Returfrakt vid garanti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Returfrakt vid garanti?

Jag undrar om Inet betalar returfrakt vid reklamation? Har aldrig varit med om att få något trasigt varför jag har noll koll på sånt här så jag vänder mig till er på sweclockers. Det är ju helg så man får väl inte tag på någon heller förutom er.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Det gjorde de för min del

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Ja, du får en förbetald fraktsedel som du skriver ut att klistra på paketet.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Lite extra kött på benen:

Återförsäljaren måste enligt Konsumentköplagen betala returfrakten vid reklamation (som konsumenten enligt samma lag har rätt till i tre år). Detta gäller dock inte vid nyttjande av den lagstadgade 14 dagars ångerrätten; då måste konsumenten betala returfrakten.

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Tack för era svar, det här forumet är verkligen bra att ställa frågor på. Jag har väldigt dålig koll på sånt här.

Tack tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Jonssown:

Dum fråga men hur då klistra? med tejp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av lennartstek:

Dum fråga men hur då klistra? med tejp?

Om du får en per mail så skriver du ut den på din vanliga skrivare och sätter dit med tejp eller lim så att den sitter kvar bra när den sorteras osv. Får du en färdig skickad med brev så är det klister på baksidan.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av gaminggirl:

Om du får en per mail så skriver du ut den på din vanliga skrivare och sätter dit med tejp eller lim så att den sitter kvar bra när den sorteras osv. Får du en färdig skickad med brev så är det klister på baksidan.

Jag brukar först klistra på den, sen tejpa över hela fraktsedeln så att den inte kan skadas lika lätt. Hej hå här är vi paranoida

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Alling:

Återförsäljaren måste enligt Konsumentköplagen betala returfrakten vid reklamation (som konsumenten enligt samma lag har rätt till i tre år). Detta gäller dock inte vid nyttjande av den lagstadgade 14 dagars ångerrätten; då måste konsumenten betala returfrakten.

Sanning med modifikation.

Godkännes inte Reklamationen, utan produkten är utan fel, kommer kund många gånger åka på en felsökningsavgift som då täcker tur-retur-frakten.

Detta är generellt för egentligen alla butiker såklart.

Butiken behöver inte heller stå för frakten innan, utan det är juridiskt ok om de ersätter returfrakten efter godkänd inspektion av produkten och och godkännandet av reklamationer. De flesta butikerna löser det bättre och schysstare genom att de står för frakt till ÅF. Smidigare och billigare för alla så.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av DavidtheDoom:

Godkännes inte Reklamationen, utan produkten är utan fel, kommer kund många gånger åka på en felsökningsavgift som då täcker tur-retur-frakten.

Butiken behöver inte heller stå för frakten innan, utan det är juridiskt ok om de ersätter returfrakten efter godkänd inspektion av produkten och och godkännandet av reklamationer. De flesta butikerna löser det bättre och schysstare genom att de står för frakt till ÅF. Smidigare och billigare för alla så.

Jag vet dock att mina hörlurar är trasiga såvida ingen hörselskadad får testa mina headset. Har brus på låga toner med usb ljudkortet som funkar prima med 3.5mm och har testat den på en laptop också. Kingston skickade nytt usb ljudkort som inte ordnade felet s å jag hoppas verkligen de märker felet. ÄR faktist lite nojjig att de ska säga att de inte hittat något fel.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@lennartstek:
Jo, men Cloud II har ju haft lite problem med brus och ljudkort.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av DavidtheDoom:

@lennartstek:
Jo, men Cloud II har ju haft lite problem med brus och ljudkort.

Ja det verkar vara det felet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Jag körde på silvertejp. Var det dumt?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av lennartstek:

Jag körde på silvertejp. Var det dumt?

Det spelar ju ingen roll om du bara har tejpat utanför det väsentliga området. Alltså där text och streckkod är.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Hattifnatten:

Det gjorde de för min del

Skrivet av Jonssown:

Skrivet av Alling:

Skrivet av gaminggirl:

Skrivet av Thofiman:

Jag brukar först klistra på den, sen tejpa över hela fraktsedeln så att den inte kan skadas lika lätt. Hej hå här är vi paranoida

Skrivet av DavidtheDoom:

Givetvis glömde man packa ner quick guide och information guide... Är det en big deal när man reklamerar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

@lennartstek:

Tror inte det är superviktigt.

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900, AE-5.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

Tänkte bara skriva for the record så skickar vi ut returfraktsedel både för garanti- och reklamationsärenden.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter