Mus sönder, någon man kan göra för att fixa den?

Permalänk

Mus sönder, någon man kan göra för att fixa den?

Hej, min mus (Logitech G400) verkar ha gått sönder då pilen ibland börjar lagga över skärmen och det funkar bra med en annan mus jag lånade för att testa. Någon räv som sitter inne på någon info på hur man kan fixa den igen? Det känns otroligt konstigt att den är sönder då den aldrig är tappad eller liknande.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutiner och Logitech Gaming-mjukvara?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Möjligtvis kabelbrott, har haft 5-6 st G400 med samma fel, lagade en för att senare få samma fel igen. Kastade skiten och skaffade möss med bättre kvalité.

Är det samma fel som på mina så kan du ju testa att löda, men kommer säkert få samma fel efter ett tag igen. Är den inte för gammal kan du alltid testa att reklamera.

Permalänk

Den är tre år så reklamation är ju kört Aja, hittade en billig SteelSeries Rival på Alina som man kan köpa för 299 i 15 minuter till. Slog till på en sådan

Tack för hjälpen ni som svarade. Kabelbrott är antagligen problemet när jag tänker efter.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Den är tre år så reklamation är ju kört Aja, hittade en billig SteelSeries Rival på Alina som man kan köpa för 299 i 15 minuter till. Slog till på en sådan

Tack för hjälpen ni som svarade. Kabelbrott är antagligen problemet när jag tänker efter.

Hade precis samma problem med min G400. Jag bytte ut kabeln och märkte att när jag öppnade musen var det glapp i själva kontakten. När kabeln var utbytt fungerade den perfekt, och det har den gjort nu i flera månader.

Permalänk
Medlem

Hör av dig till Logitech, enligt andra medlemmar så är Logitech rätt så hyvens när det gäller trasiga produkter. Kostar inget att skicka ett mejl. Brukar vilja ha med en bild på produkten.

Testa!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |