Lämna in dator på service

Permalänk
Medlem

Lämna in dator på service

Hur fungerar det om man måste lämna in en dator på service och inte har bil? Vad jag vet så går det inte att lämna in så stora paket på ett vanligt posten inlämningställe och att ta den på tunnelbanan går ju inte.

Hur fungerar det? Kan väl även passa på att fråga er utan bil som behövt lämna in en dator på service. Hur gjorde ni?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Taxi är ju ett alternativ.

När jag åkte till LAN-träffar när jag gick i gymnasiet så tog jag tåg. Då hade jag dator och CRT-skärm, sovsäck och annat med mig varje gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

Hur fungerar det om man måste lämna in en dator på service och inte har bil? Vad jag vet så går det inte att lämna in så stora paket på ett vanligt posten inlämningställe och att ta den på tunnelbanan går ju inte.

Hur fungerar det? Kan väl även passa på att fråga er utan bil som behövt lämna in en dator på service. Hur gjorde ni?

Eeh, det går visst att lämna större paket hos posten. Själv så tog jag spårvagn och buss när jag skulle köpa min dator. Inga problem där. Vill du lämna in datorn så får du lösa transporten själv. Alternativ ta en taxi ifall om det är ett måste. Eller fråga någon som kan hjälpa dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimy09:

Taxi är ju ett alternativ.

Du var före mig :S, dout!

Permalänk

Hur stor dator har du om du inte kan ta den på tunnelbanan? Jag har åkt spårvagn massa gånger med olika datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har åkt tåg/buss med min burk när jag har åkt iväg på lan ^^ har ju då lånat skärm dit jag skulle då, så man slapp släpa på det också. Fast då har jag förvisso haft en "bär-sele" till datorn så jag haft handtag och axelband..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Du var före mig :S, dout!

Permalänk
Medlem

Har sällan behövt göra det, men sist jag skulle transportera en skärm 20+ mil så tog jag kartongen under armen och knata iväg till tåget.

Tunnelbanan borde väl kunna funka om den stannar relativt nära? Ner med burken i en ikea-kasse eller liknande?

Permalänk
Avstängd

När man var yngre så la man dator och CRT skärm i en väska och hoppade upp på cykeln för att kunna lana med kompisarna.
Hade 15 tums tjockskärm (Ingen plattskärm här inte) och en normalstor burk.

off topic /moderator
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Hur fungerar det om man måste lämna in en dator på service och inte har bil? Vad jag vet så går det inte att lämna in så stora paket på ett vanligt posten inlämningställe och att ta den på tunnelbanan går ju inte.

Hur fungerar det? Kan väl även passa på att fråga er utan bil som behövt lämna in en dator på service. Hur gjorde ni?

kan man få fråga vilket form av ''service'' du vill utföra på datorn?
och hur långt är det till stället där du tänkt lämna in datorn?

och vilken koloss till burk ha du om du inte kan fixa med den på buss/tåget/tunnelbana?
säckkärra är annars ett alternativ och den ska transporteras en längre sträcka utan fordon

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

@Treant: Häng några lappar på anslagstavlor säkert det finns nån ''datorkunning'' ungdom.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp:

@Treant: Häng några lappar på anslagstavlor säkert det finns nån ''datorkunning'' ungdom.

Eller passa på att ta hjälp av Sveriges bästa online-support här i forumet på Sweclockers? Om du bara beskriver felet du har på datorn så är jag säker på att många kan lista ut lämplig åtgärd och hjälpa dig lösa det själv.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Var det inte ett av dem stora (web)butikskedjorna som började med gratis service/installation i dem 3 största städerna?

Permalänk
Medlem

När man var ung och inte hade körkort så var det cykel, gå, skottkärra och moped som gällde.
Längsta vi bar datorer var 3km.
Vid lan i andra städer tog vi taxi till/från busstationen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.