flytta data från lumia 920 till sony z3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

flytta data från lumia 920 till sony z3

Tja
Har nyligen köpt en Z3 som jag får hem inom någon dag och då undrar jag vilket är det enklaste sättet att flytta över all data tex, kontakter,bilder och sådant från min Nokia lumia 920 till Z3?

finns det något program eller någon sånt att använda mig av ? eller något inbyggt som funkar minst lika bra för detta ändamål?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Okt 2010

Här hämtar du dina kontakter ifrån dit Microsoft konto https://people.live.com/ genom att ladda ner en fil som du sedan importerar i Googles https://contacts.google.com/preview/all
Dina bilder har du väl på OneDrive om dom är viktiga? så det är ju bara att ladda ner OneDrive på din Z3.

CPU: Intel i5 6600K 4.2 GHz Ram:Kingston 16GB DDR4 2400MHz
GPU:
MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G
Operativsystem: Windows 10 Pro SSD: Samsung EVO 850 SSD 250 GB
Skärm: Acer Predator XF270HB 27" Headset: Logitech G933
Chassi: Fractal Design R5 Mus: Logitech G602 Tangentbord: Corsair Gaming K70 LUX RGB Cherry MX Brown

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Kontakter exporterar du i nokian och importerar till ditt google-konto här.
Bilder är nog enklast att dra och släppa i utforskaren med hjälp av en dator.

EDIT: Hade inte uppdaterat sidan. Ta kontakter från live-konto fungerar nog också.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

okej jo säkerhetskopierar allt till molnet. Men ska testa de där då när jag får hem den.
Hur äre med sms/mms? äre något som också kommer med eller ? eftersom jag säkerhetskopierar de till molnet också, tänkte om det går att återfå på något sätt på en annan tele då?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av koolart:

okej jo säkerhetskopierar allt till molnet. Men ska testa de där då när jag får hem den.
Hur äre med sms/mms? äre något som också kommer med eller ? eftersom jag säkerhetskopierar de till molnet också, tänkte om det går att återfå på något sätt på en annan tele då?

Du kan inte få ut dina SMS ur lumian. De går bara att återfå på en annan windowslur, tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

PC companion

Lenovo Y500 | i7-3630QM | 2xGT650m SLI | 12GB 1600MHz | Plextor M5M 256GB SSD + 1TB HDD | 15,6" Full HD | Windows 8 |
HP DV6-6069 | i7-2630QM | HD 6770M | 8GB 1333MHz | 640GB - 5400RPM | Windows 8 |
Mobil: Sony Xperia Z2