Permalänk
Skrivet av Särimner:

Wows forumet.

Här är Tyskarna och Britternas skepp t.ex.

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/30094-german...

Permalänk
Medlem

Finns inget mer irriterande än när man har torpeder eller en skur granater som är någon sekund från att träffa så bryts matchen pga fienden fått sina 1000 poäng eller tiden gått ut

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lite källkritik tack, den tråden är ju enbart hörsägen och spekulationer.

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Lite källkritik tack, den tråden är ju enbart hörsägen och spekulationer.

"You dont need to make guesses. These are the last known WG tech trees. 1 month ago these were shared. But remember CL and CA will not have diffrent lines as BC and BB will not have seperated lines. for now there will be only BB and CA lines. So a BB can be filled in with BC and a CA can be replaced by CL for now."

Sök själv på Wows forumet för övrig information.

Permalänk
Medlem

Awww, jag som hoppades att de skulle introducera H44 och Design A-150(Super Yamato)

Hoppas de kommer så man får några båtar som kan möta Montana på samma villkor.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Awww, jag som hoppades att de skulle introducera H44 och Design A-150(Super Yamato)

Hoppas de kommer så man får några båtar som kan möta Montana på samma villkor.

Du kanske vill läsa om Montana och Yamato?

http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/47103-yamat...

Permalänk

Fan vilken match jag hade... hade en förr där jag sa att teamwork var bra men inget jämfört mot detta
Fienden hade 3st Tier 9 BBs, vi hade inga, dock en Tier 9 cruiser.
Håller på att ladda upp klippet på matchen, total domination från vår sida

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Videoklippet är privat"

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Oj sorry, testa nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Oj sorry, testa nu.

Har du bara tur när du får citadel eller siktar du på något speciellt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@GeneralRushHour: Satt bara: "Du kan reparera nu. Snälla reparera"

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du bara tur när du får citadel eller siktar du på något speciellt?

50/50, jag vet vart citadellerna sitter, jag vet oftast hur mycket jag ska leda målet för att träffa centrum på skeppet osv men sen är det upp till RNG att bestämma om det blir citadel eller inte.

Enda riktiga tipset jag kan ge är att sikta på vattenlinjen om två skepp är parallella med varann.
Du vill att dina skott antingen ska hamna långt ner i centrum på skeppet eller precis under kanonerna.

Skrivet av S-FighterPilot:

@GeneralRushHour: Satt bara: "Du kan reparera nu. Snälla reparera"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

50/50, jag vet vart citadellerna sitter, jag vet oftast hur mycket jag ska leda målet för att träffa centrum på skeppet osv men sen är det upp till RNG att bestämma om det blir citadel eller inte.

Enda riktiga tipset jag kan ge är att sikta på vattenlinjen om två skepp är parallella med varann.
Du vill att dina skott antingen ska hamna långt ner i centrum på skeppet eller precis under kanonerna.

Jo jag siktar allt ungefär som du gör i videon men citadell, men citadell sitter altså i mitten, och det gäller alla skepp? känns mest som jag får när jag skjuter på kryssningsskepp ibland lite då och då på andra slagskepp. Dock kör jag mest Kongo och Tripitz hittills.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag siktar allt ungefär som du gör i videon men citadell känns mest som jag får när jag skjuter på kryssningsskepp ibland lite då och då på andra slagskepp. Dock kör jag mest Kongo och Tripitz hittills.

Det är inte alltid jag får citadel-skott heller så du behöver inte oroa dig, RNG is real.
Tirpitz är svår att penna liknande BBs men jag har citadellat Montanas så det går iallafall

Permalänk

Körde samma taktik igen fast nu med DareDevil och det funkade inte lika bra men vi vann fortfarande.
DareDevil hade en jävligt bra runda med

Jag borde ta ut XP-avgifter för mina taktiker jag lyckas lura lagen att gå med på

Har nu 99,000 xp kvar tills Iowa. Brände igenom 30,000xp idag och planen är att dra in 30,000 till imorgon, sen är det nedförsbacke hela vägen

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Körde samma taktik igen fast nu med DareDevil och det funkade inte lika bra men vi vann fortfarande.
DareDevil hade en jävligt bra runda med

Jag borde ta ut XP-avgifter för mina taktiker jag lyckas lura lagen att gå med på

Har nu 99,000 xp kvar tills Iowa. Brände igenom 30,000xp idag och planen är att dra in 30,000 till imorgon, sen är det nedförsbacke hela vägen

Ja det funkade helt okej! fick ju en bra 10k xp runda med min Iowa

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

@GeneralRushHour
Grym match, bra att ta ledarrollen, det var det som gjorde att ni vann trots sämre MM. Och i dessa två punkters domination så kan man riskera att köra alla på en sida, om man gör det i standard battle känns det som man alltid blir cappad, men det kanske bara är jag.

Permalänk
Skrivet av Bootsman:

@GeneralRushHour
Grym match, bra att ta ledarrollen, det var det som gjorde att ni vann trots sämre MM. Och i dessa två punkters domination så kan man riskera att köra alla på en sida, om man gör det i standard battle känns det som man alltid blir cappad, men det kanske bara är jag.

Min tanke med, den här taktiken vågar jag bara köra på domination med endast 2 cap zoner.
är det 4 cap zoner så finns det chans att motståndaren har alla caps och det kan bli svårt att matcha med kills tills vi är framme och tar en zon, som sen förmodligen inte räcker till ändå.
Standard battle är man körd direkt ja.

Permalänk
Medlem

@generalrushhour fantastisk runda, bra jobbat

Permalänk

@GeneralRushHour: Finns väl en risk också att man kan hamna i en karusell? Det är en av anledningarna till att jag för mesta dels avstår från att rusha en sida. Men som de andra säger, riktigt bra runda!

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk

Lyckades få en ganska bra runda i min Pensacola. Försöker komma ifrån min pessimism i spelet fortfarande Laddar även upp mitt första replay. Får be om ursäkt för kvalitén. Håller fortfarande på och tweakar Raptr/Gaming Evolved App. Verkar inte som att den tycker om när man kör spelen i window mode.
https://www.youtube.com/watch?v=oomrZx85Yjk

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Lyckades få en ganska bra runda i min Pensacola. Försöker komma ifrån min pessimism i spelet fortfarande Laddar även upp mitt första replay. Får be om ursäkt för kvalitén. Håller fortfarande på och tweakar Raptr/Gaming Evolved App. Verkar inte som att den tycker om när man kör spelen i window mode.
https://www.youtube.com/watch?v=oomrZx85Yjk
http://i.imgur.com/iCV3ZtX.jpg
http://i.imgur.com/6UmOKat.jpg
http://i.imgur.com/5LqkCnP.jpg

Bra runda! Synd att ni inte hade en minut till så skulle du fått den sista Tirpitzen också.

Permalänk
Skrivet av Bootsman:

Bra runda! Synd att ni inte hade en minut till så skulle du fått den sista Tirpitzen också.

Mm. Han fick tyvärr in en fin träff i slutet på mig. Väldigt mycket teknik med att köra Pensacola. Ganska rejält kliv i svårighetsgrad om man t.ex. jämför med Cleveland enligt min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Mm. Han fick tyvärr in en fin träff i slutet på mig. Väldigt mycket teknik med att köra Pensacola. Ganska rejält kliv i svårighetsgrad om man t.ex. jämför med Cleveland enligt min mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med, låste just upp New orleans nu, men Pensacolan fick mig att börja grinda upp IJN kryssarna, de passar mig bättre i spelstil. Sitter på Mogami där nu

Permalänk

Började dagen med en förlust men sen fick jag min x3 vinst, dock var alla missnöjda i laget trots vinst då det alla kände att dom kunde presterat bättre överlag.

Men men, 9k xp är det bara att tacka och bocka för.

Permalänk
Medlem

Klockrent sagt av någon på WoWs-forumet; Wargaming: spelföretaget som när de gör community events man önskar att de lät bli.

Förstod inte vad det var när det dök upp spelare som hette "WoWs_Nato_x" i tier 10 skepp de inte hade en aning om hur de skulle spela. Med det är ju folk som testar spelet för första gången på den där mässan i Utrecht de gjort reklam för...

Permalänk
Skrivet av den:

Klockrent sagt av någon på WoWs-forumet; Wargaming: spelföretaget som när de gör community events man önskar att de lät bli.

Förstod inte vad det var när det dök upp spelare som hette "WoWs_Nato_x" i tier 10 skepp de inte hade en aning om hur de skulle spela. Med det är ju folk som testar spelet för första gången på den där mässan i Utrecht de gjort reklam för...

Såg ett sånt konto idag, tur för mig så var det motståndarens carrier..

Permalänk

Tjena er alla!
Testade att ladda hem spelet, verkar roligt helt enkelt! Dock så har jag ett problem. När jag var i hamnen och kollade runt lite så fick jag fram ett felmeddelande och spelet krascha. Tänkte väl att det händer ibland så jag testade på nytt men när jag precis hade börjat så hängde sig allt och spelet kraschade. Innan det dör så hackar ljudet och efter försvinner det helt. Någon som vet varför?

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callezzon:

Tjena er alla!
Testade att ladda hem spelet, verkar roligt helt enkelt! Dock så har jag ett problem. När jag var i hamnen och kollade runt lite så fick jag fram ett felmeddelande och spelet krascha. Tänkte väl att det händer ibland så jag testade på nytt men när jag precis hade börjat så hängde sig allt och spelet kraschade. Innan det dör så hackar ljudet och efter försvinner det helt. Någon som vet varför?

Börja med en ominstallation löser ofta sådana problem

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb