Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Prövade nyss (har comhem) och har fortfarande extremt lagg och hopplöst ospelbart

Samma här, och inte kan jag heller se något på deras sida för driftstörningar.

Permalänk
Medlem

Oj vad kass fuson är dock bara i stock Några tips på vad jag ska satsa på för moduler först?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jovars, i en T3.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Första vinsten med Iowa äntligen. Men som vanligt så är det bonus på första vinsten vilket alltid betyder att min prestation är helt åt helvete eftersom universum inte vill att jag ska maximera xp:n

Fulla salvor = 1350 dmg i princip hela matchen tills det är 10 sekunder kvar och jag får två citadel-skott på en Amagi.

Älskar dock ljudet när kanonerna smäller av, får gåshud ibland när man drar iväg dom en efter en

Hade precis en liknade runda i min Montana, fick in ett par citadels på en NC i slutet. Man vill gärna göra mer än 38k dmg i en Montana

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Varit ospelbart för mig idag,
Har också ComHem ligger uppe i 300-3000 ping och den röda lagg "pluppen" blinkar hela tiden.
http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/31723-high-ping-unplayable/page__st__60#topmost
Tråd på forumet, verkar som de flesta där också har ComHem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamm:

Varit ospelbart för mig idag,
Har också ComHem ligger uppe i 300-3000 ping och den röda lagg "pluppen" blinkar hela tiden.
http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/31723-high-ping-unplayable/page__st__60#topmost
Tråd på forumet, verkar som de flesta där också har ComHem.

Det är ingen som fått något uttalande/information från ComHem? Det verkar ju vara användare över hela södra Sverige som har problem.

Permalänk
Medlem

Prövade precis, helt ospelbart också för mig. Har även jag Comhem. Ska ta och ringa de nu och fråga vad det är som pågår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibbe:

Prövade precis, helt ospelbart också för mig. Har även jag Comhem. Ska ta och ringa de nu och fråga vad det är som pågår.

Uppdatera gärna här sen med vad du fick i svar! Jag bor i Linköping med Comhem.

Permalänk
Medlem

Det här är så jävla skumt. Allting fungerar utom just detta spel samt deras forum. Jag ringde iaf comhem och de visste inte mer än vad som stod på hemsidan. Med andra ord så är det inget fel de känner till. Prövade att starta om allt, router, modem osv. Ingen skillnad alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibbe:

Det här är så jävla skumt. Allting fungerar utom just detta spel samt deras forum. Jag ringde iaf comhem och de visste inte mer än vad som stod på hemsidan. Med andra ord så är det inget fel de känner till. Prövade att starta om allt, router, modem osv. Ingen skillnad alls.

Det är något specifikt med Comhem. Testar jag från mobilen, eller från jobbet (andra ISPs) så fungerar det utan problem.
Har kompisar här i stan med samma problem till WG tjänster, men inte när dom provar andra ISPs.

Så något är helt klart skumt med Comhem, frågan är vad bara.

Permalänk
Medlem

Bahnhof fiber här, sanslösa lag-spikar jag med, däremot fungerar forumet fint.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Körde Pingplotter lite snabbt,
får mellan 30 & 40% Packet Loss på de 2 sista Wargaming Servrarna.

Permalänk
Medlem

ospelbart för mej också, varit så sen torsdag(comhem) =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Känns som man kan knyta det här helt till comhem. För min del funkar allt annat smärtfritt med noll strul överhuvudtaget. Om någon mer driftig än en själv hittar en lösning så posta gärna här

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Jag har telia och hade väldigt mycket lag för några dagar sen, då bytte jag till googels DNS och sen dess har det funkat bra.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Oj vad kass fuson är dock bara i stock Några tips på vad jag ska satsa på för moduler först?

Brukar alltid först forska fram motorerna när jag får ett nytt fartyg. När det gäller uppgraderingar till Fuso kör jag med bättre träffsäkerhet på kanonerna och tycker själv att den blir en best då. Då Fuso inte heller har världens bästa sidpansar brukar jag hålla så brant vinkel mot fienden fram tills att jag ska skjuta och sedan när dem skjuter så vinklar jag tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Det är helt sjukt, har fortfarande samma problem som innan helgen. Har fått koppla in mobilen och spela via internetdelning, men det ska ju inte behövas ..

Permalänk

Nån som vill köra lite Tier 7-10 division? Har tid till kl 2.
En idiot mindre i laget verkar göra susen.

Senaste matchen så fick jag helt ensam stå emot en Amagi, Nagato och North Carolina.
Plockade Amagin och skadade NC:n rätt hårt innan jag dog.
Fick även dodga torps och sköt ner ett 20 tal plan.

Så va gjorde Baltimore och Ibuki som var kvar i matchen? Inte ett skit, dom var i division och seglade runt i våran cap medans jag tog allt stryk.

När jag väl dog så började dom skjuta på NC:n tills Ibukin dog av bombplan och motståndaren vann matchen.

Teamet bara satt där helt förbluffat och undrade vad dom sysslade med egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Det är helt sjukt, har fortfarande samma problem som innan helgen. Har fått koppla in mobilen och spela via internetdelning, men det ska ju inte behövas ..

Men vad är man inte beredd att göra för att få in några matcher ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Samma här - ComHem - ospelbart.

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Brukar alltid först forska fram motorerna när jag får ett nytt fartyg. När det gäller uppgraderingar till Fuso kör jag med bättre träffsäkerhet på kanonerna och tycker själv att den blir en best då. Då Fuso inte heller har världens bästa sidpansar brukar jag hålla så brant vinkel mot fienden fram tills att jag ska skjuta och sedan när dem skjuter så vinklar jag tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Okej har inte hunnit testa träffsäkerheten eftersom man dör innan man kommer så nära så man kan skjuta

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk klan som man kan spela med?
Letar lite vänner att spela oftare med. Ni hittar mig med nicket Torachal i spelet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej har inte hunnit testa träffsäkerheten eftersom man dör innan man kommer så nära så man kan skjuta

Jag tror du skall ta första Hull upgrade,
Den kommer nämligen öka din räckvidd till ca 19 km om jag kommer ihåg rätt.
Det står inget på den modulen om räckvidd, men tror det är samma som tidigare skepp.

Permalänk
Medlem

Ingen med comhem som kan spela än lr?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamm:

Jag tror du skall ta första Hull upgrade,
Den kommer nämligen öka din räckvidd till ca 19 km om jag kommer ihåg rätt.
Det står inget på den modulen om räckvidd, men tror det är samma som tidigare skepp.

Okej får jag 19km är det ju helt okej har 4000 Xp så dit så är ju bara en match i Tirpitz o sen konvertera XP

Någon som vet varför det inte finns siffror på pansar som i wot där ser man ju i alla fall Front sida och röv. Och det står inget om hur mycket man penetrerar heller med kanonerna.
Sen vill jag även att de lägger till väder o vind.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Ingen med comhem som kan spela än lr?

Nepp.

Permalänk
Medlem

Ospelbart för mig med. Comhem, Stockholm.

Edit: Känt fel enligt COMHEM kundtjänst (samtal 2015-09-27 klockan 16:27) mot Wargamings servrar.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som vet varför det inte finns siffror på pansar som i wot där ser man ju i alla fall Front sida och röv. Och det står inget om hur mycket man penetrerar heller med kanonerna.
Sen vill jag även att de lägger till väder o vind.

Dom hade siffror på tjockleken av pansar generellt men det togs bort.
Pansarn på t.ex. ett slagskepp är så mycket mer avancerat än en vinklad bit du hittar på en tank.
Du har vinklad armor, space:ad armor, torped-bälte etc.

Men om jag förstått det rätt så ska det komma i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Ospelbart för mig med. Comhem, Stockholm.

Edit: Känt fel enligt COMHEM kundtjänst (samtal 2015-09-27 klockan 16:27) mot Wargamings servrar.

Har upplevt samma lagg tidigare, men då under en match eller så sen har det försvunnit.
Har inte tänkt på att det kunde varit Comhem.

Har även haft gånger då jag blivit disconnectad från spelet och inte kunnat logga in i spelet på några minuter,
tänker om det är WoWs servern som kraschat och kollar på forumet men inget gnäll om disconnects eller liknande från andra spelare och allt annat funkar.

Permalänk
Medlem

Pingproblem för bredbandskunder
2015-09-27 17:06

Våra bredbandskunder kan för tillfället uppleva problem med hög ping i vissa onlinespel. Felsökning pågår och vi beklagar de olägenheter detta medför.

när ja kolla comhems hemsida, har visst bara 4mbit ner och 10mbit ut nu också ist för 100/10

Visa signatur

In science we trust!