:

Du får inte i dig någon ström när du knappar på mobilen. Finns inget som inte skulle vara onyttigt förutom eventuellt missbruk av mobilen i sig.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Strålningen är nog isåfall en tusen gånger farligare på lång sikt än den microminimala spänningen som eventuellt överförst.

Konstiga saker folk oroar sig för idag :>