Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Apr 2012

Nytt mekaniskt tangentbord

Tja letar efter ett nytt tangent bord med bruna switchar har kollar på några modeller ZOWIE Celeritas Pro,CM Storm QuickFire XT vad är era erfarenheter av dessa tangentbord? Funderar även på ett Tesoro Excalibur G7NL med Kailh switchar hur är Kailh switcharna mot Cherry?Eller om någon har nått annat tips? Har idag ett Qpad mk-50 Mx red idag men tycker röda är för lätta. Har även haft svarta och blå så nu är det bara bruna kvar. Älskade blåa men det gjorde inte min sambo! Lirar Fps och Rts så macro funktioner är inte ett måste All hjälp uppskattas

Mvh Johan

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 1080ti Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Nzxt s340 Elite¤

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maje...

Jag har kört bruna sedan jag bytte från svarta för 4 år sen, bruna cherry is love som de säger. Har ingen aning om Kailh mer än att de har annan tryckkänslighet än cherry. Tesoro är helt OK budget bräda. CM Storm verkar OK men är ful som stryk. Tycker du bör kolla om du inte hittar någon från Ducky, DAS eller Filco som verkar schysst då de är giganterna inom mekaniska tangentbord.

Citera för svar!
Stationär: ASUS X99-A/USB 3.1 | HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Intel Core i7 5820K 3.3 GHz | EVGA GTX 970 SC ACX 2.0
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Jag satt precis och kollade på Unicomps hemsida så jag kan tipsa om dem, om du nu gillar IBM's gamla Model M

www.pckeyboard.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av bobzombie:

Tja letar efter ett nytt tangent bord med bruna switchar har kollar på några modeller ZOWIE Celeritas Pro,CM Storm QuickFire XT vad är era erfarenheter av dessa tangentbord? Funderar även på ett Tesoro Excalibur G7NL med Kailh switchar hur är Kailh switcharna mot Cherry?Eller om någon har nått annat tips? Har idag ett Qpad mk-50 Mx red idag men tycker röda är för lätta. Har även haft svarta och blå så nu är det bara bruna kvar. Älskade blåa men det gjorde inte min sambo! Lirar Fps och Rts så macro funktioner är inte ett måste All hjälp uppskattas

Mvh Johan

Jag har ett CM Storm qickfire rapid-i med bruna switchar på jobbet. Fungerar helt OK, ganska tyst om man inte gör som jag när man skriver, dvs trycker ner tangenten helt i bott så den "slår ur".

Bra med avtagbar kabel - jag lyckades spilla en kopp kaffe en morgon över hela skrivbordet - det som gav sig var sladden (!) - bara springa ner till Kjell och köpa en ny.

WS: Bärbar workstation, 2 * Dell U2412M
HTPC: Intel NUC, Canton GLE 496, Yamaha RV-A830, Sanyo PLV-Z700
Server: Intel Xeon E3-1240@3.4 GHz, ESXi, 32GB RAM, 8*2TB RAID-Z2 + SSD-cache
Slösurf: MacBook Air 11,6", Samsung S8
Kamera: Canon EOS 5DII + 1DIII, Canon 100/2.8 Macro, Canon 70-200/2.8L, Canon 24-70/2.8L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2009

Själv har jag ett Filco Majestouch 2 Ninja som är asgrymt. Finns med bruna switchar (de jag har)... Köpte på keyboardco.. Halvdyrt, men massivt, och sjuk kvalitetskänsla. Inga balla 256 miljoner backlit färger men ett grymt bra helhetsintryck, stabilt, tungt, moget.. Kan bara rekommendera

i5 2500K @ 4.2Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Asus R9 290X DirectCU II 4GB @ 1060/5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Apr 2012

Tack för alla svar och visat intresse Men glömde skriva vilken budget jag har budgeten är upp till 1000:- eller däromkring

Mvh Johan

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 1080ti Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Nzxt s340 Elite¤