Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag har Warspiten och New Mexico är inte ens i samma liga.

New Mexico är långsammare med 2.5 knop vilket är mycket mer än det låter, RNG Jesus måste alltid vara närvarande på kanonerna, den svänger långsamt. Den laddar om på 35 sekunder, sedan är jag inte ett dugg förtjust i begränsade arken på tornen eller ofta mjuka deckpansarn på amerikanska BB's.

Warspite är märkbart snabbare med sina 23.5 knop, svänger på en femöring, största kanonerna för en T6 BB i klass med Tirpitz som laddar om på 30 sekunder, Cruser Repair time, lagar 50% MER citadel skada, har Sekundära kanoner som heter duga och lite bättre AA.
Warspiten har så totalt OP repair och Heal att den kan hela upp sig från nästan igen HP till nära fullt på med 2st premium heal på väldigt kort tid.

New Mexico har i princip inget på Warspiten att komma med och just därför jag vägrar Arizona.

Hon må vara en brawler men jag tar Warspiten över en New Mexico och därmed en Arizona med alla dagar i veckan och brawlar med.

Som sagt priset reflekterar inte vad man får tycker jag. Anser fortfarande Warpspite vara lätt den bästa premium BB'n sett till vad man får.

Skaffade Tirpitz och Warspite samtidigt.
Tycker Warspite är skojigare än Tirpitz trots att den saknar "tillbehöret" torpeder.

2 saker har jag uppgraderat på Warspite, efter de första matcherna, svängradien och tornens rotationshastighet.
Trots är det oftast enklare att svänga hela skeppet (om det finns plats) för att få kanonerna att bära på mål, än att vänta på tornen vridits rätt.
Skjuter ofta 5000-10 000 och även 15 000-20 000 HP skador på andra BBs.
Fast osänkbar är inte Warspite

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Satsa på premium repair och heal sedan skills som reducerar cooldownen på dessa.

Warspite tål inte torpeder så det ska undvikas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

@Solaris: Wow, vilken mysig ton du har. Jobbig dag idag?

Ojdå, jag hade ingen aning om att min subjektiva åsikt om dataspelsbåtar kunde vara så upprörande för en gammal sur gubbe. Vad sägs om att åka på en spa weekend med frugan, utan ungarna förstås, och bara få koppla av i ett par dagar? Kanske t.om. ett kaffe levemang?

Jag kanske missade det men jag har aldrig sagt något negativt i sig om Warspite. Bara att man får låtsas vara Warspite om man tuffar på i en Arizona.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Det ända jag konstaterade var att jag tycker Arizona är överprisad sett till vad man får.
Warspite har ju funnits på rea nu dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Det ända jag konstaterade var att jag tycker Arizona är överprisad sett till vad man får.
Warspite har ju funnits på rea nu dessutom.

Jupp. Men bundles tenderar också vara rätt dyra.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jupp. Men bundles tenderar också vara rätt dyra.

240Kr fins den ju för under skepp i shopen. Men folk missar hela tiden att den säljs separat så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Ojdå, jag hade ingen aning om att min subjektiva åsikt om dataspelsbåtar kunde vara så upprörande för en gammal sur gubbe. Vad sägs om att åka på en spa weekend med frugan, utan ungarna förstås, och bara få koppla av i ett par dagar? Kanske t.om. ett kaffe levemang?

Jag kanske missade det men jag har aldrig sagt något negativt i sig om Warspite. Bara att man får låtsas vara Warspite om man tuffar på i en Arizona.

Jag är inte det minsta upprörd. Tycker förstås det är lite tragiskt när en vuxen människa inte kan diskutera sin subjektiva åsikt utan att bli otrevlig men för all del, fortsätt du, du känner ju att du mår bra av det.

P.S. Det stavas "lavemang" och om det hade funnits i en kombination med kaffe skulle du nog behöva se över särskrivningen lite. Dina förolämpningar blir så mycket mer effektfulla om jag inte måste fnissa åt annat under tiden jag njuter av dina "åsikter". Nu hoppas jag på en riktigt finurlig comeback från dig!

Kjamizaj!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tysk tier 7 premium BB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Kantvals:

Sådär, Myoko är inte ett dugg OP i rätta händer

http://imgur.com/BZOgT3J

Alltid skönt när man kommer in i en positiv trend. Grattis till Rank 1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Samma Kantvals, grattis till rank 1, du fick den först

Fick inte så bra bilder på den Tyska BBn, tyvärr eldade G3Virus "Kievpyromanen" upp dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Den flyter dåligt efter 5 KIEV torpeder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag är inte det minsta upprörd. Tycker förstås det är lite tragiskt när en vuxen människa inte kan diskutera sin subjektiva åsikt utan att bli otrevlig men för all del, fortsätt du, du känner ju att du mår bra av det.

P.S. Det stavas "lavemang" och om det hade funnits i en kombination med kaffe skulle du nog behöva se över särskrivningen lite. Dina förolämpningar blir så mycket mer effektfulla om jag inte måste fnissa åt annat under tiden jag njuter av dina "åsikter". Nu hoppas jag på en riktigt finurlig comeback från dig!

Kjamizaj!

Skickades från m.sweclockers.com

Så om jag tolkar din ton i inlägget rätt så mår du riktigt bra nu. Hädanefter så ska jag börja använda emojis för annars kan du ju tro att jag har haft en dålig dag eller nåt.

PS. Jag var inte säker på hur det stavades faktiskt då jag aldrig använder ordet. Men bra att veta att du har järnkoll för i framtiden så kommer jag fråga dig hur något stavas och det gör mig så glad att veta hur mycket bättre du känner dig efter en dräpande replik.

Kjamizaj! *ler*

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Det här är ett av mina absoluta favoritspel i surround!

Sänka skepp advanced mode.

Jag är ny på detta men herregud vad skojigt det är

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacTank11:

Det här är ett av mina absoluta favoritspel i surround!

Sänka skepp advanced mode.

Jag är ny på detta men herregud vad skojigt det är

Spelast bäst i DIV.

Spelclockers (luppii) gruppen fins i spelet och även teamspeak.sweclockers.com (mer eller mindre obligatoriskt nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Så om jag tolkar din ton i inlägget rätt så mår du riktigt bra nu. Hädanefter så ska jag börja använda emojis för annars kan du ju tro att jag har haft en dålig dag eller nåt.

PS. Jag var inte säker på hur det stavades faktiskt då jag aldrig använder ordet. Men bra att veta att du har järnkoll för i framtiden så kommer jag fråga dig hur något stavas och det gör mig så glad att veta hur mycket bättre du känner dig efter en dräpande replik.

Kjamizaj! *ler*

Det där var inte riktigt det jag hade förväntat mig, att du bara återanvänder min kommentar, trodde nog på mer än så. Kul att se att du lärt dig något iallafall, det var bra. Glöm inte emojis nu då som du utlovat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Det där var inte riktigt det jag hade förväntat mig, att du bara återanvänder min kommentar, trodde nog på mer än så. Kul att se att du lärt dig något iallafall, det var bra. Glöm inte emojis nu då som du utlovat!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag ville prova på något nytt. Forum-Aikido! ^o^ :3 xD \o/

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat Roon, någon som har spelat den eller Hindenburg och kan ge lite tips på Upgrades man kan köpa till den?

Permalänk
Medlem

#Rasmus117: Köpte den i helgen. Kör standard grejerna med att buffa upp kanonerna, stealth och snabbare ruddershift. Det jag inte har bestämt mig än är om man ska ha snabbare reload och segare rotation på tornen eller längre räkvidd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

#Rasmus117: Köpte den i helgen. Kör standard grejerna med att buffa upp kanonerna, stealth och snabbare ruddershift. Det jag inte har bestämt mig än är om man ska ha snabbare reload och segare rotation på tornen eller längre räkvidd.

Jag har samma dilemma haha

Permalänk
Avstängd

Äntligen

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Modden för Smoke Circle verkar paja spelet i 0.5.8.1.
Det hänger sig vid start så fick slänga bort moddarna och köra File Integrity Checker via Launchern så gick spelet att starta.

Såg i patch note att Texas fått ett till kamouflage, visade sig dock vara av den vulgära sorten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Såg i patch note att Texas fått ett till kamouflage, visade sig dock vara av den vulgära sorten...

http://i67.tinypic.com/11io1s8.jpg

Hur kan man inte se det direkt komiska i en Texas med Stars and Stripes som skriker 'MURICA? Nu kan du vara stolt att du verkligen sprider demokrati och frihet, om man nu inte råkar vara en kommunist förstås.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag har samma dilemma haha

Men kommer nog gå på rangen att börja med. Vet att flamu (även om han är en dryg jävel så kan han spelet) rekommenderar reloaden till Hindenburgen pga den har så bra range i grunden. Men till Roon kommer jag köra med range till att börja med. Men kanske ändrar det under resans gång.

Har inte tänkt att behålla Roon som Hindenburgen är så mycket bättre och tycker inte om att ha 67% av min firepower i röven av skeppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grattis

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Länk till en match när Flamu fick smaka lite pisk
http://wowreplays.com/Replay/11630

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Jag (G3Virus) och DareDevil (Ikaroz) spöade Flamus divison och kom 1 och 2:a. Var deras första förlust sa dom
Länk till videon med timestamp så ni hamnar direkt i början på matchen.
https://www.twitch.tv/flamuu/v/77859185?t=03h17m01s

Så jävla kul vi hade

Permalänk
Medlem

Har efter 9 matcher i Ognevoi:en 12.5% vinst i den. Hatar skeppet, även fast som sista matchen man gör 75k dmg och capar 2 baser i en tier8 match så går det åt helvete.

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara vart vinsterna hamnar när man klarat av en större challange? Tänker när man ex får ett nytt "skepp" eller "skin" (som jag tolkar det)

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Nån som kan förklara vart vinsterna hamnar när man klarat av en större challange? Tänker när man ex får ett nytt "skepp" eller "skin" (som jag tolkar det)

@rabbe_1: Du får nog förtydliga dig där hänger inte riktigt med om vad du menar. Menar du att efter du forskat fram ett nytt skepp och vad som händer om du vinner med det gamla då eller hur menar du? Om det är det du undrar över så fortsätter all xp gå till kaptenen på det färdig forskade skeppet samt läggas i en pool på skeppet och man kan sedan med riktiga pengar köpa "guld"-valuta i spelet och sedan göra om den XP som skeppet samtidigt får ihop till "free-XP" (den längst uppe i högra hörnet i spelet som du kan använda på vilket skepp som helst).