Candy Crush Saga följer med Windows 10

Permalänk
Medlem

I don't wanna live on this planet anymore =/

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Mycket klagomål! Själv vet jag inte vad det är förutom någon facebook-spel om jag inte är helt ute och cyklar! =D

Jag har då inte klagat på att Harpan finns förinstallerat genom alla dessa år - jag struntar bara i att spela det!

Permalänk
Medlem

"Windows Saga" nästa. Där man in game får köpa uppdateringar och nya funktioner till W10.

Edit: Blir jag bannad nu för att ha gett King ett tips?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Va? Är detta verkligen sant? WTF MICROSOFT

Permalänk
Medlem

Det borde vara ett val under installationen om man vill ha eller ej

Permalänk
Medlem

Bloatware, ursh. Nu kommer resten av gänget haka på, macafee och webläsartoolbars för hela slanten.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Det blir väl som med spelen i tidigare Windows versioner. De finns med från början men kan avinstalleras.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Enligt många på swec så är ju stämningen att Win 10 är något värt att skaffa och är lika bra som win7. Men enligt mig är UI:et betydligt fulare än Win xp till och med. Går ju tillbaks i tiden till win 98 och tidigare.

Enligt mig och några få. Så är det inte värt det från modern helt försvinner från Microsofts karta, det är fortfarande inte bra som win 7 och tidigare os. Är som Win 8 i ny kostym typ.

Detta gör inte saken bättre. Nej hoppas GL och linux kan på sikt peta ner Windows från tronen dom inte är förtjänta av längre.

Dom har väl aldrig varit förtjänta av tronen?

Permalänk
Medlem

Bloatware, nu på ALLA Windows-installationer.

Vad kommer härnäst? MacAfee och en trial-version av Cyberlink PowerDVD direkt på Windows-skivan?

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att kolla upp att det inte var första april. Jag undrar hur mycket pengar dom har betalat för detta

Permalänk
Medlem

Näe fy fan, tänk om man blir tvingad till att köra ett set av Candy Crush Saga bara för att logga in will Windows så fort man startat datorn..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Äntligen precis vad jag önskat mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Men fy f*n ända in i.....

Jag har sett fram emot Win10 ända tills nu.
Plötsligt framstår både Mac, Linux och OS/2 som förstahandsval för min nästa dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Aja då blir det Linux igen....

Dagens! 😃

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Grafiskt sett så ser jag ingen större skillnad mellan Candy Crush och Metro UI, så bakgrunden i win10 kan ju vara detta så kallade spel... win win Microsoft.
Candy Crush http://i.ytimg.com/vi/TllSh_h9NTE/maxresdefault.jpg
Metro UI http://im.tech2.in.com/gallery/2012/aug/metro_ui_640x360_1017...

Stannar kvar vid win7 tills vidare.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Ärligt? Dem stämmer folk för saga? haha Square Enix skulle stämt King för att de ha "saga" i sitt namn. (Tänker på Romancing Saga från super nintendo)

Ta en titt på http://en.wikipedia.org/wiki/King_(company)

Citat:

In January 2014, King attracted controversy after attempting to trademark the words "Candy" and "Saga" in game titles. This directly impacted Stoic's trademark request for The Banner Saga to which King filed an opposition, calling the name "deceptively similar" to King games. Stoic said that the dispute hindered work on a planned sequel to their game.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv

Och där kom svaret på alla rykten om gratis Windows 10!

Framtiden stavas linux, i alla fall om man vill äga sin dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OC-banan:

Jag var tvungen att kolla upp att det inte var första april. Jag undrar hur mycket pengar dom har betalat för detta

Microsoft lär få pengar för det. Men visst, King betalar säkert en hel del för det.

Permalänk
Medlem

Jäkla äckelpäckel! Man köper ju Windows för att slippa en massa bloatware..!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Är det första april igen?

Vem fan vill ha sånt skit i sitt operativsystem? Hoppas man kan välja att inte installera det.

Permalänk
Medlem

Spelen har alltid varit det första mant tog bort pån installationsmedierna. Sparade en hel diskett på 3.11 och man kunde bränna en 95/98 visitkortsdisk om man tog bort alla skit.
I 2000 och XP var storleken så ringa i förhållandet till ison, men vanligtvis efter att man lagt in alla servicepack drivers och patchar så blir det ett par mb över 650mb så då ryker patens och den förbaskade "fax and image viewer" samt windows "media player" om det skulle behövas.

De nya windowssorterna som nyttjar en hel DVD käns helt sjukt, eller som Linus Torvalds sa: ingen ska ju använda ett operativsystem, det ska facilitera att köra program och det är dem man använder.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

inb4 win 10 får youtube reklam

Permalänk
Medlem

Håller mig borta från mobilspel som pesten. Hatar King extra mycket bara för all jävla reklam på Discovery Channel. Candy Crush Saga, Pet Saga, Saga Saga eller vafan alla skitspelen de har heter. Cancer.

Permalänk
Medlem

Vad kan EU tänkas tycka om att Candy Crush Saga följer med Windows 10? Det blir ju synnerligen en snedvriden konkurrens mot andra snarlika spel. Borde då inte EU rimligtvis kräva ett Windows 10 med bara det allra mest grundläggande utan vare sig Bing, Edge (IE) och annat blaj som man sen får hämta via Microsoft ifall man vill ha de programmen?

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/WLfWX9N.png

där har vi öppna brevet från candyswipe för de som inte läst, ett exempel på hur king beter sig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv

Hur FAN är detta en "bonus"? Det är bloatware rakt igenom och lär säkert inte gå att avinstallera på ett sedvanligt sätt...det här är ju bara sjukt.

Permalänk
Medlem

Jag tappade helt respekten för Microsoft nu.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Avstängd

Haha ni som klagar är för roliga. Högerklicka, välj avinstallera och alla 10MB är tillbaka

Vilken katastrof va... Men Harpan var visst jättebra enligt de flesta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det borde vara ett val under installationen om man vill ha eller ej

Eller helt enkelt finnas som en app i Store, varför har Microsoft annars infört app-systemet om saker som detta ändå följer med under installation?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Ärligt? Dem stämmer folk för saga? haha Square Enix skulle stämt King för att de ha "saga" i sitt namn. (Tänker på Romancing Saga från super nintendo)

Jag tror de har försökt stämma folk för "Candy" också.
Well bättre än w7 menysystem iallafall #OSwars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14