Fractal Design introducerar Node 202 för vardagsrumsgamern

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Vad jag vet så går dagens teknik mot att få in så mycket teknologi på så liten yta som möjligt. Så jag tvivlar på att stora chassin i vardagsrummet skulle vara ett undantag..

Har cosmos 2 mellan skrivbordet och tvbänken. Ser helt ok ut trots vardagsrummet annars är trä tematiserat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

för dyrt. men smakar det så kostar det

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Kaktustagg:

Vadå, är det inte snyggt att ha ett torn-chassi i vardagsrummet med ledlampor och allt?

Så klart det är, i en ungkarlslya där mamma fortfarande städar till den dataspelande flickvännens förtret.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: Seasonic Focus GX ATX3 1000W CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: NVMe SSD 1TB + NVMe SSD 4TB + SATA SSD 4TB

Permalänk
Medlem

Skulle vara kalas om det gick att montera en radiator där grafikkortet ska vara för att få en tyst htpc. Vart lite sugen

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Plats för 31 cm grafikkort.
AMDs nya Fiji kort är 17 cm.

Det blir intressant hur chassidesign och formfaktorer kommer att påverkas framöver när fler och fler grafikkort går över från GDDR till HBM och 3D minnen.

Permalänk
Medlem

Hoppas att RVZ02 dyker upp i något skede, 9.8 L mot 202ans 10.2 L. Denna ser dock betyligt renare ut än RVZ02an: http://www.sweclockers.com/nyhet/19885-silverstone-raven-rvz0...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Då måste jag ju undra vad du kom fram till var maxgränsen för ett grafikkorts höjd, rekommendation för cpukylare är upp till 125 mm om jag inte minns fel och kollar jag på komplett. se så hittar jag typ 8st 970 som specar en höjd till och med 125mm. Undrar då jag är igång och ska samla ihop delar till att bygga en egen htpc/spelmaskin

Jag ville ha ett 970 strix efter som fläktarna inte går när det är under 65 grader dessvärre va strix kortet för högt medan 960 strix va ca en cm lägre skrev en tråd om det i htpc forumet med svar från FD lycka till med bygger om du skall bygga med ett 605 så satsa på vatten kylning då det blir tajt mot taket med en riktig processor fläkt

/Gottis

Permalänk
Medlem

@Gottis81

Aha, men måste väl finnas fler än strix som är semi passiva som dessutom är lägre

Hur gick det med strömkontakten kontra locket då, borde väl blivit rejält tight ändå

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottis81:

Jag ville ha ett 970 strix efter som fläktarna inte går när det är under 65 grader dessvärre va strix kortet för högt medan 960 strix va ca en cm lägre skrev en tråd om det i htpc forumet med svar från FD lycka till med bygger om du skall bygga med ett 605 så satsa på vatten kylning då det blir tajt mot taket med en riktig processor fläkt

/Gottis

Låter som antigena lådan är aningen liten eller så finns det inga standardmått på grafikkorten eller (trodde tjockleken hade bara vist mått på gpu, just för pic-e bracketen i bak på chassit)? Vad är det som tar i?

Lådan är i för sig från 2012, så kan ju behöva moderniseras lite, som att krympa bredden (matx räcker för dom flesta) eller göra ett nytt chassit liknande node 605 men smalare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt val av mått för höjden faktiskt.. hade dom bara gjort chassit 5-7mm högre hade plötsligt en massa olika 120mm/140mm cpus fungerat. Nu fungerar i stort sett ingen fläkt värdig en överklock utan moddning.

Fy fan vilken synd. Hade byggt i detta om man hade haft en chans att få lite överklockning på cpun i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Otroligt dåligt val av mått för höjden faktiskt.. hade dom bara gjort chassit 5-7mm högre hade plötsligt en massa olika 120mm/140mm cpus fungerat. Nu fungerar i stort sett ingen fläkt värdig en överklock utan moddning.

Fy fan vilken synd. Hade byggt i detta om man hade haft en chans att få lite överklockning på cpun i det.

Kan tänka mig den har dessa mått för att gå in i de flesta tv-möbler som ofta kan vara ganska låga. Är väl inte heller i första hand tänkt för en överklockad dator. Ska du klocka är det nog vattenkylning som gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har info om när den släpps i sverige?

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan