Bästa sättet att lära sig AutoCAD

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att lära sig AutoCAD

Hejsan

Nästa år, tänkte jag uppdatera några ritningar för personligt bruk i AutoCAD. Jag vill att det ska vara rätt från början,
då tänkte jag anmäla mig till någon kurs. Priset för kursen på 3 dag kostar ungefär 10k kr.

Min fråga är följnade:
Är det bättre att ta något snabb kurs som är på 2 eller 3 dagar, där man kan lära sig grunder eller
att man köper några böcker i AutoCAD och lära sig på egen initiativ.

Mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Tror 3-dagars kursen kostar mer än vad den smakar. Hutlöst dyrt i mitt tycke.

Tror en bra början är att lära sig grunderna online, och därefter vid behov gå vidare till böcker. Varva såklart allt med praktisk träning.
http://au.autodesk.com/au-online/classes-on-demand/autocad

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan

Nästa år, tänkte jag uppdatera några ritningar för personligt bruk i AutoCAD. Jag vill att det ska vara rätt från början,
då tänkte jag anmäla mig till någon kurs. Priset för kursen på 3 dag kostar ungefär 10k kr.

Min fråga är följnade:
Är det bättre att ta något snabb kurs som är på 2 eller 3 dagar, där man kan lära sig grunder eller
att man köper några böcker i AutoCAD och lära sig på egen initiativ.

Mvh
Njanja

En intensiv 3-dagarskurs för 10 lakan låter inte som en bra idé. Jag har läst CAD vid olika tillfällen i både gymnasiet, på fritiden och nu på högskolan.

mitt bästa tips är att sitta och pilla på egen hand och kolla tutorials på youtube. Man lär sig bäst genom att sitta och ta sig igenom alla verktyg själv, så investera mycket tid i programmet och hitta bra kanaler på youtube som lär dig gratis ist.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Vad är det för något som du skall rita? AutoCad i all ära men en del saker är det gött att kunna rita i 3d. Sen är 3d värdelöst på vissa grejjer där AutoCad briljerar istället.
Vet inte din nuvarande kunskap men är du helt färsk är 3 dagar ingenting och förmodligen enbart bortkastade pengar. Bättre att sitta i lugn och ro med böcker/guider etc..

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Programmet kan du lära dig själv, ritteknik däremot kan du gå en kurs i. att göra ritningar efter standarder på delarna du designar är det som är viktigt!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Kan inte Lynda.com vara något? Dom har väl bra onlinekurser i det mesta.

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400