Logitech skickar ett helt nytt tangentbord utan krav.. För ett fel "jag" orsakat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Logitech skickar ett helt nytt tangentbord utan krav.. För ett fel "jag" orsakat

Jag har ett Logitech K740 tangentbord och min dotter rykte bort "pil" neråt knappen.

Då kollade jag upp vad en ny knapp kostar och det var cirka 100 kr med frakt på en webbsida för reservdelar. Jag testade istället att kontakta Logitech support och frågade om vad dom ville ha för en ny knapp.

Jag skrev. "på engelska"

----

Hej, min dotter råkade pilla upp en tangent på mitt Logitech K740 och jag undrar lite vad det skulle kosta att köpa en ny tangent av er.

"Down" arrow är det som är trasig, här skickar jag med en bild.

---

2 dagar senare skrev dom,

Hej, kan du skicka en bild på hela tangentbordet och en bild på lappen under tangentbordet med en handskriven lapp med detta nummer xxxxxxxxxxxxx
Skicka även med din adress.
..

Skickade bilder och min adress, nu 1 vecka senare

Jag förstår inte, de kräver inte ens att jag skickar tillbaka den gamla..

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Det kanske inte ska gå att plocka bort dom så felet beror på tillverkarfel eller så tyckte dom väl bara synd om dig

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Haha. Ja inte går det ju att klaga på servicen i alla fall?

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2009

Min erfarenhet av Logitech är att de har väldigt bra kundtjänst, har alltid blivit bra bemött och fått mer tillbaka än vad jag haft rätt att kräva.

Tummen upp för Logitech.

Intel i7 5820K, GTX 1080, Acer XB270HU, 16gb DDR4, 1Tb SSD, 3Tb lagring, Noctua NH-D15, Fractal Design R4, HTC Vive osv...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Logitech kan vara riktigt trevliga att göra med. Jag kollade med deras support för nåt år sedan angående nya batterier till min G7 mus. Fick en ny MX1100 istället. Farsan tappade bort mottagaren till sin mus, Logitech skickade en ny mus bara. Förmodligen så är det ingen större kostnad för dem, och de får en massa goodwill av att vara hyggliga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Snacka om kundservice

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Min grabbs Steel Series hörlurar gick sönder, även de skickade ut par nya. Inget kvitto ,ingen retur av de gamla. Inte ens ett foto av de trasiga ville de ha tyvärr var de nya trasiga även de. Då fick vi faktiskt skicka in en retur.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2003

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bälinge
Registrerad
Aug 2012

Själv har jag bara hört talas om dom där händelserna. Har ett G19 som tappar kontakten med datorn när det själv tycker att det är dags. Va i kontakt med KService och fick bara till svar att det är inget känt fel så vänd dig till inköpsstället. Det finns dock väldigt många trådar ang. just detta problem på nätet så min erfarenhet är inte lika bra tyvärr :-/

Kul dock att det gick smidigt för dig

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av dales:

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Om man säljer 1000 prylar per person som reklamerar, så har man inte förlorat speciellt mycket på den där enstaka rekllamationen. Allt handlar om volym. Men naturligtvis är priset satt så alla leden har marginal. Annars hade företaget inte funnits.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av dales:

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Eller så vet de innebörden av nöjda kunder.

När TS skall införskaffa ett tillbehör nästa gång, vilket märker kommer han med största sannolikhet att välja? Logitech såklart.

Råkade ut för samma sak, hade en bekants hund över som åt upp högra musknappen på min.. tror den heter MX510. Trodde att jag skulle kunna lyckas pilla dit en ny knapp om de skickade en, men de skickade en hel mus.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Har alltid varit så med Logitech, dom begär aldrig att folk skickar tillbaks nåt som är trasig och endast bild på att produkten är trasig. Så skickar dom en ny, om det är fortfarande inom garanti. Dom anser väl är det är billigare än laga en trasig produkt?

Har fått 3 nya möss, vars 2 som jag själv har orsakat och bild på jag klippt av USB sladden, för få en ny skickad till mig.
En MX Revolution med dåligt tracking (gammal modell som utgått) och fick en nyare version av MX Revolution (med tumknapp). Som jag inte hade kvitto på, då Datorbutiken gick i konkurs den tiden.

Därför köper jag endast Logitech tangentbord/mus, då jag bara haft bra erfarenheter med deras support.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Vänsterklick kukade ur på min Logitech G500. Fick en ny utan kostnad när jag mailat in kvitto. Ingen retur av den gamla eller annat krångel, samt personlig leverans med kvitens. Logitech är hyvens!

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Samma för mig (nästan) jag hade ett Logitech DiNovo Edge där det tappade kontakt ibland - detta hände efter cirka 4-5 år (garantin är 2-3 år) och de skickade ut en ny bluetoothadapter från Holland helt utan kostnad.

Mycket bra service enligt mig, tar ansvar trots att garantin har gått ut - goodwill. Köpte sedan ett nytt tangentbord - självklart blev det Logitech!

MSI z87 MPOWER | Intel i7 4770K @ 4.4 GHz | Corsair H100i | EVGA GTX 1080 FTW | 2+1TB Samsung Spinpoint | 120GB Corsair Force GT SSD | 120GB Kingston SSD | NZXT H440 | Corsair CX 750W | Corsair 8GB 2133MHz DDR3 | Windows7 Ultimate 64-bits | Asus Swift PG278Q

MacBook Pro 15.4" Retina | i7 2.3GHz | 8 GB 1600 MHz | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2008

Fan då, borde kanske hört av mig till logitech när min mus slutade registrera musklick :/ Kastade den åt helvete och köpte en ny mus från logitech

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av XPerion:

Har alltid varit så med Logitech, dom begär aldrig att folk skickar tillbaks nåt som är trasig och endast bild på att produkten är trasig. Så skickar dom en ny, om det är fortfarande inom garanti.

Jag var lov att skicka mottagaren för min mus till dem, men den var å andra sidan trådlös, så ingen kabel att klippa av. Däremot så hade garantin gått ut på min G7:a, men de skickade en ny ändå. Så jag köpte en G7:a runt 2005 nån gång och fick en gratis MX1100 runt 2009 som jag använde tills nyligen när den tyvärr blivit lite väl sunkig. MX1100 är för övrigt den bästa musen som gjorts, men nu har jag lite motvilligt bytt ut den mot en Performance MX som nästan är lika bra. Logitech verkar tyvärr vara det enda företag som åtminstone försöker göra bra trådlösa möss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Har haft två ärenden med Logitech tidigare. En mus som började dubbelklicka, inga problem vi skickar en nyare modell. Sen på mitt G35 headset så började "konstlädret" på öronmuffen lossna men hade ingen garanti kvar. Inga problem, här får du en rabattkod på 50% på valfri artikel så kan du välja något nytt. Köpte en fjärr istället och levde med problemet.

Köper bara Logitech tillbehör tack vare detta.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Logitech är skitbra att ha o göra med.

Hade en G600 mus av första tillverkningen som jag var skitnöjd med, hade den i 2-3 år. Sen började jag spela LoL och märkte hur den bara "ryckte" hela tiden och inte alls befann sig på sin plats. skitkonstigt tyckte jag och fick testa en annan G600 som jag hade ouppackad från komplett när dem reade ut dem och den fungerade felfritt.

Mejlade Logitech och frågade om dem visste vad det kunde bero på. 2 dagar senare fick jag som svar att den modellen hade problem då, samt det inte gick att uppdatera firmware. Så dem skickade en ny till mig, fastän den var 2-3 år gammal och utan kvitto.

Riktigt snällt!

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av dales:

Man får ju tanken, hur "överprisade" (till kund alltså) är bolagets produkter?

Priset på produkter är ju inget! Tänk på vad det kostar i tid för de som sitter i supporten. Det är stora pengar. Många företag skulle rent av hjärna på att skicka ut nya produkter istället gör att reda ut varje fel då arbeyslönerna är högre.

Det är därför vi har ett slit och släng samhälle, produkter och material är de små kostnaderna!

Hur som helst är det trevligt att Logitech bryr sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Samma sak hände mig med mitt likadana tangentbord och jag slängde det precis

Skrivet av downup:

Jag har ett Logitech K740 tangentbord och min dotter rykte bort "pil" neråt knappen.
http://i59.tinypic.com/fks0w6.jpg

Då kollade jag upp vad en ny knapp kostar och det var cirka 100 kr med frakt på en webbsida för reservdelar. Jag testade istället att kontakta Logitech support och frågade om vad dom ville ha för en ny knapp.

Jag skrev. "på engelska"

----

Hej, min dotter råkade pilla upp en tangent på mitt Logitech K740 och jag undrar lite vad det skulle kosta att köpa en ny tangent av er.

"Down" arrow är det som är trasig, här skickar jag med en bild.

---

2 dagar senare skrev dom,

Hej, kan du skicka en bild på hela tangentbordet och en bild på lappen under tangentbordet med en handskriven lapp med detta nummer xxxxxxxxxxxxx
Skicka även med din adress.
..

Skickade bilder och min adress, nu 1 vecka senare

http://i58.tinypic.com/mn0z84.jpg

Jag förstår inte, de kräver inte ens att jag skickar tillbaka den gamla..

[Bärbar]: Microsoft Surface 2 | WinRT
[Stationär1]: i5 4590s | GTX970 | Win10
[Stationär2]: Ryzen7 1700 | RX580 | Win10
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Har exakt samma erfarenhet som dig av Logitechs kundsupport, det var ett litet fel på mitt Logitech G19 tangentbord. Logitech valde att ersätta mig med ett helt nytt och jag fick behålla det gamla.

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Frågade Logitech om de ville ha det gamla tangentbordet i retur. Men de sa bara

Dear Downup,

We care about your experience with Logitech. Our records show your case has been resolved.

. Jag är skita nöjd, slänger upp det "trasiga" på tradera och se om jag kan få några hundra för det, För tangentbordet fungerar ju utan problem, även Pil-ner men det är bara att själva gungbrädan under som är av.

Jag har varit med om detta förr, men då bad de mig att borra sönder min mus och skicka bildbevis Det var en Mx 1000, var värd då 1000kr Skicka en ny direkt när bilden var mailad.

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Logitech har alltid haft extremt bra och speciell support.

Mitt gamla Z5500 set strulade med kontrollenheten, trodde dom skulle skicka ny kontrollenhet för dom var exakt samma.
Men jag fick ett helt nytt set istället

Dom gamla kunde jag behålla, allting fungerade liksom förutom själva kontrollenheten.
Så helt plötsligt hade jag 8 högtalare och 2 subbaser som fungerade

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

På tal om värdet av kundservice - hittils har jag tvekat att köpa LOGITECH möss framförallt även om de nyaste tilltalar mig - men har haft en massa problem med dersas drivrutiner. Bra kundservice och bemötande gör att jag kan tänka mig överväga i alla fall...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av perost:

Jag var lov att skicka mottagaren för min mus till dem, men den var å andra sidan trådlös, så ingen kabel att klippa av. Däremot så hade garantin gått ut på min G7:a, men de skickade en ny ändå. Så jag köpte en G7:a runt 2005 nån gång och fick en gratis MX1100 runt 2009 som jag använde tills nyligen när den tyvärr blivit lite väl sunkig. MX1100 är för övrigt den bästa musen som gjorts, men nu har jag lite motvilligt bytt ut den mot en Performance MX som nästan är lika bra. Logitech verkar tyvärr vara det enda företag som åtminstone försöker göra bra trådlösa möss.

Det var en trådlös också jag hade, MX 1000 som jag kom ihåg nu. Dom bad mig aldrig skicka in mottagaren. Utan bara bild på jag klippt av USB sladden på mottagare sidan och jag förstört MX 1000 musen. Testade med hammaren först och bankade på den, men den var så solid byggd och böjde istället vänster/höger musklick knapparna uppåt. Fick en helt ny MX Revolution , då MX 1000 hade utgått den tiden och är osäker om den var fortfarande inom garantiperiod.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Måste hålla med om att Logitech's support troligtvis är den bäste jag stött på. När min G400 började glappa lite då och då, fick jag en G402 skickad till mig utan minsta tvekan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

känns bra att sitta på en g600 just nu. ingen av logitechs produkter som jag har köpt har gått sönder så jag har aldrig kontaktat deras kundtjänst men det är skönt att höra att den är bra. min trådlösa logitech g7 från 2005 eller 2006 eller något sådant fungerar fortfarande.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"