Lämna in dator på service

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Lämna in dator på service

Hur fungerar det om man måste lämna in en dator på service och inte har bil? Vad jag vet så går det inte att lämna in så stora paket på ett vanligt posten inlämningställe och att ta den på tunnelbanan går ju inte.

Hur fungerar det? Kan väl även passa på att fråga er utan bil som behövt lämna in en dator på service. Hur gjorde ni?

Klicka på citera när du ska svara någon!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Taxi är ju ett alternativ.

När jag åkte till LAN-träffar när jag gick i gymnasiet så tog jag tåg. Då hade jag dator och CRT-skärm, sovsäck och annat med mig varje gång.

Spel och videoredigering: Define XL R2 - ROG Rampage V 10 - 5930K - Corsair H55 - 128 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz - Samsung 950 PRO 512GB M.2 - MSI 1080 Gaming X - Asus PG278Q - Appleprodukter: Macbook Pro Touch bar 2016 - Mac Mini - iPhone 7 plus - Apple Watch - iPad Pro 10.5 - Apple TV 4K
Ljud: Bluesound Node2 - Vincent DAC 1 - Vincent SA-31 - Vincent SP-996 x2 - XTZ 99.26 mkII (beryllium mod)
Foto: Canon EOS 1DX mkII - en ryggsäck full med 2.8 L-glas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Treant:

Hur fungerar det om man måste lämna in en dator på service och inte har bil? Vad jag vet så går det inte att lämna in så stora paket på ett vanligt posten inlämningställe och att ta den på tunnelbanan går ju inte.

Hur fungerar det? Kan väl även passa på att fråga er utan bil som behövt lämna in en dator på service. Hur gjorde ni?

Eeh, det går visst att lämna större paket hos posten. Själv så tog jag spårvagn och buss när jag skulle köpa min dator. Inga problem där. Vill du lämna in datorn så får du lösa transporten själv. Alternativ ta en taxi ifall om det är ett måste. Eller fråga någon som kan hjälpa dig.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av stimy09:

Taxi är ju ett alternativ.

Du var före mig :S, dout!

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2013

Hur stor dator har du om du inte kan ta den på tunnelbanan? Jag har åkt spårvagn massa gånger med olika datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

Jag har åkt tåg/buss med min burk när jag har åkt iväg på lan ^^ har ju då lånat skärm dit jag skulle då, så man slapp släpa på det också. Fast då har jag förvisso haft en "bär-sele" till datorn så jag haft handtag och axelband..

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Alle22:

Du var före mig :S, dout!

Spel och videoredigering: Define XL R2 - ROG Rampage V 10 - 5930K - Corsair H55 - 128 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz - Samsung 950 PRO 512GB M.2 - MSI 1080 Gaming X - Asus PG278Q - Appleprodukter: Macbook Pro Touch bar 2016 - Mac Mini - iPhone 7 plus - Apple Watch - iPad Pro 10.5 - Apple TV 4K
Ljud: Bluesound Node2 - Vincent DAC 1 - Vincent SA-31 - Vincent SP-996 x2 - XTZ 99.26 mkII (beryllium mod)
Foto: Canon EOS 1DX mkII - en ryggsäck full med 2.8 L-glas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Har sällan behövt göra det, men sist jag skulle transportera en skärm 20+ mil så tog jag kartongen under armen och knata iväg till tåget.

Tunnelbanan borde väl kunna funka om den stannar relativt nära? Ner med burken i en ikea-kasse eller liknande?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

När man var yngre så la man dator och CRT skärm i en väska och hoppade upp på cykeln för att kunna lana med kompisarna.
Hade 15 tums tjockskärm (Ingen plattskärm här inte) och en normalstor burk.

off topic /moderator

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Treant:

kan man få fråga vilket form av ''service'' du vill utföra på datorn?
och hur långt är det till stället där du tänkt lämna in datorn?

och vilken koloss till burk ha du om du inte kan fixa med den på buss/tåget/tunnelbana?
säckkärra är annars ett alternativ och den ska transporteras en längre sträcka utan fordon

Primär skärm: Asus swift pg278q sekundär: Samsung S34E790C
CPU: I7 3770k 4.6Ghz MOBO: Asus Sabertooth Z77
GPU: 980TI Strix RAM: 32GB Corsair platinum 2133 MHz
SSD: Samsung 850 evo 500Gb + Intel 480GB
Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV PSU: Corsair AX850 Fraktfritt https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

@Treant: Häng några lappar på anslagstavlor säkert det finns nån ''datorkunning'' ungdom.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av n0rp:

@Treant: Häng några lappar på anslagstavlor säkert det finns nån ''datorkunning'' ungdom.

Eller passa på att ta hjälp av Sveriges bästa online-support här i forumet på Sweclockers? Om du bara beskriver felet du har på datorn så är jag säker på att många kan lista ut lämplig åtgärd och hjälpa dig lösa det själv.

// Peter

Stationär: Windows 7 64-bit Pro | FD Define S | Gigabyte GA-P55-USB3 | Corsair 8 GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3 | Intel Core i5 760, 3.3GHz | Asus Radeon R9 280X | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server WHS 2011 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i3 3220T 2,8Ghz + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Var det inte ett av dem stora (web)butikskedjorna som började med gratis service/installation i dem 3 största städerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

När man var ung och inte hade körkort så var det cykel, gå, skottkärra och moped som gällde.
Längsta vi bar datorer var 3km.
Vid lan i andra städer tog vi taxi till/från busstationen.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.