Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Allmän icke pnp skärm

Hej! Vart på lan igår och allt fungerade som det skulle. Kom hem och kopplade in datorn. Ingen dvi signal får jag. Meckar ett tag och märker att sladden i grafikkortet satt lite löst. Tryckte i den men problemet kvarstår. Efter ett tag får jag bild. Men först när windows har bootat. Skitdålig upplösning, skärmen flimrar lite och på kontrollpanelen står det allmän icke pnp skärm och jag kan inte ändra på något. Har provat att ladda ner nya drivrutiner men det hjälper inte. Skärmen är endast 6 månader och finns inga skador på varken skärmen eller sladdarna. Om det inte fungerar snart lär där dock bli skador. Snälla hjälp mig!

Permalänk

Om bilden kommer först i Windows så prova videokabeln i ett annat uttag.
Skärmen verkar inte vara huvudskärm där uppstarts text m.m. kommer fram.

Se till att grafikkortet även sitter ordentligt nedtryckt i sin PCIe kontakt.
Vid transport av datorer kan grafikkort lossna från moderkortet.

Det brukar vara bra för oss att veta vilka delar som ingår (namn på Moderkort, grafikkort...)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Om bilden kommer först i Windows så prova videokabeln i ett annat uttag.
Skärmen verkar inte vara huvudskärm där uppstarts text m.m. kommer fram.

Se till att grafikkortet även sitter ordentligt nedtryckt i sin PCIe kontakt.
Vid transport av datorer kan grafikkort lossna från moderkortet.

Det brukar vara bra för oss att veta vilka delar som ingår (namn på Moderkort, grafikkort...)

Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155
Grafikkort: Gainward GTX 570
Grafikkortet sitter som det ska och det kvittar vilket uttag jag kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Eftersom du har grafikutgångar på moderkortet så misstänker jag att det är där startskärmen visas. Prova att koppla in skärmen där (helst DVI porten) och se om du får med hela uppstarten.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Eftersom du har grafikutgångar på moderkortet så misstänker jag att det är där startskärmen visas. Prova att koppla in skärmen där (helst DVI porten) och se om du får med hela uppstarten.

Nej, då får jag inte ens bild i Windows. Ingen dvi signal och sedan går skärmen i viloläge

Skickades från m.sweclockers.com