Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vill skaffa en ny telefon, hjälp vilken skall jag välja?

Permalänk
Medlem

Vill skaffa en ny telefon, hjälp vilken skall jag välja?

Har haft totalt tre smartphones HTC Wildfire, HTC One (om jag inte minns fel) Iphone 5.

Gillar Iphone hyfsat, bra storlek ganska rapp och smidig. Vad jag stör mig enormt på är avsaknaden av mer justerbara inställningar.

Så tittar just nu på olika android telefoner, Samsung och Sony.
Kommer skaffa den genom Telenor så valen är inte jättestora.

Dessa är telefonerna jag tittar på just nu.

Samsung s6
Samsung s5
Samsung A3/A5
Sony Xperia Z3+
Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z3 Compact
Sony Xperia Z1 Compact

Dom funktioner jag sätter mest värde på som jag känner är viktigt är följande:
Lätt att synka gmail/google kalender med windows 8.1/10
Bra kalender, mail client, webbläsare och bra stöd för att läsa pdf/open office dokument.
Använder inte kamera/video speciellt mycket streamar inte musik/film i mobilen.
Snarare är telefonen mitt mini kontor när jag är ute och rör på mig.

Permalänk
Medlem

Med S6 får du med office mobile, synkningen av Google kalender funkar med samtliga. Kör själv med S6 och är grymt nöjd med den. Ligger väl dock ca 2k dyrare än t ex Z3.

Jag hade valt endera Z3 eller S6.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit* stavfel

Permalänk
Medlem

Köpte Z3an själv för igår och är super nöjd med den än så länge.
Har väl lite nackdelar, t.ex. att vattentåligheten inte håller i tiden då man öppnar luckan och laddar. Kan tänka mig att den kommer slitas med tiden och vattentåligheten kommer bli sämre.

Personligen använder jag en magnetladdare som kostar från 150kr till 350 beror på modell och slipper det här, men tråkigt att Sony inte inkluderar det som standard.

Det är inga in-ear som medföljer utan vanliga

Annars är mobilen rätt nice, bra i handen och skön o hålla i. Köpte själv koppar färgen då jag tyckte den såg stilig ut Gick över från en Htc one m7 då den började ge upp.

Permalänk
Skrivet av Zorkel:

Har haft totalt tre smartphones HTC Wildfire, HTC One (om jag inte minns fel) Iphone 5.

Gillar Iphone hyfsat, bra storlek ganska rapp och smidig. Vad jag stör mig enormt på är avsaknaden av mer justerbara inställningar.

Så tittar just nu på olika android telefoner, Samsung och Sony.
Kommer skaffa den genom Telenor så valen är inte jättestora.

Dessa är telefonerna jag tittar på just nu.

Samsung s6
Samsung s5
Samsung A3/A5
Sony Xperia Z3+
Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z3 Compact
Sony Xperia Z1 Compact

Dom funktioner jag sätter mest värde på som jag känner är viktigt är följande:
Lätt att synka gmail/google kalender med windows 8.1/10
Bra kalender, mail client, webbläsare och bra stöd för att läsa pdf/open office dokument.
Använder inte kamera/video speciellt mycket streamar inte musik/film i mobilen.
Snarare är telefonen mitt mini kontor när jag är ute och rör på mig.

När det gäller sync påverkar det inte vilken telefon du väljer. Men beror ju också om du gillar apparna som följer med visst märke eller använder en från store eller google appar. Att plugga in en mobil är inte svårare än ett usb minne eller digitalkameran. Kommer upp som masslagringsenhet. Jag har gjort detta utan speciella drivers sen mobiler fick USB kontakt på kabeln (det var innan ens smart phone fick sitt namn). Men vet inte om det är sämre idag.

Vissa kan ju få för sig att låsa ner hårdvaran=krångligare att bara plugga in en kabel (behövs då drivers). Men inte hänt än vad jag vet, som tur är.

Kan ju titta på LG´s mobiler med, har vad jag sett riktigt fin hårdvara med, dock inte oled skärm.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Z3+ har enorma värmeutvecklingsproblem så den skulle jag undvika.

Har själv en vanlig Z3 och den är gudomlig! Finns inget jag stör mig på i den. Har även en Galaxy S3 och TouchWiz UI:et är det värsta som har hänt sen pesten.

Permalänk
Skrivet av beejac:

Z3+ har enorma värmeutvecklingsproblem så den skulle jag undvika.

Har själv en vanlig Z3 och den är gudomlig! Finns inget jag stör mig på i den. Har även en Galaxy S3 och TouchWiz UI:et är det värsta som har hänt sen pesten.

Är bättre idag dock. Bytt rom på min s3 och vet hur i illa det är, speciellt med 4.3 blev det bedrövligt. Går fint på L nu Är en enorm skillnad på flyt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag har en z3 compact som är helt underbar, den största fördelen tkr jag är batteritiden som klår allt annat jag sett. Min flickvän har en iphone 6 och den håller ungefär hälften så länge som min med samma användning. Eftersom du ska ha den som mini-kontor skulle jag väl rekommendera z3:an

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Oneplus one? 64gb modellen kostar bara 2799kr nu.

https://oneplus.net/se/one

Edit: Såg att du skulle köpa genom Telenor, never mind.

Permalänk
Medlem

Beroende på budget så hade jag rekommenderat olika alternativ.

Lägre budget: Z3 Compact eller SG S5.
Budget upp över stjärnorna: SG S6/Edge.

Du kommer inte bli besviken på någon av dessa.

Permalänk

Köpt mig precis en z3 compact, går att få för 3000 kr. Vilket jag tycker är grymt prisvärt. Angående luckan går det att köpa magnet laddare ett laddningsställ. Sneglade åt z3+ men Snapdragon 810 har rejäla värmeproblem.

Så tycker du inte storleken är ett problem skulle jag gå på Z3.