Lenovo Tab 2 A10-70 knarrig/knäppande plast?

Permalänk
Medlem

Lenovo Tab 2 A10-70 knarrig/knäppande plast?

Precis fått hem en Lenovo Tab 2 A10-70.
Men plasten typ i nederkant där bak knarrar när man håller plattan och ändrar belastning. Knarrar och knäpper till. Är rätt mjuk plast på baksidan men behöver inte knarra/knäppa för det.

Ngn annan med samma platta som upplever samma sak typ att de är så eller jag ska få bytt min? Störigt den knarrar till så fort man byter grepp/belastning.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Min knarrar inte men lite flex finns det, fast det är väl ungefär vad man kan vänta sig av en budgetplatta.

Tycker ändå den funkar bra för de pengarna, tog den med 32Gb internlagring och full hd-skärm för 1300kr.

Man måste upp med bra mycket mer pengar för att få något påtagligt bättre. Visade sig också att quad processorn var uppgraderad att köra 1,6Ghz istället för 1,5Ghz.

Klart värt de tre hundra extra för modellen med Full-hd och 32Gb lagring istället för 16Gb.

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan få den utbytt pga att den knarrar om det inte är något extremt, det är ju så med billiga konstruktioner någonstans ska pengarna sparas in. Har du höga krav på byggkvalitet får du köpa en annan platta helt enkelt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

Man måste upp med bra mycket mer pengar för att få något påtagligt bättre. Visade sig också att quad processorn var uppgraderad att köra 1,6Ghz istället för 1,5Ghz.

Kan det vara individuell klockning på processorerna? Min har 1.7Ghz enligt Antutu, som ger nästan 36000 poäng.

Permalänk
Medlem

Köpte också 32gb för 1300kr, sjukt bra pris. Smått kollat på 16gb versionen för 2190kr innan så detta var klockrent.

Iaf var hos elgiganten idag och fick den utbytt, den nye är mycket bättre och sure den är lite plastig och flexig, men den första jag fick var riktigt knarrig och knirkig medan denna är fast och fin. åg även att det skiljde en dag på när den tillverkats så de kanske hade en bad day då den förra tillverkades.
Så nu är jag riktigt nöjd med den :).

Nu väntar jag bara på att de ska fixa så man kan köra 1080p i youtube, det som hindrade mig från att köpa den från början men för 1300kr skiter jag i vilket :). Men tror det ligger i youtubeappen snarare än plattan. Såg nu att de tydligen fixat 1080p i youtube

jag har också 1.7ghz prolle

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync