Windows Konfiguration funkar inte/ Återställer ändringar! Windows 8, behöver hjälp

Permalänk

Windows Konfiguration funkar inte/ Återställer ändringar! Windows 8, behöver hjälp

Jag startade om datorn idag och det börjades göra en konfiguration direkt när jag startade datorn. Så jag lät den gå. Sen står det "Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringar, Återställer ändringar, stäng inte av datorn" så lät den gå. Sedan startades den om efter 1 timme ca. Och gjorde om samma sak igen. Detta händer direkt när jag starar dator så kan inte logga in eller nåt. Detta är Windows 8. Det är en evig loop. Har letat efter lösningar men bara hittat sådana där man måste vara inne på datorn. Detta är en stationär dator. Snälla hjälp!

SKRIK i trådrubriken redigerat [mod]
Permalänk
Medlem

Om du stänger av datorn med strömbrytaren så fort Windows börjar 3-5 gånger ska Windows i stället visa menyn Avancerade startalternativ och därifrån ska det vara möjligt att i stället göra en systemåterställning till en dag innan problemet började.

Permalänk
Skrivet av poundpikerz123:

Detta är Windows 8. Det är en evig loop. Har letat efter lösningar men bara hittat sådana där man måste vara inne på datorn. Detta är en stationär dator. Snälla hjälp!

De har gjort om 'safe' mode på Win 8/10
Är lite knepigt komma åt, men denna guide beskriver ganska bra.

http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.