Sitter med fyra (4) stickor CM2X2048-8500C5D som la av en sticka efter en annan i mitt gamla system. Efter en uppgradering lade jag dem bara åt sidan men för några veckor sedan tog jag itu med att fixa en RMA för att nyttja den livstids garanti vi ju faktiskt betalar för när vi väljer Corsair. När jag köpte stickorna betalade jag ungefär 200 euro, men det var ju en stund sedan nu. Jag förväntade mig inte direkt att det skulle finnas likadana minnen i lager och var helt öppen för att ersättas med motsvarande produkt eller en mindre nedgradering i och med att prestandan på minnen ökat och DDR2 är ute sen länge. När jag fick svar från supporten erbjuds jag EN (1) sticka CMX2GX3M1A1333C9 till ett värde av 199:-. Hörde av mig till supporten för att se om det inte blivit fel i kommunikationen någonstans men nej det stämde fint. Som ersättning för mina fyra stickor Dominator som jag gett motsvarande 1800:- för (med livstids garanti) får jag en sticka av deras billigaste budgetalternativ värde 199:-, vilket i princip motsvarar frakten för att skicka ner mina Dominator till Nederländerna.
Jag är lite fundersam på vad Corsair Sverige har att säga om saken. Vad är poängen med att erbjuda livstids garanti om den inte hedras med annat än kompromisser och fulspel i mitt fall? Supporten menar att minnet jag erbjuds är "bättre" än mina Dominator vilket jag anser vara ett ganska ruttet sätt att se på det. Motsvarande minne idag är ju nuvarande Dominator-serien och motsvarande minne för det jag erbjuds nu hade ju på den tiden varit något budgetalternativ.