Batman: Arkham Knight fortsatt buggfest – köpare erbjuds pengarna tillbaka

Permalänk
Melding Plague

Batman: Arkham Knight fortsatt buggfest – köpare erbjuds pengarna tillbaka

Månader av buggfixande och en återlansering senare, Batman: Arkham Knight dras fortfarande med problem. Nu erbjuder Warner Bros Games pengarna tillbaka – oavsett speltid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur de inte hade kunna upptäcka detta före release...? Var ju inte precis så att det bara var en liten sak som buggade...
Bra att folk får pengarna tillbaka efter detta fiasko!

Lite kul för de få personer som inte hade problem eller inte så mycket problem och har klarat ut det. Ett gratisspel.

Förövrigt så är nog detta ett av de sämsta spelsläppen på väldigt länge... Är detta värre än Unity kanske?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Det här blev ju ett clusterfuck av sällan skådade proportioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Kul för de få personer som inte hade problem eller inte så mycket problem och har klarat ut det.

Förövrigt så är nog detta ett av de sämsta spelsläppen på väldigt länge... Är detta värre än Unity kanske?

Vet inte om det är värre än unity. Här har man ju lagt ner betydligt mer tid och omsorg på att försöka läsa problemen. I unitys fall var det mer "hoppsan var det så illa, aja".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Vet inte om det är värre än unity. Här har man ju lagt ner betydligt mer tid och omsorg på att försöka läsa problemen. I unitys fall var det mer "hoppsan var det så illa, aja".

Skickades från m.sweclockers.com

Jo sant men då när det var borta i 4 månader så har det fortfarande inte blivit acceptabelt spelbart.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem

känns som detta kommer bli årets spel:P

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Vilket ENORMT skämt! Hur lyckas de röra till det så kopiöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas hoppas att detta inte leder till att WB/Rocksteady överger PC-plattformen. Batman-serien har varit bra spel och vill kunna ta del av kommande titlar från den studion utan att behöva köpa en konsoll.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Vet inte om det är värre än unity. Här har man ju lagt ner betydligt mer tid och omsorg på att försöka läsa problemen. I unitys fall var det mer "hoppsan var det så illa, aja".

Skickades från m.sweclockers.com

Batman har/hade betydligt värre problem än Unity... Inte ens i samma klass.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av enbom:

Jag förstår inte hur de inte hade kunna upptäcka detta före release...? Var ju inte precis så att det bara var en liten sak som buggade...
Bra att folk får pengarna tillbaka efter detta fiasko!

Lite kul för de få personer som inte hade problem eller inte så mycket problem och har klarat ut det. Ett gratisspel.

Förövrigt så är nog detta ett av de sämsta spelsläppen på väldigt länge... Är detta värre än Unity kanske?

Alla inblandade, Rocksteady, studion som portade till PC, Warner Bros och Nvidia visste vilket skick spelet var i innan lansering. Att de nu vid återlanseringen inte fixat problemen trots allt snack är pinsamt. Helt rätt att produkten ska kunna återlämnas.

Mitt spel köptes inte på Steam då jag inte betalar 60 euro för digitala spel, ren galenskap. Om även vi skulle täckas och vi får steambucks är jag inte helt hundra på om jag skulle lämna tillbaks spelet. Spelet är bra men de tekniska bristerna är inte acceptabla.

Detta spel är tekniskt sämre än Unity i mitt tycke. Jag spelade igenom det i början av januari i år har jag för mig, fungerade bra då. Dock är det ett sämre spel än Knight som jag ser det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Rocksteady anlitade en studio som hette Iron Galaxy för att porta spelet från konsoll till PC och gjorde det extremt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Olika utvecklare, samt att Windows versionen kör DirectX medans konsolvarianterna kör sitt egna vilket gör att det skiljer en del kod emellan. Får se vad som händer med Linux / Mac versionen som försenades till våren pga problemen som sker här.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Man hade ju kanske uppskattat att de satte ner priset lite, med tanke på alla problem. Men icke sade nicke, fullpris ska det vara....

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Fy fan, vilket skämt.
Och GameStop verkar inte ha fått in det ännu till deras butiker, så det var ju bra.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

"Talk to you about the issues that we cannot fix" - spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Som jag förstått det är videominnet en stor del av problemet. Skillnaden mellan en PS4, som har 8 GiB ram med hög bandbredd som delas av GPU och CPU, och en PC med 2 GiB vram på grafikkortet är ganska stor. Dåligt optimerat, med andra ord. Jag gissar att de utvecklade spelet enkom för konsol och underskattade hur svårt det skulle vara att porta allt grafiskt lull-lull som de försökte åstadkomma med en vid det här laget ganska gammal version av Unreal Engine.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem

När nästa batman säljer dåligt är det i alla fall lätt att lista ut orsaken. Piratkopiering.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kan inte få några pengar tillbaka då det ingick i priset på grafikkortet. Men ett erbjudande att få byta till MGS t.ex. vore ju trevligt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kan inte få några pengar tillbaka då det ingick i priset på grafikkortet. Men ett erbjudande att få byta till MGS t.ex. vore ju trevligt.

Framför din kritik och att du känner dig lite lurad till Grafikkortstillverkaren så kanske du får en kupong för ett annat spel. Who knows

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Att man ska få pengarna tillbaka när man köpt en defekt produkt är en självklarhet! Helt ofattbart att de lyckas göra ett nummer utav det här.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Min första tanke är att det har suttit ett gäng utvecklare och vart vansinnigt frustrerade över att pengarna styr i så stor grad att spelet inte ens kunde testas innan släpp.
..fast om 4 månader inte räcker för att åtgärda felen så borde det vara mer problem än så.

Permalänk
Medlem

@FredrikMH: Ja det skadar ju inte att försöka

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Hjälpsam

Väldigt tråkigt, jag trodde verkligen att de skulle fixa problemen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Så går det när man prioriterar konsolhelv*te och låter en kemtvättfirma sköta pc versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att man ska få pengarna tillbaka när man köpt en defekt produkt är en självklarhet! Helt ofattbart att de lyckas göra ett nummer utav det här.

Fast när det kommer till mjukvara är alla produkter mer eller mindre defekta Du får ju inte pengarna tillbaka för att du köpt en ny bil och där är något fel i mjukvaran där. Däremot kommer du ju få gratis uppdatering på verkstaden.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Det är som om de har använt sig av en extrem dålig emulator för att spela upp spelet på PC...

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem

@enbom: Enligt rykten från en av utvecklarna av PC-porten så visste Warner Brothers om problemen men beslöt för att släppa det ändå med motivationen "vi kan alltid patcha det i efterhand", vilket verkar ha varit svårare än vad man trott.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Fast när det kommer till mjukvara är alla produkter mer eller mindre defekta Du får ju inte pengarna tillbaka för att du köpt en ny bil och där är något fel i mjukvaran där. Däremot kommer du ju få gratis uppdatering på verkstaden.

Ja om felet går att åtgärda så är det ju det som ska prövas först, så är det med allt. Men här står de i princip och erkänner rakt upp och ner att de är för dåliga för att fixa till felen som har varit, och då återstår ju bara att få pengarna tillbaka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Har för mig att jag läst att pc-versionen var outsourced till någon annan firma som inte riktigt gjort sitt jobb. Så kan det gå när man inte har full kontroll över utveckling själv.