Spotify Premium via Telia - uppgradera till Family

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2002

Spotify Premium via Telia - uppgradera till Family

Tja,
jag vill uppgradera mitt konto som nu är kopplat till Telia.
Vill jag uppgradera till Family måste jag som det ser ut nu göra det via Telia och får då betala 199/mån för 5 konton.

Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden.

Telia menar att jag kan säga upp premium och direkt beställa Family via Spotify själva och behålla spellistor m.m.

Nån som gjort samma sak och kan bekräfta att det fungerar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av At The Gates:

Tja,
jag vill uppgradera mitt konto som nu är kopplat till Telia.
Vill jag uppgradera till Family måste jag som det ser ut nu göra det via Telia och får då betala 199/mån för 5 konton.

Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden.

Telia menar att jag kan säga upp premium och direkt beställa Family via Spotify själva och behålla spellistor m.m.

Nån som gjort samma sak och kan bekräfta att det fungerar?

Ska gå då ditt spotify konto inte har någonting med Telia o göra

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2013

"Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden." Vad menar du med det? Det går inte såvitt jag vet.

Men alla spellistor och sånt behåller du. Ingen ändring i det. Dock måste du vänta tills det premium har runnit ut innan du kan byta till family.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Jag gjorde bytet på andra hållet, dvs jag hade premium via Spotify men ville ha fem konton för 199kr från Telia. Det funkade bra. Spotify kunde nedgradera mitt konto till Free direkt och sedan tecknade jag det andra via Telia och var uppe och körde igen på några timmar. Bör funka lika bra på andra hållet.

Skrivet av zin105:

"Jag vill bara ha 2 konto och betala 149 kr i månaden." Vad menar du med det? Det går inte såvitt jag vet.

Jo, det går. Med Spotify familj betalar du bara 50kr för varje konto utöver det första.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av zin105:

Men alla spellistor och sånt behåller du. Ingen ändring i det. Dock måste du vänta tills det premium har runnit ut innan du kan byta till family.

Tror han kanske menar Spotify Familj, https://www.spotify.com/se/family/. Där kan man betala 149:- för sig själv och 1 till familjemedlem.

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av zin105:

Det är ett relativt nytt inom spotify - så kallat Spotify Family.

Betala 100:- för första användaren sedan 50:- för alla de resterande (säkert upp till något visst maximum).

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: Sapphire RX Vega 64 8GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2013

@giplet: Hade för mig att om man skaffade "Family" via Telia så var det ett fast pris på 199kr/mån vare sig man bjöd in 0 eller 5st.

http://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-...

50kr extra per konto är bara om man köper "Family" direkt från Spotify tror jag.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av zin105:

@giplet: Hade för mig att om man skaffade "Family" via Telia så var det ett fast pris på 199kr/mån vare sig man bjöd in 0 eller 5st.

http://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/spotify-...

50kr extra per konto är bara om man köper "Family" direkt från Spotify tror jag.

Ja. Var har jag sagt något annat? Eftersom vi är fler än tre i familjen tecknade jag erbjudandet från Telia. Är man färre än tre är det ju bättre att köra direkt från Spotify. I mitt fall hade jag redan premium från Spotify och då kan man inte aktivera Telias tjänst. Kontot måste vara utan abonnemang för att man ska kunna signa upp. Precis samma sak som i TS fall, fast han har premium från Telia som han behöver ta bort för att sedan teckna tjänsten från Spotify.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2002

Tack för svar. Jag testar att säga upp Premium och då borde jag kunna teckna nytt family via Spotify direkt, hoppas jag.