Permalänk
Medlem

Linux och SLI fungerar det?

Funderar på att skaffa en andra speldator, så familjen inte behöver dela på den enda som finns nu.
Har ett GTX 960 kort oanvänt men som singel kort uppfyller inte 960 våra förväntningarna. har hört här på SweC att dubbla GTX960 ger nära GTX 980 prestanda (minus SLI bekymmer) men gäller det även i Linux??

Skulle vara skoj att prova på SLI och PlayOnLinux, Steam och Wine...

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

The NVIDIA Linux driver contains support for NVIDIA SLI FrameRendering and NVIDIA Multi-GPU FrameRendering. Both of these technologies allow an OpenGL application to take advantage of multiple GPUs to improve visual performance.

http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/180.22/README...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Funderar på att skaffa en andra speldator, så familjen inte behöver dela på den enda som finns nu.
Har ett GTX 960 kort oanvänt men som singel kort uppfyller inte 960 våra förväntningarna. har hört här på SweC att dubbla GTX960 ger nära GTX 980 prestanda (minus SLI bekymmer) men gäller det även i Linux??

Skulle vara skoj att prova på SLI och PlayOnLinux, Steam och Wine...

Jag körde dubbla 580 ett tag och efter lite handpåläggning fungerade det fint! Hade lite problem med att få tre skärmar att fungera perfekt men när jag väl gav mig i kast med xrandr löst det sig ganska fort!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Tack för svar xBumbiBjörn och GLaDER
Då ska resten ordnas så har vi den andra Speldatorn "up 'n' runnin'" kanske innan septembermånad redan.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.