Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilket GTX 980 Ti 6GB utan "coil whine"?

Permalänk
Medlem

Vilket GTX 980 Ti 6GB utan "coil whine"?

Nu ska jag köpa mig ett nytt GPU och har valt så långt att det blir ett GTX 980TI G1 6GB men inte från vilken tillverkare eller så. Om det är nått som jag blir riktigt irriterad på så är det coil whine. Har en plan att byggen en custom loop i vinter, men fram till dess så ska det vara luftkylt. så min fråga är då. vilket kort jag ska köpa som ej har coil whine??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piteraq:

det blir ett GTX 980TI G1 6GB men inte från vilken tillverkare eller så.

Finns inte så många tillverkare att välja mellan om du nu bestämt dig för ett G1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

@Piteraq: Har bara hört bra om EVGA kortet, har dock inte testat det själv. Men har planer på att införskaffa ett själv då ekonomin tillåter
Med det sagt så överlåter jag frågan till de som har testat korten first hand.

Permalänk
Medlem

Har inge coil whine på mitt MSI 980Ti gaming. Men har läst om folk som har, så antar att jag hade tur om inget annat.
Ska tydligen vara ganska vanligt med coil whine på 980Ti korten.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Finns inte så många tillverkare att välja mellan om du nu bestämt dig för ett G1

Skickades från m.sweclockers.com

oj hade lite otur när jag tänkte där. har fixat rubriken=)